Chai - Varför Stirrar Du?
Då var det dags igen! Chai droppar en ny låt om ett ämne han inte rappat om förrän nu! Fördomar är ämnet gott folk!Chai - Varför Stirrar Du? är en ganska hoppig låt, med ett festligt beat, en sjungande refräng och förhoppningsvis ganska underhållande verser! Låten spelades in hos Lime och mixades hos Sörlin! Båda gjorde ett fantastiskt jobb! Texten finns här under!Beat: Chai Lyrik: Chai Mixning: Sörlin Producerad hos: Lime Hoppas att ni giller detta!Högerklicka och välj "spara mål som.." Text till: Chai - Varför Stirrar Du? Intro Vers1
Titta en japan, titta en arab,
Du stirrar överallt och allt du ser är våra drag!
Ser att vi är olika, hoppas vi är tokiga
Även fast du vet att vi är från samma art!
Jag skrattar när jag ser på dig, för grabben, du ser ner på mig!
Tror att jag är korkad bara för jag står och ler mot dig!
Men jag ler bara för att visa att,
Jag är en jävla massa mer än alla saker som du vet om mig!
Jag går runt i stora kläder och jag trivs med det,
Jag gillar rapmusik som om det var mitt livsmedel!
Mörkhyad, mörkhårig, brunögd och religiös,
Du vet att vi är samma, du vill bara inte inse det!
Kom från samma apa, delar samma planet!
Använder samma data, spelar samma spel!
Du hatar det jag hatar, du hatar allt jag ser!
Vi är lika smarta och vi har samma fel!
Refräng Varför stirrar du på mig så där?
Är det för kläderna jag bär eller sättet som jag svär?
Säg mig varför glor du på mig därifrån?
Är det för mitt sätt att gå, vill du ha mig härifrån?Vers2
Asiat, latino, afrikan och europé.
Den enda skillnaden som finns är skillnaden som du vill se!
Kalla mig för blatte, kalla mig för apa,
Men du vet att jag är lika mänsklig som er!
Fattar knappt att vissa tror att blattepack är kriminella,
Som om inte svenssons också inte är så jättesnälla?
Det spelar ingen roll, människor har ingen koll,
Säg vad fan ni tycker, kan ni bara hålla käften snälla!?
Jag ser det överallt och samma sak är vad jag hör!
Far till arbetsgivaren och frågar efter högre lön!
Men han skrattar och sedan får jag packa,
För bara för att jag är mörk så blir jag självklart arbetslös!
Har likadana tänder, använder samma ord!
Har likadana händer, använder samma jord!
Har likadana ögon, ser allt på samma vis!
Har likadana öron, och vi hör samma skit!
Säg mig varför glor du på mig därifrån?
Är det för mitt sätt att gå, vill du ha mig härifrån?Vers3
Fördomar är en sak vi ska ta tag i,
För det är vad så många mänskor lever varje dag i,
Jag vet
Yeah, you know..
Tusan, här kan man inte posta hela texter..
Text till: Chai - Varför Stirrar Du? Intro Vers1 Titta en japan, titta en arab,
Du stirrar överallt och allt du ser är våra drag!
Ser att vi är olika, hoppas vi är tokiga
Även fast du vet att vi är från samma art!
Jag skrattar när jag ser på dig, för grabben, du ser ner på mig!
Tror att jag är korkad bara för jag står och ler mot dig!
Men jag ler bara för att visa att,
Jag är en jävla massa mer än alla saker som du vet om mig!
Jag går runt i stora kläder och jag trivs med det,
Jag gillar rapmusik som om det var mitt livsmedel!
Mörkhyad, mörkhårig, brunögd och religiös,
Du vet att vi är samma, du vill bara inte inse det!
Kom från samma apa, delar samma planet!
Använder samma data, spelar samma spel!
Du hatar det jag hatar, du hatar allt jag ser!
Vi är lika smarta och vi har samma fel!
Varför glor du på mig därifrån?
Är det för mitt sätt att gå, vill du ha mig härifrån?Vers2
Asiat, latino, afrikan och europé.
Den enda skillnaden som finns är skillnaden som du vill se!
Kalla mig för blatte, kalla mig för apa,
Men du vet att jag är lika mänsklig som er!
Fattar knappt att vissa tror att blattepack är kriminella,
Som om inte svenssons också inte är så jättesnälla?
Det spelar ingen roll, människor har ingen koll,
Säg vad fan ni tycker, kan ni bara hålla käften snälla!?
Jag ser det överallt och samma sak är vad jag hör!
Far till arbetsgivaren och frågar efter högre lön!
Men han skrattar och sedan får jag packa,
För bara för att jag är mörk så blir jag självklart arbetslös!
Har likadana öron, och vi hör samma skit!
Refräng Varför stirrar du...
Vers3 Fördomar är en sak vi ska ta tag i,
För det är vad så många mänskor lever varje dag i,
Jag vet du känner det, varenda jävel sänder det,
Personligen så tycker jag fördomar är nåt tragiskt!
Bara för att jag går runt i stora kläder,
Har kepsen bakochfram oavsett vad det är för väder,
Så får jag blickar, så hör jag snicksnack,
Känner till och med tankarna när jag går på vägen!
Har likadana öron, och vi hör samma skit!Refräng Varför stirrar du..
Yeah, you know..
Fett fett fett! kommenterar den senare.
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
haha fett tungt mannen, diggar texten som fan. o rappen går nte klaga på!! Peace !
Get MAD and change
fettt fett chai! grym låt, inget klagomåls alls
www.youtube.com/prendel
bra grabben!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2006-10-16 00:39
ännu en :) kommenterar imorn..........
Håller med prendel. denna låt är seriöst grym, nice text chai!
Howzit mowzit and i like the whoashit!
jaaa! och mixen med sörlin! :) den är kanon den me.
Howzit mowzit and i like the whoashit!
Den va riktigt bra!
formpressad kungspudel. En liten sylta min fru brukar laga till, den gamla haggan
Producent
2006-10-16 13:07
Njaa den här gillar jag minst av dina senaste låtar :( Den var cool på nått sätt men aa.. Texten är bra, men brukar du spela in i Limes studio annars? För jag tycker inte ljudet låter lika bra, eller om det är mixningen, acapellan känns lite avlägsen typ.. Och bli inte som RMK nu och börja sjunga i varje jävla låt (även om du bara har gjort det i två) när du faktiskt inte har den Bäästa sångrösten.. Du kan ju sjunga skapligt men fokusera på rappen för den är du grym på och låna hellre in nån som är mycket bra på att sjunga för en sån kan du helt klart få tag i :) Låten är fet men när jag vet hur feta låtar du kan göra så blev den mindre fet ;P Det kändes inte som din stil riktigt..
Dawell P16 Jaha, haha! Det där hade jag inte riktigt förväntat mig må jag säga! Den här är spelad in hos Lime, och jag är medveten om att accapellorna låter lite avlägsna, men huvudsaken är att man hör vad som sägs! Och som RMK kommer jag nog inte bli, han är en helt annan artist och arbetar på ett annorlunda sätt. Låten är utformad för en sjungande refräng, tror inte att den hade låtit lika bra annars faktiskt! :)
Yeah, you know..
Tack alla andra också! Känns fräscht att veta att ni tycker om den!Fortsätt att droppa comments people! :)
Yeah, you know..
snyggt snyggt!
work some magic
texten är klockren, rolig på vissa ställen men samtidigt allvarlig... riktigt skönt, bra delivery..... attityden är riktigt najs... sen att du sjunger i refrengen, det passar in i låten även om du inte har världens sångröst... men inte man störs sej på.... tycker att låten var den fetaste du har gjort hittils =) Fortsätt så, peace!
www.samyprod.com
Samy05 Tack så jättemycket! Det var precis det jag ville uppnå, att man kan skratta till den och fortfarande förstå att innebörden har ett budskap! Tack! :)
Yeah, you know..
dandizzle P21 Tack!Sörlin P17 Äsh då, det var bara dina hörlurar som inte ville sig bara! ;)
Yeah, you know..
den va riktigt grym ;) finner inget fel i denna :D keep it up :D
Bort med den där jävla fronda och hans jävla rulla fram och vad det nu är, den här mannen gör bättre låtar än nån annan i sverige och ska spelas på radio, ska synas på tv även om man så sitter i kina! Visst, visst jag kanske tog i lite där men ni fattar vad jag menar? ;)
You already know, den e on lean!
fifan fett! fett! fett!
:)
Producent
2006-10-16 20:27
Jaha, haha! Det där hade jag inte riktigt förväntat mig må jag säga! Nu känner jag mig dum :( Riktigt så menade jag inte asså jag tycker den är riiiiktigt fet och ja kommer dunka den vill jag lova men någon av dina låtar måste ju vara lite sämre än dem andra :P? eller lite mindre bra :D
fan asskön låt ju! bra flyt inget o klaga på faktiskt, kanske borde mixat sången liite annorlunda om det skulle va något. softa rim också. peace!
Elixir ...Skaffa det... http://www.myspace.com/mistercast http://www.myspace.com/barapalatsas
Sebbewhiteboy P-1 Haha! Det var en annorlunda kommentar du skrev men den uppskattas! Poängen med den är förstås att låten är bra, eller hur?Dj_Cast P20 Tack! Kul att du gillar låten! Både jag och mixaren vet att mixningen kunde varit bättre, men stackarn hade ju trasiga högtalare så han gjorde så gott han kunde. Det blev tillräckligt bra för att man ska kunna göra något iallafall! :)
Yeah, you know..
yeaa den e fan fet denna första låten ja hör med dej tror ja:D men den va nice som fan gillar texten som fan:) hare gött Peyyss
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
Riktigt skönt fyfan! Tack, denna ska på mp3n o ipoden..
The thing is, we cant separate our feelings..
Trofast P18 Vad kul att du gillar den! Jag har faktiskt ett annorlunda upplägg av mina rim i den här, härligt att det gick hem och inte blev fiasko! :)Otis_ P18 Haha, tack så mycket! Det kommer mer bra så småningom!Tronix_D P14 Så ska det låta! Rätt in i maskinerna och ut i öronen! (;
Yeah, you know..
Jag får väl ta att uppa den här!
Lyssna på den gott folk och droppa kommentarer.
Tack till er som tagit er tid att lyssna och kommentera den!
Högerklicka och välj "spara mål som.."
Chai - Varför Stirrar Du?.mp3
Yeah, you know..
Du är helt ärligt, helt duktigt. hah. Gillade denna verkligen, håller dock med killen som skrev att acapellan känndes lite längre bort än vanligt? Mycket bra endå. gillas, peace
haha riktigt grym!!!! coolt att göra en allvarlig text till så rolig :D keep it up love annika
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rå tung som vanligt broh.. keep upp. peys
jag gillar denna starkt , en av dom få whoa låtar som greppat tag i mig . Riktigt jävla starkt jobbat , Texten är både sann och så jävla grym , beatet ptja det passar till det du kör om och ditt flow är ingenting o klaga på! Fortsätt så hör av dig om du är sugen på kicka! / kim
JONIS REST IN POWER
Tiwanacu P0 Mjo, mixningen blev lite långbortistan, men Sörlin hade inga högtalare tyvärr, så det blev knasigt!philosophia F21 Yes! Vad kul att du gillar texten! Bra att du också förstår att den har en allvarlig melodi men en rolig klang! (;Limman P17 Thanks man!Fakal P17 Tack Fakal! Kul att den greppar dig, precis det jag sökte! Härligt att du både gillar texten och flowet! :)
Yeah, you know..
Jävligt smart text, jävligt klockat sätt att framföra detta ämne. Det är bara inse, Chai har lyckats igen! ;) Haha! Detta ämne brukar annars kunna kännas för överspexat så att säga, men Chai får det att låta så jävla logiskt och så jävla sant bara.. Det är inte svårare än så. Logik, fast med rim och beat!
Slyna = Ouppfostrad och slarvig (tonårs)flicka
WoupS F16 Du drog orden ur min mun ;D Nu är inte jag så jävla skillad att jag kan droppa sånadär pro kommentarer som "konstigt mixat i refrängen" eller nått såntdär. Men vafan jag diggar låten som fan och den kommer dunkas länge och det är la det som är meningen? :D Refrängen är riktigt lyckad! Som sagt så får du även dom svåraste saker att låta logiska ;) Man kan väl säga att detta är en sån låt man får lust att höra igen när den är över. Chai has done it once again! Inte för att det här är den dålig sak men när jag lyssnar på beatet till denna låt tänker jag jävligt mkt på 2pac - can't c me. Jag anklagar dig inte för att ha bajtat eller nånting men, ajja tung låt! Bara massa propps från Whiteboy!
Och jag måste bara säga att jag diggar den raden "jag går runt i stora kläder och jag trivs med det, jag gillar rapmusik som om det var ett livsmedel" så jävla mkt som du kanske märkt ;D Det är såna saker man bara vill spotta i ansiktet på folk som kommer fram o frågar: Är du typ wannabe neger? Höhö.. Men när situationen väl dycker upp hittar man aldrig dom rätta orden.. Det kanske inte bara är jag som har upplevt det ;D
detta är helt nuts... helt rätt man. jag förväntar mig mer av dig i framtiden.peeys
har lyssnat på den flera gånger i dag, den blir bättre och bättre helatiden, fast refrängen skär lite i öronen ibland, men det kanske är för att mina hörlurar till mp3 kostat typ 50:- och att jag har på högsta volym ;) LÅTER SOM ATT DET KOMMER BLI EN FETT FET NETPLAY! Bra topics i alla låtar fan!
www.youtube.com/prendel
WoupS F16 Tack! Bra att du kommenterade ordentligt den här gången! :DSebbewhiteboy P-1 Haha, jäklar vad mycket du skrev! Men kul att du tycker om den!
Yeah, you know..
prendel P19 Hehe, tack! Jag vet, refrängen blev lite scary, haha! ;p
Yeah, you know..
Feek Hehe, ja, det är ju alltid bra! Jag som proddat! (;
Yeah, you know..
Producent
2006-10-18 18:29
Jag hjälper dig upp som om jag vore en tupp?
sweet
straight_P P16 Tack så mycket! Härligt att du gillar den!YoungJooe P16 Bra att du tycker om den! Pump it!
Yeah, you know..
KUNG
www.youtube.com/prendel
Hejsan! Beat: Herregud vad glad jag blir av detta beat.. fruktansvärt skönt! Text: Haha den va rolig.. kanske liite enkla rim ibland men va fan, vem bryr sig! Delivery: Låter klockrent man! Flow: Soft, allt sitter där det ska :) Mixning: Hittar inget att klaga på.. eller reffen hade kunnat mixas lite bättre, lite echo på accan eller dylikt... men men Slutsummering: Jävligt skön låt.. får en skön fronda känsla av refrängen!
Planet 80!
Ant3 P18 Haha! Vad bra att du gillar den, men skulle helst inte vilja bli jämförd med Fronda. Är inte så förtjust i hans musik om man säger så, hehe! :p
Yeah, you know..
haha kan förstå det.. men det var inget negativt menat :)
Planet 80!
parre P13 Tack!
Kom igen nu Whoa, droppa comments!
Yeah, you know..
Tycker låten är grym. den är seriös samtidigt ironisk, som många redan konstaterat. Sebbewhiteboy P-1 Angående "jag äter rappmusik som om det var mitt livsmedel"-raden, så stämmer det fullt ut. grabben gör verkligen inget annat. Chai lever för rapmusik, rapmusik lever för chai :)
Nakna träd kastar fåglar åt helvete