I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-04-29 11:27

Force Majeure

För er som missat denna nystartade göteborska grupp så har ni er chans att höra här: ForceM.se
Ph, en stor begåvning, har tillsammans med två vänner (Ramberg och Daniel) skapat denna grupp och de har redan släppt några gratissinglar gästade utav storheter som Bubbles, Ereko & Aggro.
Ph är fortfarande ung har stor begåvning och jag vet att det kommer gå uppför för honom.

Ph och Ramberg tillsammans med Donatello har nyligen gjort en ny låt, en somrig en. Mycket bra enligt min smak.

Det e sommar

Ni kan även besöka Ph's MySpace: Myspace.com

Jag, och hoppas ni också gör det, ser fram emot mer från dessa unga rappare. :)

"Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain."

2006-04-29 11:31
Oj, nu blev det mycket Force M trådar på samma gång... :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-29 11:31
Rätta mig om jag har fel, men Force M består väll bara av PH och Ramberg. Daniel sidekickar väll bara? Förövrikgt kan jag säga att PH komer ut med ett mixtape snart!

2006-04-29 12:31
Kände att det var dags att lyfta upp de lite extra här också, så att de får lite mer uppmärksamhet.
Och Bergendal, jag kan faktiskt inte rätta dig där. Jag är inte helt 100% säker på det, så jag kan inte säga emot.

Jag ser dock fram emot PHs mixtape. Det ska bli trevligt att höra.

2006-04-29 15:20
fet! big up
www.myspace.com/victorhollender

2006-04-29 16:07
En Ep från ForceM borde ju snart se dagens ljus, samt PHs tape, där flera fina gäster kommer medverka...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-29 16:57
Phs vet jag är på G, men är kommer ett Forc M tape också?

2006-04-29 17:28
Nice nice, äntligen hör man något med potential istället för alla wacka netceelåtar som droppas varje dag.

2006-04-30 13:42
Oja. Och det kommer bara bli bättre.

Så har jag en lite fråga till Aggro; medverkar du i någon mer låt för PHs mixtape?

Passar även på att lägga upp en extra låt, ganska gammal. Lite extraknäck dvs, som jag inte sett online.
Talismanen med Bengone och Ph, "Styr spelet".

.mp3)Talismanen - Styr spelet (med PH & ..

2006-04-30 13:45
Blev lite fel med länken där... Här kommer ny:

Styr spelet

2006-04-30 13:47
Ännu ett fel. Jag ursäktar... Ta bort eller ändra så att det städas upp lite här :/

Styr spelet!?

2006-04-30 14:45
PH är nya Juelz Santana

2006-05-01 18:39
Svenske Juelz Santana? :) Oja...

Här är ännu en gammal låt: Två förkortningar

Admin

2006-05-01 21:49
Känns väldigt icke orginellt. Men det finns talang där, utan tvekan. Synd bara att Ph är så jävla dryg. Sedan är ju faktiskt Donatello polare med Ereko så det är väl kanske inte så konstigt att de inspirerats. Jag träffade dem på café skrivandes texter för mer än ett år sedan så...

2006-05-02 19:27
Men du har väl insett själv att ni låter väldigt lika eller?

2006-05-02 19:39
mfs

Träffade du Ph där för ett år sen? han har bara rappat i ett halvår.

Menige-E

Tycker du att FFL och Force M låter lika har du inte många rätt.

2006-05-02 19:53
Ja, det finns likheter det gör det. Inte lika röster eller så utan mest den här "Jiggy-stilen" alá Jay Z som Mikkel och Ereko kör, Det låter som FM försöker göra något liknande...

Admin

2006-05-02 21:50
Bergendal: Nej, jag har inte träffat PH. Men jag har tappat respekten för honom eftersom han addar mig på msn och beggar att göra en collab med mig och sedan tror sig och beter sig drygt. Men det är upp till honom att bevisa att jag har fel om jag nu har det. Och uppenbarligen verkar folk rätt lipiga i den här tråden.

I övrigt syftade på Donatello, som heter Daniel tror jag. Sval snubbe, tror vi spelat tennis ihop.

2006-05-03 14:01
Richard Ramberg från Kallebäck? OMFG..eller är jag ute och cyklar?
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2006-05-03 16:26
Tapeworm: Har lite grejer på G. Yall see...
Admin

2006-05-03 18:37
Bergendal: Jag skiter i hur gammal Phhh är eller utger sig för att vara. Det stod att han var P17 här på whoa så jag utgick från det. Men jag akn väl ändra folköl till starköl så inte du blir lipig i sådant fall.

Förövrigt är beef för folk med peniskomplex. Det är därför jag är så nere med beefs ifall någon undrar...

2006-05-03 19:27
Jag tänkte inte lägga mig i nån beef här för jag vet att PH tar vilken beef som helst utan min hjälp.

Men jag vill bara säga att PH är den största unga talangen jag stött på. Han kommer äta upp sverige med sitt mixtape och sätta en ny standard för upcoming MC's. Och då snackar vi inte kompis-propps.

Act like you know, join the movement.

/Anton K of Grand Prixxx

www.grand-prix.nu

2006-05-03 20:07
MYCKET kloka ord där!

2006-05-04 18:09
Menige-E
Nej, men jag gillar inte när töntar snckar skit om personer som bevisligen är bra mycket bättre än den som skriver!

2006-05-04 19:03
Bergendal

Vadå om Mfs tycker att PH är dryg så gör han väl det, nuff said. Och det har väl ingenting med saken att göra vem som är bäst på vad, man får ju fortfarande ha en uppfattning eller åsikt om männsikor?

2006-05-04 19:23
soft namn.. var på spelning igår med en grym rockgrupp som också heter Force Majeure .

2006-05-04 20:09
Menige E

Har jag sagt något annat?

2006-05-05 19:54
har bara en ska att säga:

Menige

MickMästarn

Skaffa ett liv era misslyckde jävla missfall
Admin

2006-05-05 20:03
Jag har aldrig ifrågasatt PHs rap överhuvudtaget. Jag tycker han har talang, men han kan ju vara dryg för det. Men plocka inte ur saker ur dess sammanhang och lär er LÄSA. (bengone)

"Nej, jag har inte träffat PH. Men jag har tappat respekten för honom eftersom han addar mig på msn och beggar att göra en collab med mig och sedan tror sig och beter sig drygt. Men det är upp till honom att bevisa att jag har fel om jag nu har det. "

Bergendal: Jag råkar veta att de både MickMästarn & Menigehar flickvänner och gillar att dricka öl. Så vilket liv är det du bortser ifrån?

Peace out.

2006-05-07 14:13
mfs P20

Jag läser väldigt bra, och ser inte någon svårighet i det och vet precis vad som skrevs i det inlägget jag kritiserade. Det jag försöker säga är att hur ska du kunna veta om han är dryg? kan inte du skriva vad han skrev på msn, som du tyckte var drygt beteende. Det vore väldigt snällt om du kunde skriva det här i tråden så alla får reda på ditt bull!

Fred ut // Bengone
Sover aldrig/sleep is the cousin of death!
Sångare

2006-05-07 14:42
Personer med oförmåga att tyda ett simpelt regelverk ger jag inte mycket för.

2 - Lägg inte mp3s i Svensk hiphop!
Det finns dels ett "audioforum" där länkar till låtar från okända, oetablerade artister ska ligga ... osv.

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2006-05-09 23:00
Och det var ingen av Force M, eller ens någon vän som la upp låtarna här. Det var jag. Och jag ber om ursäkt för det, om det stört vissa.

Trevlig diskussion dock. Må väl, allihopa.

2006-05-10 01:59
Dont ask what hip hop can do for you, ask what you can do for hip hop. lol. n00b. w00t, rofl, roflmao.

u cant knock the hustle.

2006-05-14 23:46
Nästan allt hat bottnar sig i avundsjuka. Kul att folk engagerar sig i diskussioner om oss då, smickrande som inget annat. ciao

2006-05-15 00:08
så sant så sant
www.myspace.com/victorhollender

2006-05-15 00:11
Självklart är allt hat egentligen avundsjuka det vet ju alla. Alla i hela världen vill ha 1000-lappar och torka sig i röven med och sedan rappa om det...

2006-05-15 15:31
Phhh P17
Nej min avundsjuka handlar bara om PENGAR. Asså du följer min "rapkarriär" du, kan man kalla dig ett fan då kanske?

Själv är jag totalt omusikalisk, rätt så kass på att rappa, men det är väl ingen nyhet på något sätt varken för dig eller för mig?Men jag tycker det är chill som det är, jag tränar inte på att rappa som du kanske gör (vad vet jag?) för att bli en känd rappare.

Visst är jag avundsjuka på grymma rappare, lika mycket som jag är avundsjuk på Bill Gates eller Ronaldinho, vem är inte avundsjuk?

2006-05-15 15:59
Hejsan
JAg Håller på att göra ett gratis mixtape å undrar om jag kan använda mig av "ForceM - Det e sommar" till det.
Det skulle vart ett stort lyft till skivan.

Mvh
Måns
Har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mej

2006-05-16 15:30
asså jag vill inte vara otrevlig va, men Force Majeure är ju så sanslöst mycket bättre än alla som varit kritiska i den här tråden. Om jag inte har rätt så vill jag se er bevisa det. peace out

2006-05-16 16:11
Man kan vara kritisk utan att vara bättre än det man kritiserar...
Hatar när mina å,ä,ö inte funkar, yeah ni fattar....

2006-05-23 16:16
OggedaLiito P18
Jag skrev tidigare i tråden att det låter som att ForceM försöker köra samma "jiggy stil" som FFL/Grand Prix gör, och det är ju inte så konstigt att man efterapar/inspireras av något man själv lyssnar på.
Jag har inte analyserat FMs texter men hela grejer passar som handen i handsken rakt in i bratrap-genren.

Sedan, min värderingar om vadå? Om folk som är rika eller vadå? Jag har inget problem med folk som har pengar men det känns ju jävligt B att skryta om det.

Angånde MBMA-spelningen på Vibes, hela grejen handlade ju om att du stod längst fram och folk knödde på dig eller? Det är smällar man får ta om man väljer att stå längst fram på en konsert. Haha om du tror att det var någon som "hoppade" på dig för du är rik är du ju bara för komisk. Ingen visste vem du var ens, bara någon som gnällde för det var trångt.

Och nej man är inte rik för att man han har en skjorta. Men du vet ju lika väl som jag att med den pressbilden du har sänder du ut signalerna: "Kolla på mig jag är fin i kanten och har pengar"

2006-05-24 16:24
inte konstigt att samhället ser ut som det gör när det finns personer som tänkter likt dig.
Sover aldrig/sleep is the cousin of death!

2006-05-24 16:27
Förlåt min ironi där på slutet...Nej men jag har väl fått dåliga erfarenhet av brats i allmänhet. Jag kanske inte har träffat dom solidariska, gemytiga och öppensinnade bratsen ännu...

2006-05-25 19:04
HAHA, ja dom ja... för dom finns ju
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!