I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Crewbattlen: Finalresultat!!

Vår Hiphop - Audio & Video

   

2004-03-29 12:56

Crewbattlen: Finalresultat!!

Då var det dags..

Vinnare: Whoas Elit

3-1 i röster.

Siffrorna ger väl dock inte riktig statistik då flera av domarna var osäkra.

i alla fall.
Stort tack till alla medverkande!!
Kul med en (till slut) bra tävling!

länkarna ligger kvar ett litet tag till:
ABZ vs. Whoas Elit

Motiveringar:

EMP:
ABZ's bidrag var en sömngångare rakt igenom. Inget märkvärdigt över det hela. Whoaselit trampade ner ABZ och har ett mycket roligare bidrag att komma med. En efter en plockar hela ABZ. Ni vinner det här med bravur! Grattis boys
Whoas Elit

Oracle:
En helt okej final där den tydliga jämnheten hos ena parten blev avgörande för mitt beslut. Det krävs mycket mod att ge sig på ett sånt här välkänt hårt beat när det handlar om att framstå som just hårdast, skickligast och fräckast i mun. Whoas Elit första två rappare håller inte riktigt måttet, varken flyt eller textmässigt, om man jämför med dom efterkommande rapparna i crewets låt. Jag saknar den där hårda inlevelsen vid flertalet tillfällen - det ska inte bara vara roligt att höra snubbarna bli dissade man ska kunna se det som sägs framför sig också. Refrängen hade iofs potential men även den borde ha kunnats spelas in med mer tyngd. Här har vi själva avgörandet i mina ögon, samtliga av ABZs rappare håller nämligen jämn klass. Precis som jag poänterade i semin så har det här crewet dessutom en stor och tilltalande variation genom de olika karaktärerna i gruppen. Det är skönare att lyssna på och deras sätt att dissa känns mer övertygande i huvud taget, det är råare och sammantaget framfört med en vassare känsla. Min röst går alltså till ABZ.
peace out.

| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se