I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dektiv - en savann berättelse

Vår Hiphop - Audio & Video

2005-04-18 23:42

Dektiv - en savann berättelse

En låt som jag har haft i bakfickan ett bra tag men inte pallat spela in.
men nu är den klar iallafall. med ett ovanligt tema

Har proudecerat beatet mixat å rappat allt själv.

så ladda ner å lyssna.

www.soundclick.us

hashplanka rules.

2005-04-18 23:49
grymmt phett beat !
sånt skulle jag int tacka nej till : P

soft låt överhuvudtaget ;D
phett nice
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -

2005-04-18 23:50
Kan juh bara tilläga att det är min första egna låt jag lirat in + att jag inte gör beats så förvänta er inget mästerverk.

:)
hashplanka rules.

2005-04-18 23:51
davd tackar. har samplat från nåt låt från filmen sista mojekanen typ. jävligt skön faktiskt.
hashplanka rules.

2005-04-18 23:54
joo riktigt skönt beat ; D

asså jag har typ inget liv från detta :P suttit och skrivit text hela dagen ;P sen så när jag skulle spara så hängde sig datorn.. SKIT SKOJ;P fast tråkigt att kicka själv :/
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -

2005-04-19 17:47
ge lite mer kritik
hashplanka rules.

2005-04-19 18:24
rätt skön känsla i låten.. finns liksom nån sorts energi i den

fett skönt beat.. härligt med lite annorlunda teman textmässigt
vill packa väskan och sticka ut och resa när jag hör den

Konstruktiv Kritik
Lite dåligt mixad (väldigt förståligt om du inte brukar lira in så mycket) lite halvdan sång i refrängen.. tror det hade blivit ännu bättre om du slängt på nån frän effekt.. du hade också vart trevligt om du fyllt i vissa av rimmen lite tydligare..

hade vart kul om du lekt lite mer med rösten.. kanske ändrat tonläge nån gång ibland

i helhet! Skön låt som jag säkert kommer lyssna på igen

Tack för mig!

Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2005-04-20 01:09
broder - stort tack som tar dig tid att kritisera :)
jo. va inte så jätte seriös med låten samtidigt som jag ändå va seriös. men ville bara få den klar och lägga upp den. därför fattas det kasnke lite som kunde gjort den bättre.

men det kommer nog mer i framtiden - peace cool
hashplanka rules.

2005-04-20 02:10
fick bara ner 1.46 av låten för mitt modem är wack, men det jag fick ner va skönt. Gillar när du sjunger på reffen, haha.. -Rappen är också bra. eeh.. -det kan vara jag som är hörselskadad, men jag tycker din röst kunde varit lite högre. Beatet va riktigt mysigt också, lite Braveheart-romance-stylish.

-nä, men det va en skön låt dektiv. hejdå
Svammel, nu i din mormors walkman

2005-04-27 12:53
soft låt...

men lite mer inlevelse skulle vara bra, och sen på refrängen så skulle du kunna fylla ut lite med nån ljusare och kanske mörkare ton i bakgrunden, skulle bli nice... men som sagt, mer inlevelse.. lite småtråkigt flow, men du har skön röst

2 av 5 glada haschtomtar

beatet, var soft, eller iaf samplingen, trummorna var lite tråkiga, dåligt med tryck och lite tråkiga ljud :)

fortsätt
/// Våning Fyra

2005-04-28 01:34
hehe kasmus. att beatet är dåligt kan bero på att de typ va mitt andra beat jag gjort. och jag kan inte göra beats satt ? de blir som de bli :P men tack för kritiken på rapen.
hashplanka rules.

2005-04-28 01:53
bra sample, halvdann beat, tråkig rapp... mixningen hemsk... tror mixniningen skulle höjjt ribban på låten rejält...
http://www.myspace.com/akinonline