Moderator
2007-01-24 10:43
IceTaiL ft Victor & Jessi - Ghetto
Yes såhär startade detta till denna låt... Jag började praktisera på en fritidsgård där även några grymma talanger var med bland annat victor som spelade casey i kniven i hjärtat och en tjej som heter jessica som praktiserade ändå från Norsjö och sen har vi Jose DGC som tillsammans med mig producerade detta underbara beat. Vi satt i en studio som var helt ny och fräsh för 80.000 kr och detta är resultatet.IceTaiL ft Victor & Jessi - Ghetto Intro: Victor & jessica Vers1: IceTaiL ( samma text som betongen) refräng: Victor & jessica Vers2: Victor refräng: Victor & jessica Beat: IceTaiL & Jose DGC Mixning: IceTaiL Peace !
Jag vill bara skriva först :P
Med en påse över huvet så kan allt funka...
Moderator
2007-01-24 10:49
hehe och det gjorde du bra sötnos :D
denna var riktigt skööön..shysst flow, nice lyric. beatet var okej, inget som diggades, Ref var grymt skön mannen... Bra gjrot pz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2007-01-24 11:22
Soft att det diggas.. själv tycker jag låten blev helt nice alltså... Peace !
Refrängen (både sång- och textmässigt) är väldigt akon-pop-gangsta-aktig vilket inte alls faller mig i smaken, men jag är säker på att det finns andra här som gillar det. Är lite tveksam på om du/ni verkligen bor i "ghettot" dock, och eftersom låten verkar rätt seriös är det lite larvigt. Men beat och sång var klart godkända :)
nafs P19 - så du påstår att om staten sätter alla invandrare på samma ställe, är inte det lite amerikansk stil på att skapa ett "ghetto"? jag bara undra?
Men jag måste faktiskt hålla med dig om att det är lite akon stil, men visst låten var helt ok :)
In the quiet words of the virgin mary: come again?
Reffen var RÅ tung . icetail du var med bra skysst flow flytet rakt igenom var bra , fred
I dont give a fuck , I dont care who you are , You talking shit about me , Now you Going to fare
Det är LITE åt det hållet... Men vi har inte alls samma våldskultur och fattigdom (än). Det är jävligt stor skillnad på "ghettona" i USA och i Sverige. Och jag tycker att det är lite larvigt att måla upp stället man bor på som ett ghetto där det smäller bomber!!!111 I alla fall om man är seriös med det. "för det spelar ingen roll var du kommer ifrån för det kommer alltid smälla några bomber någon gång jag menar, leva tryggt, var kan man leva tryggt? jag skiter i vart jag lever för här lever man i lyx" Men whatever floats your boat, I guess.
Riktigt skönt beat. faktiskt... Och icetale du rappar faktistk snyggt i den här.. men sensasionen på denna låt här ju victor shieeeiiiieeeet va grym han e asså...... skaplig snubbe asså... de var är riktigt fin låt... //B
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Moderator
2007-01-24 12:40
nafs nu ska ja förklara än del grejer för dig :) ett ghetto kan vara många saker... mitt ghetto som jag "menar" är ett samhälle där det finns både rika och fattiga den delen där ja bor är dem flesta inte rika och då kallar jag det ghetto.. och det ja menar med bomber är självklart inte bush som droppar bomber utan smällar,slag m.m.. denna texten är skriven för ett tag sen men ändå... kom och hälsa på mig i mitt samhälle (brunnsbo) så kan vi gå runt och sen diskutera... det kanske blir lättare då... en bild säger fler än tusen ord inte sant ? :) Peace !
jag kommer från huddinge, jag har inte råd att åka till riviäran :((
Moderator
2007-01-24 12:54
heheh :D... nee men du förstår min tanke iaf ;D... Peace !
nafs P19 - Är det inte sant då att bomber kan smälla varstans? kolla ex. på England? visserligen är det inget ghetto, men vissa ställen i sverige är fan på väg åt det hållet :/
In the quiet words of the virgin mary: come again?
ett ord ger dig mer änn 1000 bilder menar du. bra låt btw
Elixir ...Skaffa det... http://www.myspace.com/mistercast http://www.myspace.com/barapalatsas
Hm.. gillar inte beatet direkt, vet inte riktigt varför.. dock brukar jag gilla det du droppar, ice.. men denna, njae :\ tyvärr inte.. bättre kan du :)
lät okey mayn! men en studio för 80.000? isåfall måste det vara kaosmixat, för jag tycker inte att det lät så imponerande. :\
Moderator
2007-01-24 14:32
yeah... mixningen blev väll si sådär.. efter att ha suttit med låten efter en dag så blir man lite trött på vissa verser och inte riktigt pallar :) peace !
najs asså..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Helt okej aså!
Behöver beats !!
Bra som faan :)
REF på världsklass ....fett som faaan...Ice la det bra. den andra snubben är sjukt skköön!!! Kniven i hjärtat ? då är du bekant med rikard? puss
Fan vah skön låt mannen :D
M@K€ Lov£ Not W@R ......P€@C£
Moderator
2007-01-24 17:46
Beatet va coolt, samplen va fet, trummorna va grymt dåliga...kändes som nå techno eller nåt, mixningen va faktiskt inte mer än okej...Du kan mkt bättre...det lät lite grötigt på sina ställen..Puss Kommentera min å icetails låt sen
Moderator
2007-01-24 22:07
Moderator
2007-01-24 22:07
nice lagt av er alla 3 :) känner inte för att ge bättre kritik nu :P
i liiike it! and i love u! puss
www.magnusrytterstam.se
Moderator
2007-01-24 23:31
fan ice, den här var riktigt fet :D kommer hamna på mp3:en Jessica och victor: fet reff viktor: diggade din röst som fan :) Keep it up: en 10:a av mej
<¦¦¦¦¦ Microphone Fiend ¦¦¦¦¦>
Moderator
2007-01-25 00:46
Riktigt nice, men dock inget som hamnar på mp3 spelare, för mycket getto style över den ;)
Grymt killar! Jonas har blivit mycket bättre! :)
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
nejnej.. det gäller inte
- yes
grymt kompis, grymt är allt jag har å säga :b uhuhhuuh
cheeeeeeeeea ;D
Livets vägar kan föra dig vart som helst...
Moderator
2007-01-25 13:24
tack grabbar :)... såhär blir det när 4 snubbar slår sina huvven tesammans :) Peace !
Moderator
2007-01-25 13:57
va ett tag sen ja kommentera dina låtar jonas.. :D men som ja sa senast så har du utvecklats.. och viktor la de tungt på engelska :) deep shiiit jao:D <3 peayz
reffen, va riktigt skön, riktigt bra.. icetail du lägger det bra, men du skulle ha gjort en ny text då hade det varit bättre tro ja:D men det va helt aiit. bra jobb
låter fan som sean paul i reffen :s hahhaa xD men den var helt ok lite "Akon Ghetto " whannabe men lätt bra i mina öron
S-s-S-sHineybWooooI
Fet låt måste jag säga...!
det va najs du flowade bra men fett mobbat o göra en låt om ghetto när du inte ens bor i ghetto och om du tycker att du bor i ett ghetto i göteborg så är du efterbliven för i sverige finns det inga "ghetton"
Moderator
2007-01-25 19:08
Visst , helt okej låt, men inte sött akonbait! Han på engelska var riktigt skön , + reffen =)
props till norsjö och jessika !!!!!!!!!! ;)
Moderator
2007-01-25 19:58
Reffen var fan het, nice gjort alla.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
shoo man fet skön låt peace out http://www.nicemoose.tk/
https://soundcloud.com/john-elke-h-gglund