Just-E - What If I Died?
Jag tänkte att jag skulle lägga upp en lite äldre låt för att se om jag kunde få lite konstruktiv kritik. Lyssna Ladda ner (högerklick och välj "Spara Mål som...") eller bara gå in på min sida på soundclick och lyssnar där: Just-E's soundclick.com Låten är en deppig, ganska orealistisk historia om att jag dött, och från andra sidan graven pratar med min mamma, *vem annars?* Aja, jag var runt 14 när jag skrev texten (ca 4 år sedan) och jag spelade in den för ca ett år sedan, så den är ju gammal, men ändå! Beatet är producerat av D.O.E. Beats (nerladdat för non-profit use) Som sagt, vill jag gärna ha lite konstruktiv kritik på denna. Peace
Pretty people shit to...
Hmmm... länkarna funkade inte som jag ville... men de funkar ändå... vill ni inte ladda ner den, utan bara lyssna lite på den direkt från soundclick, kan ni ladda ner låten som en "playlist" genom att högerklicka på "Lyssna"-länken och spara mål som... hur länge detta funkar vet jag ej... Annars fukar det alldeles utmärkt att gå in på min soundclick... fan va krånglit detta skulle vara då *fan* Fred och Kärlek ///Just-E
Pretty people shit to...
blir säkert bra, man kan ju ladda hem om jag har en soundclick..
/// Våning Fyra
Haha... upptäckte ett litet fel i "Ladda Ner"-länken!
så här ska det ju vara (hoppas jag)
Låtjäveln
Pretty people shit to...
-CtrlAltDelete-FärgKåtaClowner-
Kom igen nu!
Pretty people shit to...
Ingen?
Pretty people shit to...
Det låter som du spelar in precis när dina föräldrar har lagt sig för att sova och du behöver vara tyst. Gillar inte alls stilen du kör med rösten. Får svårt att lyssna på vad du säger..
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
alltså,jag har inte ens lyssnat på låten.... men... Just-E?! det är typ som att heta: DMZ istället för DMX Sticky toez istället för Sticky Fingaz Blue Man istället för Redman Notorious S.M.A.L.L istället för Notorious B.I.G D-Murder istället för C-Murder Nate cat istället för Nate dogg Mr.Dre istället för Dr.Dre Sane Bone istället för Krayzie Bone Mac 9 istället för Mac 10 Warren E istället för Warren G Masta King istället för Masta Ace Aesop Jazz istället för Aesop Rock MC screwdriver istället för MC Hammer Eddie O.G istället för Ed O.G BIG E istället för BIG LL COOL E istället för LL COOL J Lous unlogic istället för Louis Logic Organism 11 istället för Organism 12 Mortal Technique istället för Immortal Technique 3pac istället för 2pac Slim Jim istället för Slick Rick Eazy D istället för Eazy E Small Punisher istället för Big Punisher Alive Prez istället för Dead Prez Thin Joe istället för Fat Joe Jurassic 4 istället för Jurassic 5 The first emperor istället för The last emperor Pete Pannflöjtsmusik istället för Peter Rock Diamond E istället för Diamond D Kool E Rap istället för Kool G Rap Small Syke istället för Big Syke Tech 8ight istället för Tech N9ne Cenibus istället för Canibus Walk DMC istället för Run DMC 2nd infantry istället för 1st infantry Small Noyd istället för Big Noyd Baron Finesse istället för Lord Finesse Tonehearing istället för Tonedeff 832892498 Live crew istället för 2 live crew Bone thugs N Just-E istället för Bone thugs n harmony Wu tang Mob istället för Wu tang clan Happiness Kadafi istället för Tragedy Kadafi Peacelocks istället för Warlocks Do and live istället för Do or die Dogg Pound Hustlaz istället för Dogg pound gangsters Inlaws istället för Outlaws Moon of man istället för Sunz of man Graverobbaz istället för Gravediggaz Royce da 8'3 istället för Royce da 5'9 Slagnötter istället för Beatnuts MC smutsig istället för Mc Ren Famous Mobb istället för Infamous Mobb Untitled istället för celph titled
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."
DU ÄR CP! Det va bara det jag ville säga.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."
Sparvass: OK... lugnt, alla har olika smak. Vad jag gör med rösten? Jag hänger inte riktigt med, men va fan... Kast: OK... haha... fan sicken energi du lägger ner... så har du inte ens lyssnat på låtjävlen? Det är lite komiskt faktiskt... antar att du menar Just-E och Just D? Hmmm... det var faktiskt inte min avsikt... men jag pallar inte försvara mig mer... Phase One: Tack för feedback! Upskattas!
Pretty people shit to...
Kast har rätt,ditt namn är riktigt illa valt! Låten va okej.
Jag lyssnade på fel låt,trodde det va du men det va en annan. Det va inget vidare.
stallion: OK... jag kan inte säga annat än att alla har olika smak, men jag undrar ju givetvis vad jag hade kunnat göra bättre? Alltså, vad som jag behövde jobba mer på, och exempel, inte bara "allt". Men jag förstår om du inte pallar ge konstruktiv kritik, inte många som pallar det på whoa? Nåja... tack för att du tog dig tid att lyssna i alla fall. Fridens
Pretty people shit to...
Jag diggade den här låten. Skönare än de flesta låtarna här på svenska. Har inte analyserat texten men det verkar dock lite played out. Refrängen var skön som fan och du delivrade den helt rätt på beatet. Men som de andra snubbarna sa så skulle du antagligen tjäna på att speak-up:a lite! Mer feeling. Förövrigt, nice helhet!
http://www.kortfilmsfestival.se
Förresten så måste jag också klaga lite på namnet... Inte helt perfekt... Skulle vara softare med Just-Ez :P
http://www.kortfilmsfestival.se
jag vet inte.,men ja tyckte den va soft,. den va skum.,men men peace.-ha!
keio: Tack mään, alltid kul med folk som diggar, jag började undra när det skulle ske *haha* Bra kritik, antagligen är temat lite played-out, fast å andra sidan har jag inte hört nån från Sverige som kickat det... äsch, tack för kritik iaf :D shakespeare: Tack! Skum? Inget sånt som man har i badet,va? Nej, men jag tror jag vet vad du menar, jo, den är väl lite annorlunda kanske, nåja. Peace 'n Love
Pretty people shit to...
Ey, man ska supporta alla som försöker, så ta i bara lite mer, så kan d faktiskt bli nåt... uttalet knasar då o då dock... men men!!
Skoob : Tack för supporten! Jo, jag vet att uttalet kärvar på sina ställen, men så är låten också drygt ett år gammal, och jag har faktiskt bättrat mig en aning (om jag får säga det själv). Varför lägger man egentligen upp gamla låtar? Är det för att man är för feg så man ska kunna ha något att skylla på vid kritik? Kanske... eller så har man bara inte spelat in något nytt på väldigt länge. Peace
Pretty people shit to...
Hehe, skit i d man, kör bara på, man kan inte bli sämre
Skoob : Nej, det har du ju jävligt rätt i *haha*
Pretty people shit to...
Mer kritik ?
Pretty people shit to...
Lite mer kritik kan jag väl klämma ur detta forumet?
Pretty people shit to...
Jag uppar den en gång till, sedan skiter jag i det :P
Pretty people shit to...
C-Mic : Tack så mycket! Känns bra att få positiv kritik! hmmm jag tror inte jag vet vem Niprone är, men jag ska höra mig för :-) Klart jag ska ge min kritik! Peace
Pretty people shit to...
C-mic : Tack så mycket :D Jaså... sångare? hmmm... inte för gllad pop då va? Haha... men tack så mycke :D Athnagzo : Jo, jag håller med om att ekot/reverb dominerar för mycket i mixen, det hade jag kunnat göra bättre, men de första dagarna med Cool Edit Pro 2.0 var tuffa, OK? :) Det är möjligt jag kör refräng på någon låt med dig, hade nog varit kul, hade velat höra något av dig först bara? Tack för kritiken! Fred och kärlek
Pretty people shit to...
inte bra!
no drugs make my life beutiful
KayoKlink : Nehe, du hade inte kunnat utveckla det lite mer, men aja, lugnt, tack för att du tog dig tid att lyssna iaf.
Pretty people shit to...
Athnagzo : Lugnt mannen... jag är öppen för förslag... det är bara att hojta till! =D DnH : Tack så mycket!!! Fan, jag blir nästa lite generad över de fina orden! =D Det är sånt som gör en sporrad till att fortsätta :) Tack!
Pretty people shit to...
kanske en upp till då?
Pretty people shit to...
någon som känner sig kreativ? Kommentarer, snälla?
Pretty people shit to...
Whatever
Pretty people shit to...
hahaha kast har inget liv
Soderomsodergraff.blogspot.com
ganska skitkass sång
/// Våning Fyra