I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Albin N'doja - Mad World 2007[Cover]

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-02-05 22:01

Albin N'doja - Mad World 2007[Cover]

Shoo Whoa.

Jag hade inget bättre för mig idag än att jag checkade Youtube och såg några WorldTradeCenter katastrof videos och tänkte vilken skit värld man gör den till ibland, allmänt deppig faktiskt.

Gary Jules vet alla är en bra artist oavsett om man lyssnar på honom eller ej, själv gör jag det ej men hans låt Mad World ifrån Donny Darko fick mig att må dåligt under den filmen och var lite bölig, så som jag kände och levde just då.

Idag så spelade jag in låten Mad World med egen musik som jag producerat i Reason men ifrån orginal melodin som Gary spelar.

En sak jag gärna ser att ni tar hänsyn till innan ni kritiserar vissa saker:

- Kvaliteten beror på att jag startade en ny session i 96khz som sedan konverterades till 128 men det lät skit ändå

- Det är nassalt, är lite förkyld idag och det blev småfalskt här och där

- Engelskan hoppas jag duger, mycket bättre Eng kan jag ej uttala. Jag bor i Sverige och är alban :)

För övrigt hoppas jag att alla gillar låten:

(Höger klicka och spara som mål/fil)

*HÄR*

TEXT:

All around me are familiar faces
Worn out places, Worn out faces
Bright and early for the daily races
Going nowhere, Going nowhere
Their tears are filling up their glasses
No expression, No expression
Hide my head I wanna  to drown my sorrows
No tomorrow, No tomorrow

Chorus
And I find it kind of funny, I find it kind of sad
The dreams in which i'm dying, Are the best I've ever had
I find it hard to tell you, I find it hard to take
When people run in circles its a very very
Mad World, Mad World

Children waiting for the day they feel good
Happy Birthday, Happy Birthday
And they feel the way that every child should
Sit and listen, Sit and listen
Went to school and I was very nervous
No one knew me, No one knew me
Hello teacher tell me whats my lesson
Look right through me, Look right through me

Chorus
And I find it kind of funny, I find it kind of sad
The dreams in which i'm dying, Are the best I've ever had
I find it hard to tell you, I find it hard to take
When people run in circles it's a very very
Mad World, Mad World

Enlargen your world

Mad World

Mvh Albin N'doja

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-05 22:02
Klicka på här och sedan när ni ser titlen på låten så högerklickar ni och sparar mål som eller vad det nu står :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-05 22:06

det här låter helt underbart i mina öron ;)

2007-02-05 22:09
Oweee: Tack, ja jag är alban fast jag kan tala Albanska shume pak :) Men tack!

nudax: Tack :)
Moderator

2007-02-05 22:11
Låter riktigt härligt asså :)
Sjukt skön.

pZ
myspace.com/jiahprod

2007-02-05 22:11
Ny länk
whazzup?!

2007-02-05 22:15
J-A: Tack :)

razzer: Den ska fungera, funkar för dom andra men *HÄR*
Kan va att många använder länken just nu, ingen aning.

Oweee: Sure, när jag har tid så. Hehe, om du frågar några andra medlämmar på Whoa så har jag nästan aldrig tid. Detta var min första inspelade låt på hm 4 månader tror jag. Jobbar så jädrans mycket, men sure.

2007-02-05 22:19

Din röst! Så jävla klockren!

Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.

2007-02-05 22:27
Sajaliiita: Tack :) Skoj att du tycker rösten är het :)

2007-02-05 22:57
Säg till om länken inte fungerar, tycker själv den verkar skum :/

2007-02-05 22:58
Den funkar ej, ta en ny ;D
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2007-02-05 23:00
Nyy länk man

2007-02-05 23:04
Jorå kvaliteten var ju inge vidare :/ .. men soft sång som vanligt .. droppa mer Albin! :D pz
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2007-02-05 23:31
KLICK 1
KLICK 2

Så där, nu är det 2 nya länkar.
Moderator

2007-02-05 23:38
gillar mad world den första som fan faktiskt.. synd att du aldrig svara när man skriver till dig bara :P peace !

2007-02-05 23:56
Shum mir albin, diggar dig stort!..älskar dina covers, fortsätt man=)

2007-02-05 23:56

iCeTaIl: Tack. Jag sitter inte alltid vid datorn även om jag är online. Har inte vart online på ca 3 veckor. Lite idag och lite i helgen.

2007-02-06 00:19
Det är grymt bra gjort, Själva kännslan du har är helt nice!
Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!

2007-02-06 00:26

denna var riktigt sköön.. passar bra in med att det är lite dålig kvalla tycker jag.. hur skönt som helst :)

Helt Okej Entertainment
HeltOkejENT.Blogg.se

2007-02-06 01:00
tycker du är riktigt bra

2007-02-06 01:41
soft!

2007-02-06 01:43
tycker dock att det är lite synd att du inte går upp ordentligt nån gång, med kraft. skulle vart nice! =)

2007-02-06 06:58
Morrn Whoare. Fan vad skoj att vakna nu och läsa sådant här, betyder och värmer härligt. Tackar för att ni diggar :)

El_Capitan: Sant, men frågan är verkligen om det behövs i en sådan här låt, det är trots allt en text som är ganska sad samt musik och tonläget som ska passa till musiken utan att det ska bli en överhypad sång bara för att visa lite röst :)

2007-02-06 07:09
underbart!
http://www.youtube.com/meeyeer/

2007-02-06 07:10
Säger som   Arrogant P15 :)
Don't!

2007-02-06 07:32
Tackar boys :)

2007-02-06 07:38
Du är sjukt duktig på att sjunga måste jag säga :)
Blir bättre å bättre för varje låt som kmr!
Don't you ever let down the singin' man!
Stort upp!
http://www.lospalindromas.com

2007-02-06 07:45
Det låter riktigt bra, förutom den otroligt dåliga mixning!

Men jag tycker du går lite falskt på "MAD World" orden i refrängen!

Men kämpa på, du kan sjunga jävligt bra :)
Vad vore internet utan porr grabbar?

2007-02-06 10:57
xiNek: Tack så mycket :)  Nej då, kommer aldrig sluta sjunga oavsett om jag skulle bli en känd sångare eller ej. :)

porrkungen: Tack :) Hehe, jag som tycker att det är lite falskt här och var under "and i find it kind of funny, i find it kind of sad" under sticket. Men men :P

2007-02-06 15:28

:)

2007-02-06 16:05
nej, tror jag tänkte på det också att det kanske inte behövs i den här låten. men det skulle vart soft ändå =) anyway, keep it up!

2007-02-06 16:10
NICE MAYN ;D VET ATT DU E BÄTTRE EN DETTA MEN DETTA VA OCKSÅ BRA;D SÅ SKÖN RÖST  gillar dig mer när du sjunger ut:D men detta va ej en sån cover;)
living life like it´s suppose to be, but this muthafucking hard life keeps calling me.

2007-02-06 16:14
du har en grymt bra sångröst! :)

pz
PSP '11

2007-02-06 16:33
riktigt bra, grymt bra röst :D

2007-02-06 17:48
El_Capitan: HEhe okej :) Jo det hade vart soft.

mcbusta: Tack :) Nja, det är en sorlig låt så några fina sångstämmor blire inte i denna :) Så vidare jag inte pallar göra en rmx någon gång.

pS_ Tack min vän :)

argmamma: Samma här, tack :)

2007-02-07 08:59

2007-02-07 11:15
Albin.. skönt att höra att du lever!!!
Den va riktigt nice enligt mig..
din röst passade fett till pianot..
fick rysningar ibland!!
Peace
Representing K-Town

2007-02-07 11:50
Sho Andy, tack. Skoja tt du diggar. Jo jag lever :) Jobbar mycket arje dag och sent också. Jobbar på Progressor och vi utvecklar kommunikationslösningar till banker och diverse företag. Har kunder som Stockholms läns landsting, nordea, Swedish Match etc och jag själv sitter i support samt säljer programvaror så det tar en fruktansvärd rolig tid faktiskt :)

Vad gör du då?

2007-02-07 13:20
Lyssana på det typ 5 gånger i raad igåår! :D

Ja tycker det e sjuuukt gaaalet för faan...RIKGIT NICE! :D
Bättre än orginalet nästan...haha! :P

Forsätt VERKLIGEN såhär! :D

Remember...måste hooka något snart wtf! :D

One love my friend...One LOVE! :)
One in a milli-on.

2007-02-07 13:31
Älskar den här låten , Det låter NÄSTAN som originalet , träna lite granna till på engelskan bara sen så är du famous! BIG UP ! <3 =)
Äckel.

2007-02-07 21:44
ElCaligas: Tack så mycket, samma här. Lyssnar hela tiden hehe *Ego*. Skoj att du gillar den faktiskt. Sure, klart vi ska spela in.

Mozilla_freak: Tack så mycket, jag vet. Hade man bott i Usa i ett år sen så :)  

2007-02-07 22:07
fy fan vad duktig du är omg
http://www.myspace.com/smale1 <-- tanka min musik där här överalt? varför inte tanka och ge dig själv en chans att älska musik.,,, tack på förhand peace

2007-02-07 22:58
dfhfvh
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-02-08 06:29
smale: Tack :)

Lime: Sho :)

2007-02-08 08:41
Jag jobbar ju som personlig assistent och håller på med musiken och dansen. inte breakdance längre faktiskt...
annars då.. hur går de me tjejen o så.. du har väl kvar henne??
peace broder!!
Representing K-Town

2007-02-08 14:21

Okej nice, då har du jobbat som personlig assistent länge nu :)
Ok, varför la du ner dance? Jo tack bara fint, jo då henne har jag inte slängt ut :)

Pz

2007-02-08 16:28

2007-02-08 18:47
den är jette jette jette fin :)

2007-02-08 19:44
andiii: Tack :)

2007-02-08 20:04
Fyfan,du borde inte ens vara på whoa!SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA BRA.

2007-02-08 20:08
sjukt bra gjort ..
fick mig att börja tänka på mycket fan klockrent mannen ..
skönt o höra din röst i låten perfekt allså :) klockrent :P
ja du betyget blir MVG lätt :P
Make Peace Not War