Skriver vad jag tycker om låtarna. How We Get Down - Fet beat: underground och party! Balla, små effekter på rösten. Diggade inte öppningsraderna så låten fastnade inte direkt. Men annars är den grym. Dowhatujustmight - Välarbetat beat. Härlig refräng. Rappen är lite för monoton för min del. Stay Awake - Lite jobbig beat. Även om den ger en sommarkänsla. En skön rad: "The game, it aint about respect, any cat hit the deck if its the right check". Det låter som om B-Real lägger rader i refrängen. Haha. The Funeral Song - Härligt intro. Jag diggade MF Dooms låt, så den här låg nära hjärtat. Fast temat är lite töntigt, jag håller i alla fall inte med. Och jag räknar varken Ayo eller Ken till de allra bästa författarna, fast de har härliga röster. Soldiez Theme - Beaten påminner lite om de två första. Härlig. Lite variation i rappen en bit in i början (är det nån annan?), gott. "Never suck dingo" var kul. Rent allmänt tycker jag Shiny har skön röst, lite enformigt flyt, inte så många komplicerade rim. Beatsen är snygga (vem har gjort dem?). Bra mixning förresten. Fred ut.
Rakt upp och ner.