I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Event] World Domination 4

Utländsk Hiphop - Battles

2013-08-05 19:20

[Event] World Domination 4

Ska bli jävligt kul att få se Diz med skrivna rader igen, han har varit sådär i ett par battles men nu tror jag att det kommer bli mord, vad tror ni Whoa?
Om Pat vinner mot Arcane, som vi alla väl hoppas och tror? Då kan vi få se något riktigt jävla fett i vinter, tänk er Pat mot Diz i ett slag om kedjan, ryser av bara tanken.
Tycker det är synd att inga svenskar fick chansen, tycker både Crome och PJ har visat i sina senaste battles att de håller måttet, även Bowers ska ju va me naturligtvis :)
Andra tankar om WD 4?

2013-08-07 22:47
Njah, jag hoppas Arcane tar det. De matcher jag ser fram emot är Loe Pesci vs Daylyt och Rone vs Real Deal.

2013-08-15 14:20
fattar inte hur nån fortfarande kan vilja se eller hoppas på Diz han har fan vart skräp sen Swave Sevah hoppas att han gör precis lika dåligt ifrån sig mot Arsonal så han kan bli totalt bortglömd en gång för alla =D

I övrigt ser jag fram emot Pat vs Arcane hoppas på Pat men skulle tippa på att Arcane tar det här fan så mycket allvarligare och har skrivit konstant senaste månaderna!
Tror dock arcane kommer få svårt att få domslutet me sig även om han skulle "vinna" ;D

Real deal vs Rone kommer bli tokigt! det är fan en battle man velat se i flera år, tror att real deal kommer ta det dock , han gör en fan aldrig besviken.

Pass vs Osa är också en som jag tror kan bli eventets absolut bästa! kan fan inte säga nåt om den, kommer nog bli sjukt jämnt.

Hollohan vs Clips kommer bli nice me , tror på hollohan

Ska bli kul att se Cortez köra över Tycoon :)

Om inte Pesci chokar så är det en enkel vinst för han. Tappat intresset för Daylyt

Charron vs Shotgun Suge kommer bara vara obekvämt ! haha

JC kommer 3-0a Bulletz, finns fan inte många som kan mäta sig med JC just nu imo

ska bli kul att se Miracle igen me :) har alltid tyckt om han förutom alla chokes
Han gör riktigt bra musik me

Det är la dom battles man kommer bry sig om :)
Riktigt bra event !
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2013-08-15 14:21
För övrigt så har dom försökt få dit Bowers men han tackade nej
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2013-08-15 14:49
fan va lite hajp det är :/

2013-08-21 15:35
Charron är ett monster och lite för kvick, tror inte han kommer ha några problem i sin battle.
soundcloud.com/brormusk/sets

2013-08-23 08:20
Så vilket tid ikväll är 07 PM svensk tid? dessa zoner är inte min starka sida.

2013-08-27 15:36
Diz 3
Ars 0

yes.

2013-08-27 18:57
För er som inte pallar vänta på släppen klippta och fixade med bra ljud finns det bootlegs på varje battle här: http://www.otbva.com/emcee-battles-f44.html

Väl mött!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2013-08-27 19:48
Första gången jag har köpt PPV och ångar det inte en sekund. Defentivt bästa KOTD-eventet hittils.

SpoilerPat Stay vs Arcane var jävligt vass, utan tvekan den bästa titelmatchen jag sett. Arcane hade en del riktigt bra rader exempelvis "sloppy bars this aint patricks day/ sloppy bars this saint patricks day" eller något i den stilen. Innehållsmässigt var matchen jävligt jämn. Dock hade Pat ett enormt publikstöd och man märkte redan ifrån hans första rader att han skulle ta hem det.

Diz vs Ars var även den jävligt jämn, edgar den till Diz. Arsonal höll en jämn nivå hela tiden men tyckte att Diz hade dem bästa raderna. Hans tredje rond var jävligt fet!

Real Deal vs Rone var kanske eventets bästa battle. Rones tredje rond var sinnesjuk (han körde bland annat remix på Aye Verbs Big Geralds-schema som var riktat till Real Deals son, publiken älskade det!

Eventets enda kvinnliga battlare var även dem sjukt bra! Aldigt sett varken Young Gattas eller Bonnie Godiva tidigare. Mycket bra rader och galet performance framförallt från Young Gattas sida. Kul att se att KOTD ger utrymme till kvinnliga battlare i en scen som är så extremt mansdominerad och ibland tröttsamt macho

2013-08-27 21:34
fyfan vad rånad Arcane blev, men han får skylla sig själv, snälla Cane lägg in ett skämt här och där och få publiken att skratta!! han är helt perfekt i ringen men det duger inte när man möter någon som Pat som får alla att skratta varannan bar

2013-08-28 09:51
Gillde damernas insatser också, kanske bästa hittills.

"I'll tell Pat - stay, then go and fetch it for me like a golden retriver"
-Diz

Favorit än så länge. Ska kika lite mer på PPVn när jag har tid.

2013-08-29 12:15
"Arcane... Thats a hard name
....You know how he got here? Car chase"

2013-08-30 00:48
Schri skrev:
"Arcane... Thats a hard name
....You know how he got here? Car chase"

haha dog av hans första rader, han har sån pondus den snubben. ljudet sög dock så såg aldrig hela, får vänta tills den 9e september.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89