Vers 1 stanna upp min vän, jag vet att du är sen men snälla släpp stressen låt mig berätta en grej intressant minsann så ge mig din barma hand för detta blir en resa till fjärran land det var väl sagt att jorden var menad för oss då är det väl sant att vi inte ska förstöra och slåss här kommer gaias ord via dess ört och några bloss så medmänniskor sätt på, ställ in och släpp loss underminerad, stämplad placerad, för att jag inte vill leva mitt deras sätt att leva ratad, hatad och jagad alla dagar, för att jag inte vil följa alla deras lagar Refräng om alla hjälps åt, alla drar sitt strå, alla hjälps åt att läka människans sår, kanske världen blir rätt ok ändå, (höre du vad han sa, lyssna på vad han säger, vad vare han sa, han sa) om alla hjälps åt, alla drar sitt strå, alla hjälps åt att läka människans sår, kanske världen blir rätt ok ändå, så kära nån, snälla låt då människan förstå Vers 2 de som tros göra gott, ser vi bomba hårt, sitter med komfort i sina panserade fort pekar sina pinnar o sen tittar de bort medans halva jorden trollats bort och blir bara ett minne blott istället för att länka oss samman och skapa en yta för för alla förvandlas världen till ett ritblock män, vi måste förstå att flera liter har runnit över kannan när man kan hitta barn i innserstan vars händer är kalla människan verkar se allt som köpeshandel, vuxna yngre och yngre snart redan i famnen pekad åt en linjär riktning av vårt samhälle, sätter de direkt pax på sin egen andel bara lata gasar vi ner för gatan utan att tänka på att naturen tar skada ska vi verkligen vänta tills isen fryst oss inne eller solen bränt vår sista pinne när luften är förstörd, och marken är platt var ska vi ta vägen då? nej vi vet att det är dags att... Refräng alla hjälps åt, alla drar sitt strå, alla hjälps åt att läka människans sår, kanske världen blir rätt ok ändå, så kära nån, snälla låt då människan förstå alla hjälps åt, alla drar sitt strå, alla hjälps åt att läka människans sår, kanske världen blir rätt ok ändå, så kära nån, snälla låt då människan förstå (figge, led ut dom!)