I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vincent E. L. (Fleppo II) - Ninjas in a Half-Shell

Vår Hiphop - Audio & Video

   

2006-06-07 23:46

Vincent E. L. (Fleppo II) - Ninjas in a Half-Shell

En natt för ett par månader sedan, när jag just hade kollat på några klassiska Teenage Mutant Ninja turtles-avsnitt, kom jag att tänka på hur dålig den nya seriens signaturmelodi är i jämförelse med gamla. Sedan kom jag att tänka på Partners in Krymes "T.U.R.T.L.E. Power" och Vanilla Ices "Ninja Rap". Därefter bestämde jag mig för att skriva en egen oldschoolig TMNT-rap, bara för att se hur det skulle gå. Efter en stund hade jag skrivit en vers på 16 takter, en refräng på fyra takter och en till liten vers på åtta rader. Vid denna tidpunkt hade jag ingen tanke på att låta någon höra skiten. Ett par dagar senare, satt jag och lekte med gitarren. En melodi tog form, och jag spelade in den. Sedan gjorde jag ett beat av vad jag hade spelat in. Efter en stund kom jag på att beatet passade rätt bra ihop med TMNT-rappen jag hade skrivit dagen innan. Några veckor senare bestämde jag mig för att spela in skiten trots allt, efter en del positiv respons på ventrilo och uppmaningar om att skicka låten till Dan Berger på ninjaturtles.com (vilket jag gjorde, och han i sin tur tyckte den var så bra att han skickade den vidare till självaste Peter Laird). Nu har jag laddat upp låten på min myspace, och nu ska även ni få ta del av denna förskräckliga alternativsignaturmelodi.

Ninjas in a Half-Shell

Ha en smakfull tonfisk.

/ Vincent

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.