I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] SMACK / URL - För "Hårt" för Sverige?

Utländsk Hiphop - Battles

2012-03-28 14:30

[Övrigt] SMACK / URL - För "Hårt" för Sverige?

Jag vet inte om det bara är jag, om det stämmer eller om även andra har uppmärksammat detta: SMACK/URL får inte lika mycket visningar, kommentarer och inte lika många battles blir upplagda under Utländsk Hiphop / Battles. Är detta för att det helt enkelt blir för mycket hoodniggarap imma blast ya? Det är min teori. Är det är lite för mycket gunbars, och det helt enkelt blir tråkigt / ointressant för någon som aldrig upplevt / kan relatera. Borta i staterna har ju smack en hel del uppmärksamhet.

Jag känner att jag mångar gånger inte pallar bara för att det blir för mycket ortsnack och battlen går ut på vem som är mest thug och inte vem som är mest emcee, vad är eran teori? Varför tittar/tittar inte ni på URL?

soundcloud.com/brormusk/sets

2012-03-28 15:07
kanske för att man inte hänger med på allt. eller så gillar man inte streetbattle-stilen och då gillar man det inte oavsett.

jag tycker ofta streetbattlare har mer karaktär, personlighet och de har alltid bra delivery och performance överlag. dessutom gillar jag längre ronder. men sen hänger jag inte med på allt som sägs och ibland kan det bli långtråkigt.

2012-03-28 16:32
Url-scenen är väldigt incestuös, vilket jag tror gör att den brinner ut snabbare, något dom verkar hålla på att lösa nu och som antagligen kommer bli bättre när poise da pen hoppar på tåget.

En sak som stör mig mycket mer url är egentligen inte rapparna alls, utan snarare att ljudet ofta är dåligt och att publiken är totala idioter i många fall.

Vad jag menar med idioter är att man kan slänga in vad för skit som helst, typ

"this is like a long walk...cause its a PAIN FO DE FEET (painful defeat)"
och alla bara OOOHHH OOOH OOOOOHH GET THAT NIGGA REX osv

såklart man måste ha filler i 9 minuters material,men det behöver inte få reaktioner.
Förr var "street"-stilen mycket mer oavbruten RAP, nu är det mer 2-barspaus, något dom kritiserade typ gt för i början, vilket är dumt.

Det har liksom blivit nåt jävla wrestlingspektakel av det hela, och det gör det ointressant att se, tyvärr.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-03-28 17:32
jag gillar inget av det jag sett, någonsin. som ni säger så blir det sjukt trist att kolla på 6 ronders snack om vem som skjuter vem, vem e mest gangster ect ect...
energin är där inget fel på eller delivery, det är materialet som suger i min mening.
men förstår att många i staterna gillar det då det faktiskt är fruktansvärt för många som kan relatera till sakerna som sägs på olika vis. vilket är tragiskt, men en annan historia ^^

och sen som App sa så är ljudet nästan alltid för jävligt, och även publiken kan va överdrivet högljudda.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2012-03-28 17:43
ord på hela tråden

2012-03-29 20:22
Vill också orda upp på typ hela tråden. Alla har kommit med relevanta synpunkter, så fortsätt gärna!
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-03-30 10:52
Jag har verkligen försökt att sätta mig in i och gilla url, men jag kan inte riktigt heller se grejen me det. Finns några få battles jag gillar, cortez vs marvwon och hitman holla, soul khan vs fox är grym bara för det ett sånt jävla mord =D
Såg Hitman holla vs Ayeverb för nån dag sen, kände mig tvungen för att det vart så mycket snack om den men fan jag blir uttråkad. Dom har fööör långa ronder med så jävla mycket bullshit bara.
Är ett par feta rader imellanåt men dom kunde dragit ner det till 90 sec ronder.

Tror/hoppas dock på att det blir lite annorlunda nu när poison pen är me dom, tror han kan dra in en lite annan scen =)
Ser fram emot att se Real deals debut me, hört att den ska va jävligt bra!

Ljudet drar också ner på det mycket som nån sagt!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-03-30 23:14
Som folk tidarge nämnt så känns kvalité på både bild
och ljud underlägsen alla andra ligor. Dessutom är det inte
lika mycket wordplay, relevanta jämförelser och personliga
dissar i SMACK enligt mig. Sen är det för många som kör
samma stil, hade varit skönt att ha lite bredare sortiment =)
Highfive anyone, anyone?

2012-03-31 13:16
det enda som var relevant kritik mot url var det app skrev. wrestling och alla jävla pauser. tycker alla ligor är mer eller mindre incestuösa.

men ni andra hittar ju bara på.

den enda liga som håller bättre kvalitet rent tekniskt är kotd. förstår inte att man klagar på kamera-arbete eller postproduktionen i senaste url (hitman/verb). vilka andra ligor håller högre kvalitet än url förutom kotd? ljudet kan jag hålla med om.

Dessutom är det inte lika mycket wordplay, relevanta jämförelser och personliga
dissar i SMACK enligt mig.

varför hittar du på för? för 8 år sen kanske det stämde att streetbattlare inte var lika personliga. men jag ser inte varför det skulle göra battles roligare. mer skills och färre chockvärdesrader är vad jag vill se. det är inte svårt att gå över gränsen eller researcha. det är svårt att rappa, skriva och leverera det snyggt.

om nån försöker hävda att rappare från andra ligor har bättre pengame än url-rapparna är de bara okunniga. att ha ett bra pengame är mer än att lyckas väva ihop och fläta in rim.

och det finns garanterat större bredd av stilar och personligheter bland url-rappare än det finns i kotd.

2012-03-31 13:47
Håller med socials 100 %.