Edda vs Public
Det är som det låter, audio-battle! Edda började att dissa Public som i sin tur sedan svarade. Högerklicka ej, tryck direkt på länkarna för att lyssna! Eddas bidrag Publics bidrag Först till 7 röster gäller som vanligt, må bästa man vinna!
"Du har inget att hämta här, som ett homosexuellt par på dagis" -Wk
public,
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Dilemma hära... Public Public har bättre text tycker jag, mer on point men även mer traditionell. Inget speciellt egentligen och välkänt beat men en del väldigt fina rader. Edda Inovativt, det var något nytt det här och jag gillar det, alltid bra med omväxling. Fast dissarna var inte så många men jag måste nog säga som följande: Public: 6/10 Edda : 7.5/10
facebook.com/idiomatisk - fan page
Min röst går till Public.
Jag är Impuls, snubben som visar dig vägen som en blindhund...
Komiskt att se att ni röstar på public... Skriv fegon istället.. Det är ju han som lagt de enda raderna som är tighta... Visste inte att man fick ha Ghostwriter... Hade det varit så så hade jag aldrig ställt upp!
www.eddaonline.se
Wk.. Vill även säga att det var public som utmanade mig! Jag gjorde klart min ca 30 min efter hans utmaning.. Sen fick jag vänta 1 vecka på att han skulle göra klart sin text.. och som om det inte vore nog, så bad han fegon skriva alla tunga dissarm + outro... Och jag är inte heller blond så fattar inte va han fick det från... Men detta bevisar ju lite hur lätt man kan vinna en battle på whoa! Det är ju bara att slicka röv på tillräckligt många så får man rösterna sen.. Och skulle man suga stenhårt så kan man ju alltid be någon annan skriva texten åt en... har sagt det jag ville säga!
www.eddaonline.se
Jag tycker också att det var lite fel att ta hjälp av utomstående, men fegons text va inte något speciellt föratt vara fegon så jag tror public hade vunnit denna även utan hans hjälp, pga att du haka upp dig för mkt på att dissa public för hans "diggande" av fegon. Vad jag kan se så är det inga kompisröster direkt heller. Synd att du inte tycker att det är fair, but dont blame the messenger, jag la bara upp bidragen :)
Asso har fegon skrivit 6 bars åt dej? va fan eru för en kuksugare public? Om du inte kan skriva bra rader själv. quit RAp mutha fucca...De här låter som den dagen du fråga mej om ja kunde skriva en dikt till din flickvän,eftersom du inte själv kan skriva nåt Inte för att jag backar upp edda nu me denna post... men asso Du har tappat min respekt...tsss hahaha skämt eru...
Wk haha nej kanske inte för att vara fegon, eftersom han är en duktig kille på att skriva.. Men det är ju fortfarande i särklass det tyngsta i hans battle.. OM du lyssnar på det som public skrivit själv, så har han inte med en enda tung diss... Sen kommer outrot som är ganska tungt... Sen att public har knas flow gör inte saken bättre. Jag hade inte tänkt mig att vinna denna battlen eftersom jag vet att det är mycket kompis propps och många som hatar en.. Men tycker fortfarande det är så förbannat patetiskt bara.. Det är ju lite som Mestar säger.. Ber man en kille på nätet skriva en dikt till sin flickvän för att man själv inte kan det, så är det ju något fel.. Nu bad han Fegon skriva dissar till mig, för att han själv inte kan det... Tycker hela sitsen är ett stort skämt.. Mestar! haha är det en röst på mig eller?
www.eddaonline.se
Producent
2005-06-26 21:57
edda var skön,, haha,, skönt beatval som fan. publics flow är alldeles för hastigt.. alltså.. typ.. påskyndat.. och sen att fegon skrivit publics text suger ju. edda får min röst.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Tack cliche! Kul att se ett känt ansikte på whoa ta sig tid och titta in här :D Kul också att se att du har något under hårfästet och förstår att det inte fungerar som så att om man suger bör man be någon annan skriva de tunga dissarna :D Peace! UP!
www.eddaonline.se
Bra battle, tycker båda var bra men Public var nog snäppet bättre.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad, she turned the other butt, she can even call me dad."
6 - 3 då om jag fattat allt rätt... *Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta*
www.eddaonline.se
Audiobattles enligt avtal är lite väl töntigt Så jag röstar inte på nån
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Edda får min röst.. Public kunde inte rappa helt enkelt.. Sen så var det så fegt och kasst att måste ta hjälp..
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
Haha Ophone Är rakt på sak.. Tack ska du ha, jag håller med dig helt och hållet!
www.eddaonline.se
Tror du inte jag blir förbannad, när du helt plötsligt lägger en ghostwhriter... Men tycker det är kul att se att alla som man tycker är duktiga på whoa röstar på mig och sånna som man aldrig sett röken av tidigare lägger röst på dig..
www.eddaonline.se
Public let me fresh up ya memory....Vare inte den ja skrev som du skulle ha i playahead?? dåså käft! kanske inte va din tjej,, men de va till en tjej! LJUG INTE! hatar när folk ljuger... Plus om fegon vill kasta några diss åt edda.. sej till bögen att börja träna flowa på beats osv...man slänger inte rader på de där viset! snälla måste jag oxå göra en audio battle? asso du vill väll inte att ja ska skjuta alla personals ja har på dej i luften???!
Jag anser att han har skrivit hela din text.. Utan hans dissar va det ingen text.. Men skitsamma.. Nu vet man ju vem du är och vad du går för.. Tycker hela situationen är pinsam.. Sen när du skrivit så till Mestar och ber han skriva en dikt.. Det bevisar ju bara hur knas man är...
www.eddaonline.se
Sen skiter jag fullständigt i att du vann med 7 - 3.... Grattis så mycket till den segern.. Vet du va vi kan göra nästa gång... DÅ kan du skriva en text helt själv.. Så ska jag kontakta alla mina polare, så på 5 min så har jag vunnit med 7 - 0... Shit va gött det vore.... Men GRATTIS, verkligen till denna segern.. Den förtjänade du och absolut inte fegon... Du kan hälsa fegon att om han vill skriva rader mot mig, så kan han ju åtminstonde kicka dem själv... Och om du vill battla mig, kan du väl göra det utan fegon.. eller är han din morsa som du hämtar så fort det är något, som man gjorde när man va 4 år.. men nu är denna tråden död...
www.eddaonline.se
Jag litar lite mer på honom än på dig, som måste ha "mamma fegons" hjälp för att skriva en text... Kom igen när du börjar skriva själv!
www.eddaonline.se
Lyricist
2005-06-26 22:34
Ey asså. Edda du lägger en disslåt till EN kille men nämner MITT namn dubbelt så många gånger... okej, det var inga dissar till mig men ändå så är det du som gjort fel... Lägg ner tid i att dissa Public istället på fler sätt. Mestar, asså att skriva till beats är enkelt, men då skriver man på sitt eget sätt... om någon som man inte ens känner ska rappa in dem raderna utan att veta hur JAG skulle göra det och hur JAG vill ha det, så blir det svårt... och jag har inte spökskrivit något... Det var en hälsning från mig bara... Som sagt, jag bad om att bara få lägga 6-8 bars som en hälsning eftersom att jag redan spöat Edda och även dig Mestar... Utan problem och det är sån patetik att ändå nämna mig hela tiden...
Haha... Det tror jag inte ens att du tror på... Men visst vi kan låtsas det... Hmm ska försöka förklara det på din nivå.. Om du och din pappa ska tävla vem som springer snabbast 800 meter... Så låter du sveriges bästa springare springa hälften.. du börjar, han avslutar... Om du tror att du har vunnit då.. så tycker jag att vi lämnar det så... Menar inte att fegon är den bästa killen på att skriva i sverige, men han är fortfarande bra... Jag fick ju trots allt de tre viktigaste rösterna! Ophone, Cliche & Rainmaker tre killar jag vet släppt bra saker, Dem andra har jag aldrig hört talas om.. Eller jo kanske Optimuz, att han inte röstade på mig ser jag som en motgång.. Men allt annat tycker jag bara är roligt att dem stärker ditt självförtroende!
www.eddaonline.se
Fegon_ Jag skulle inte sagt något om du gjorde en diss låt till mig och rappade den själv.. Tycker det skulle vara riktigt kul och intressant.. Jag nämnde ditt namn, För att hela hans liv handlar om dig.. Jag nämner ditt namn för att dissa honom och inte för att dissa dig, det är en viss skillnad..! Men som sagt.. jag fick de röster jag behövde.. Bara kul att spaderknäckt tyckte om rösten och och flowet bättre..! :D
www.eddaonline.se
Lyricist
2005-06-26 22:41
Aight... Dåså, sluta skämma ut dig och gnälla på allting här... ta åt dig av berömet och sätt dig och runka eller nånting, det här är bara fjantigt. Och livet handlar inte om Whoa.... jag lovar dig Edda, om du bara äter sund mat och tvättar dig ordentligt och spendera lite tid med familjen så blir nog allting bra... Låt nu bara denna trådjävel stängas... och påsåvis... POSTA INGET MER
Fegon du och jag vet vem som e bäst utav oss...du fick massa fan votes...komigen kolla den battlen igen...vill du att min kompis from RHM records ska ta en titt på battlen eller? haha comon now!
Jag skrev att tråden va död för länge sen! Men likförbannad är du inne och skriver....
www.eddaonline.se
Producent
2005-06-26 22:43
public: om fegon_ nu vart dissad så äre väl inte mer än rätt att han också greppar micken? istället för att skriva några rader...
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
WORD Cliche.. Men låt public tro att han är duktig.. Det stärker killen... hahah
www.eddaonline.se
Min granne känner en kille som sett organism 12 live, vill du att han ska titta på battlen eller? seriöst lägg ner med det där snacket mestar, vi skiter i din och fegons battle, alla vet att han är några nivåer bättre än dig, låt denna tråd dö istället.
jag tycker inte det spelar någon roll om de var 4 bars eller om de va hela låten.. och även om fegon bad om att få skriva några rader så är det fel.. jag kan inte lyssna på låtarna eftersom jag sitter på en cp data.. och även om public har fått vinsten sen långt tillbaka så var de rätt falskt enligt vad jag har läst ovan.. och va de gäller sånt här så brukar jag vara opartisk... men men.. skit samma.. peace
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
Word RMK! Det är inte hur många bars det är! som allt handlar om.. Det är att man ens kommer på tanken.. public Så du menar att bara för att han gett mig något beat så tycker han att det är fel att ta in folk som skriver bars åt en? Jag tycker det är det sunda förnuftet det handlar om!
www.eddaonline.se
Hörru. " Mestar "... vem tror du att du är? Varför tjaffsar du med Public för? Vill du ha bråk eller är du bara tuff bakom din jävla dator medans din mamma bakar bullar och ger dig saft en gång i timmen? Sluta spela något över internet.... tjaffsar du med Public så tjaffsar du med mig.. och jag snackar inte skit som de flesta här på whoa.. kom om du är så jävla cool som du är över internet.. så ska jag skära av din kuk och tvinga din familj att suga den.. jävla pussy!
Impuls Ajdå... Det där va inte det smartaste du gjort... Jag lovar att du har fått smäll av mindre farliga killar än han! Jag håller mig helt utanför detta för jag är för snäll för att göra sånt som Mestar gör när han är arg.. Tro mig, jag känner honom lite granna.. Men en sak vet jag, att jag skulle aldrig säga något om han eller hans familj.. Men det är ju upp till dig...
www.eddaonline.se
haha... jag är bara trött på alla jävla " whoa-nördar " som snackar så jävla mkt skit över internet... ska jag bli rädd eller grabben? snacka hur mkt du vill.. jag pallar inte tjaffsa med snorungar... men om han ska " ta Public " så får han med mig att göra.. jag tycker det är bäst att ni slutar med det här patetiska skitsnacket över internetm du och din polare kör med.. vill ni köra " street " så come on baby :)...
Impuls.. som sagt så håller jag mig utanför sånt som händer när Mestar är arg... Jag skiter i hur mycket ni tjaffsar.. Men att säga så om hans familj.. Det är inte det smartaste du gjort i den karriär det vill jag lova.. Det va ett riktigt ICKE SMART DRAG!
www.eddaonline.se
haha.. jag kan inte göra annat än att skratta.. :) men då säger vi så gubben.. jag kommer att få så mkt spö :) seså, iväg å käka bullar med dig också edda :)
Impuls... Nej det sa jag inte.. Det enda jag säger är att det inte är det smartaste man kan göra.. Jag vet inte vem du är eller vad du är kapabel till, försökte bara få dig att säga att det va lite onödigt att säga så om hans familj... Det är allt jag tycker....
www.eddaonline.se
Public Seriöst?! driver ni med mig eller? Fegon bad mig att få skriva 6-8 rader eftersom att han oxå blev dissad, och som WK sa är dom raderna långt under hans nivå, alltså inte bättre än mina, visst dom är bra, men mina 26 rader är absolut i samma klass och tydligen tillräckligt starka för att köra över dig Edda... Då måste ni båda vara värdelösa.. Och Nej grabben.. Du är inte bättre än Edda.. Det kommer du aldrig bli.. Men träna mera före du lägger upp sånt hära.. Du ligger inte ens i takt på en enda rad.. shit..
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
som sagt var Edda, jag pallar inte tjaffsa över internet... om din polare vill mig ngt. så let me know.. :) peace.
Ophone.. *Skrattar* Men allt är glömt nu :) Jag fick din röst, cliches röst & rainmaker.. Hade gråtit om jag vunnit med 7 - 4 och inte fått era röster så det spelar ingen roll. jag och Public har gjort upp det på msn, han bad om ursäkt vi har klarat upp det! Peace alla!
www.eddaonline.se
impuls... Precis, därför kanske du kan ta tillbaka det du sa om hans familj *över internet* Så låtsas vi som om inget har hänt!
www.eddaonline.se
låter bra..
okej.. det kanske var onödigt att snacka om hans familj... men ja blir bara så lack på alla fittor som snackar över internet.. men som sagt var.. vill ni ngt.. så finns ja här sötnosar :) och ge fan i och tjaffsa med Public, aight?
PUBLIC 1. du har bevisat att skillz går att köpa 2. att backup går att köpa 4. din mammas fitta oxå? Impuls yo kid... mm jo håller me edda faktiskt...men ja ska inte släppa ut min psycho humör på dej.ska inte va lika hård som dej nu grabben..vi tar de mer privat när jag kommer face to face..Men ok nu e ni två som ja ska hugga i magen...fett nyce asso...
hahahahaha impuls =) ska man bli rädd? Eller törs du beefa med mig?
ska du hugga mig? :D haha.. söt du e :)
Nu förstår jag varför alla i ens egen ålder lämnar whoa en efter en...
Tänk efter vem du kallar för fittor ist då..