I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vincent E. L. (Fleppo II) - The Cautionary Tale of the Big Bad Wolf

Vår Hiphop - Audio & Video

2006-09-19 00:12

Vincent E. L. (Fleppo II) - The Cautionary Tale of the Big Bad Wolf

Jag trodde jag hade slutat rappa, men så plötsligt får man en sån där inspirationskick och skriver en låt på en natt.
Den fick heta "The Cautionary Tale of the Big Bad Wolf", och blev något av en uppföljare till min gamla (och väldigt dåliga) låt "Bockarna Bruse", inte bara genom temat utan även genom beatet, som har vissa saker gemensamt med sin föregångare.
Nåväl. Nu ska jag sluta med denna oerhört onödiga och fåniga introduktion och komma till saken.

Här är låten:
The Cautionary Tale of the Big Bad Wolf

Beat: Jag.
Text/Rap/Sång: Jag (med viss inspiration från ett par gamla europeiska folksagor).

Och ja, det är nödrimmat. Som in i helvete, dessutom, men vafan, det är storytelling, och jag är trots allt Fleppo II, så det får ni fan leva med.

Eleganta tinuso al vi!
/ Vincent.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist

2006-09-19 00:16
och jag är trots allt Fleppo II, så det får ni fan leva med.
-HAHAHAHAHAHAHA
Lyricist

2006-09-19 00:17
Länken verkar inte funka heller. Det står att filen är borttagen:S

2006-09-19 00:32
Vafan...skumt.
Den här då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-19 00:36
Annars finns den även på min Myspace.
Lyricist

2006-09-19 00:38
Nu funkade den;) Haha lite skönt aggresivt beat...Lite annorlunda rap. Soft tycker jag...Reffen var kool haha. Du sysslar väl med en massa annan musik med eller? Det märks typ lite på stilen:) Chill yaow såhär mitt i natten...Texten fick jag inte med mig mycket av haha...Soundet är kool chea

2006-09-19 08:31
"Vaerehär?! Jag vill se biljakter å puffrer!" - NegaDuck

2006-09-19 12:59
jäkligt soft låt fleppo!
grymt beat å nice flow.

2006-09-19 13:06
Yes, det här va nice som fan!!!
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic

2006-09-19 14:09
Fan denna va skön!
Skön röst lite kaxig :D
Peace!
http://myspace.com/etownbeats

2006-09-19 16:34
Taxkaniha:)
Producent

2006-09-19 19:20
Jag hör väldigt mycket av bockarna bruse i dethär beatet. Skönt beat faktiskt.

Rappen sitter som den ska.

Me likey :D  
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2006-09-20 10:14
Tackar^^

2006-09-20 23:18
rolig låt!
bra flow o beat

2006-09-21 02:23
HAHA dan, detta är shiiit cooolt, ii liike iit really! egen stil! och måste säga att ja får nån eminem känsla när du tar i lite extra.
JA diggar detta fett bra... haha keep it upp! dettta är in i mp3!

haha dansa break dance till detta är ass cooooooolt!!!:)

keep it up
aah så kan de låta! ..myspace.com/haffilagom

2006-09-21 10:23
Tackor och bockar^^

2006-09-21 19:07
Uppåt.

2006-09-22 11:28
shit va coolt... beatet var as najjz, lite rockigt å rappen låg cleant som fan... du varierar flytet mycke i den här å d blev as schysst... speciellt med alla röstbyten :D haha.. fan kul... en av dina bästa låtar... grymt!

du snacka om nått mixtape du skulle göra där du stod för beatsen för ett bra tag sen. hur gick d me d?

PEEEEYZ & PÖSS
http://www.myspace.com/akinonline

2006-09-22 12:53
Hittade inga rappare som inte är latmaskar, så det blev inget.

2006-09-24 11:37
Vad i...upp.

2006-10-02 23:55
Säger jag upp så menar jag upp.

2006-10-03 00:09
länkish funckish intish förish mejish
www.youtube.com/prendel

2006-10-03 00:16
prendel:
Testish länkish numrish tvåish!
Fårish duish enish filish somish slutish medish ish ellish nåtish såntish, såish fårish duish taish bortish ish, såish börish detish funkish bättrish.

2006-10-03 00:20
fleppish
jagish hariish testatsih bådiah länkish mensih jag ich checkadish denish påish dinish myspaceish ochich denish varish fettish feeeetish
ceepish doissh yourish shitish

ishishsishsihsishishsihsihsishishishsihsihsishsihsishishsihsishishsihsi
www.youtube.com/prendel

2006-10-03 00:24
prendlish:
Manish kanish intish tryckish "sparish målish somish". Manish måstish klickish vanlish påish länkish.
Menish tackish. Detish värmish.

2006-10-03 00:26
okejish varseish god!
www.youtube.com/prendel

2006-10-03 00:35
man vet inte om man vill krama eller slå dig.

nyskapande och coolt, uttalet, temat, och hela du är så vulgär att det blir bra :)

2006-10-03 00:57
Mannen, du är helt skadad!
Detta är sjukt... BRA!
Sverige behöver fler som dig!
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor,
jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"

2006-10-03 01:37
Tackar tackar:)

Kammel:

Hur menar du, vulgär? Jag är väl inte så värst vulgär av mig...
Jag har blivit kallad många saker ('Liten och oskyldig,' senast),
men vulgär? Mycket intressant.

2006-10-03 09:28
Tacktack. Det värmer:)

Men...har jag aldrig erkänt det förut? Då har du missat en del. Jag är stolt över mitt nödrimmande nuförtiden. Annammar det som en del av min "stil";) Vill minnas att jag tillochmed drog ett par rader om mitt nödrimmande i "Kritikskadad" förra vintern.

2006-10-03 09:28
Ah, missade frågan. En miljon räcker nog;)

2006-10-03 21:51
Inte riktigt min typ av hiphop. Lite för popmelodisk beat (men det svänger rätt duktigt), lite för mycket dubbning av rappen och sånt ger mig emovibbar. Haha. Låter fan likt Glue när jag tänker efter, det säger jag mest som tips om du missat skivan.
Rakt upp och ner.

2006-10-03 21:51
Det här är förresten nog det proffsigaste jag hört från dig.
Rakt upp och ner.

2006-10-04 16:25
Tackar:)

Ny länk!!!!
Lyricist

2006-10-04 19:52
Jävligt cleant !
fulcool beat och väldigt fulcoola rim !
you´re out there och ge mig din langares nr.
Beaten va så där lagom poppig men funkar stenhårt

väldigt trevlig sång allt som allt

keep it up !
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"

2006-10-04 20:50
Tackar.
Min langares nummer är 0. Jag är 100% clean.
Lyricist

2006-10-04 21:29
fan jag slog 0 på telefonen...kom inte fram...(han eller hon måste ha bytt nummer)...hmm
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"

2006-10-05 08:01
Slusken:
Han eller hon existerar inte överhuvudtaget.
Jag är hög på livet, som man säger.

2006-10-05 10:19
hahaha
www.youtube.com/prendel

2006-10-05 10:45
Fleppo de här va bland de skönaste anorlundaste och underbaraste jag hört på länge...

Man kan säga någe om mixningen m.m.m
men tänker fasen inte göra de. för det e små pet bara...

för denna låt va för underbar... snälla snälla fortsätt gör såna här låtar du passar som fan för  de...

//Banditen
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2006-10-05 14:35
Tackar:) Ska försöka göra mer sånt här. Vet inte om jag kan, dock. Finns inte alltför många historier att återberätta. Har funderat lite på Guldlock, dock. Finns nog en del grejor att plocka därifrån.

2006-10-05 22:37
Fleppo kör detta flowwe sånna beats asså det e de som äger som fan
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>