I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Corey Charron lied to my face??

Utländsk Hiphop - Battles

2012-01-04 23:46

[Video Battle] Corey Charron lied to my face??

följt battles ett bra jävla tag nu och sett hundratals av dem, men aldrig riktigt förstått hur denna trend uppkom? please share your knowledge.

One in a milli-on.

2012-01-04 23:58
Det är ju (Corey) Charron som pratar om sig själv i tredje person i första klippet. Sen har dem andra bara flippat punchen.

Mer nyfiken på vem som började med att lägga:

"I put *blank* in a box".
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2012-01-05 00:23
Mer nyfiken på vem som började med att lägga:

S.O.N.S Jungle killarna har jag för mig.

2012-01-05 01:50
Charron började inte med den själv utan det där är taget ur WD2. Den har användts så jäkla mycket på sistonde men Bender använde det tidigt men kan det vara Arcane? När han kör en av sina "true storys"

Har letat som en tok nu, men kan inte hitta den första. Men i WD2 användes den friskt.

Min favorit som återkommer är dock "You mad right now" som till och med har användts i Sverige nu! Eller kanske Sorry player som inte är använd av lika många än men sjukt bra när bender drar igång.
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2012-01-05 02:07
bender eller arcane började med charron-grejen
har för mig att första "in a box" var foxs cinnamon toast crunch
mad right now var pat stay, och bender med sorry player

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-01-05 02:08

1.10
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2012-01-05 10:01
Det var bender som sa det först kommer inte ihåg i vilken battle men kommer ihåg raden typ
Nåt om att personen inte hade hunnit skriva sina ronder för nån battle så han tricky p och charron hade suttit en kväll och skrivit dom tillsammans
"And if that aint the truth then Corey Charron lied to my face!!!"
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-01-05 10:03
kollade igenom videon nu, Bender vs Sketch menace va det ju
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2012-01-06 00:04
joo, men den har kommit tidigare än scetch battlen! men ah, tror det är bender då haha
One in a milli-on.

2012-01-07 15:39
har den kommit innan sketch matchen ? säker å det?
jag var helt säker på att det var den första

2012-01-07 16:37
Vem började med.....

Att lägga punchlines efter en tystnad i 1-2 sekunder och skippa
order "Like"???

Swining with the sharks....... Nemo
Highfive anyone, anyone?

2012-01-07 17:46
ElCalifas

Fel, Bender var den första som sa det och det var emot sketch.

Nito

S.O.N.S grabbarna säger själva att det var dom, men det har gjorts inom rap i åratal.
B

2012-01-07 19:41
Niito skrev:
Vem började med.....

Att lägga punchlines efter en tystnad i 1-2 sekunder och skippa
order "Like"???

Swining with the sharks....... Nemo

Tidigaste exemplet jag kan hitta från 1991.

Q-Tip vid 0.53.

Zulu Nation, brothers that's creation
Minds get flooded, ejaculation

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2012-01-23 00:24
det där med att pausa och sen dra ett namn eller ett/två ord är vad som i folkmun kallas för en "Drake punchline", efter som att det har populariserats av just, hör och häpna, Drake.

just när Marv Won drar Nemo-grejen så är det en hänvisning till Drakes vers på Forever

Forever

sen drar han i och för sig "I feel like Big Sean the way you stole my flow you Drake-ass nigga"

efter en minuts forsking så hittar jag detta http://www.hiphopdx.com/index/news/id.15745/title.big-sean-speaks-on-drake-biting-his-rhyme-style

the more you know
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon