I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video Battle] Kotd - 2011 Grand Prix Final - TheSaurus / Illmaculate vs poRICH / Dia

Utländsk Hiphop - Battles

2011-11-21 14:11

[Video Battle] Kotd - 2011 Grand Prix Final - TheSaurus / Illmaculate vs poRICH / Dia

Graffare

2011-11-21 14:58
Fyyy va galen battle, synd att dom inte slogs :(
-
Rappare

2011-11-21 15:18
Helt okej bättla, tkr rätt team vann
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2011-11-21 17:33
Tyckeer det där ett av flera rån som det laget gjort på sin väg. Långt ifrån det bästa laget i denna GP. I min mening.
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2011-11-21 17:35
Väldigt heated battle. Första gången jag ser illmac/the saurus förlorar med 0-3
Tycker dock det va lågt att de gick på The Saurus familj

2011-11-21 19:57
Vilket jävla rån.

poRICH & Diaz är så pinsamt dåliga. Speciellt Diaz.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-11-21 22:03
känns rätt misstänksamt att dom inte visar beslutet on cam, första gången någonsin i kotd? förövrigt ett värre rån än dose / 24/7. kanske. eller lika. typ.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-11-22 01:02
Det är verkligen jätte konstigt att man inte får se vad domarna säger. Om dom ens nämner "publiken" så ska dom inte döma mer. Det var helt klart hemma publik.

Så surt att Organic säger innan att det här är stället som inte är bios, vilket är rätt så mycket skitsnack. Alla divisioners "runners" har fått fördelar och även om jag diggar charron så får han alltid extra tid på sina ronder och porich har en tendens att få med sig en hel del konstiga beslut.

Nä, för mig skriker porich saker utan att komma med några konkreta pounches....

Trist men men..

2011-11-23 08:54
Jävla kukungar som blir så jävla glada för att dom vann. Hatar deras attityd. Dom tror att dom är bättre rappare bara för dom vann en battle mot dom, så är det inte. Jävla kuksugare.

2011-11-23 16:05
GustavFasa skrev:
Jävla kukungar som blir så jävla glada för att dom vann.

att dom blev så glada är förståeligt, de är ändå 5000Dollar vi snackar om.
men det andra du skrev håller jag med om.
Detta va verkligen ett rån, och de va sjukt jävla konstigt att man inte fick se domarnas åsikter :s

för övrigt så tyckte jag battlet va långt under min förväntan, förväntade mig mkt bättre ifrån båda dessa teamen, även om jag inte är så stort fan av vinnarna så vet jag att dom kan bra mkt bättre än detta.
och Illmaculate famlade väldigt mkt på orden i denna battle, ovanligt!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-11-23 16:50
domarnas förklaringar uteblev eftersom Diz och DNA drog ut som fan på tiden och stället stängde så jag tror inte att det är något fuffens på så sätt men visst fan är det rån i mina ögon.

Var tydligen inga amerikanska domare heller så det förklarar ju en del.

Visst att framförallt Illmac fumlar lite men en väldigt bra men något strulig rond borde ju alltid slå en "bra" genomförd rond med enbart pissmaterial!

2011-11-24 00:33
På vilket sätt var det rån? Visst jag gillar inte vinnar teamet särskilt. Men man måste ändå ha ett öppet sinne när det gäller battles o inte bara förvänta sig att ens favoriter vinner alltid.

Illmac o Saurus var långt under deras nivå. Dom förlorade så fort Saurus visade hur känsligt det blev efter "I heard your father died..." Det e ju en battle, man får styra sig.

O visst var det lite hemmaplan fördel men det ska inte avgöra något.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2011-11-24 15:53
Ett rån? Illmac och thesa... presterande ju inte alls bra!
Tycker rätt lag van även om dom inte heller var så bra
så hade dom mer energi och bättre samarbete.

Ha de!
Highfive anyone, anyone?

2011-11-24 15:56
Å andra sidan tycker jag det är smaklöst att droppa rader om att hans pappa e död.
Det är ju ingen diss, utan ren idioti. Enda anledning jag ser med att lägga en sån
rad är för att få motståndaren instabil.

Yaya!
Highfive anyone, anyone?

2011-11-24 19:55
Kan använda denna tråden för framtida argumentation för varför ni rider hela sveriges enormt mediokra battlescens kukar.

Man blir gråtfärdig när man ser ignoransen och den rent ut sagt uppenbara dumheten i folks resonemang.

Men med er idioter kanske svenska battlescenen överlever mer än ett par år iallafall eftersom ni är fullkomligt oförmögen till någon form av kritiskt tänk.

Men fortsätt ni cosigna "wack" shit mediokra setups, och sjukt basic rader för den lägsta gemensamma nämnaren (ER)

2011-11-24 22:50
brb2009 skrev:
Kan använda denna tråden för framtida argumentation för varför ni rider hela sveriges enormt mediokra battlescens kukar.

Man blir gråtfärdig när man ser ignoransen och den rent ut sagt uppenbara dumheten i folks resonemang.

Men med er idioter kanske svenska battlescenen överlever mer än ett par år iallafall eftersom ni är fullkomligt oförmögen till någon form av kritiskt tänk.

Men fortsätt ni cosigna "wack" shit mediokra setups, och sjukt basic rader för den lägsta gemensamma nämnaren (ER)

Du kan gärna utveckla ditt resonemang lite eftersom vi är uppenbarligen på 2 sidor i denna tråd om du inte märkt det.

Och jag kan förklara varför jag tycker det är ett rån.

Det räcker inte med att Illmac och Saurus inte presterar max för att Porich och Diaz ska vinna i mina ögon.

Porich och Diaz högsta nivå är lägre än Illmacs och the saurus mitt nivå.

Porich är lite som en viss svensk kan vara ibland, bara skrik. Han står och gormar och inget händer. Saknar finesse och saknar tanke.

Diaz förklarar Illmac själv bäst hur hans stil fungerar och bara i den raden har dom i stort sett vunnit en rond i mina ögon. Man får publiken att jubla åt lite spanska sedan förklarar man vad man säger osv...

Nä, hade sett fram emot detta sjukt mycket men det fall platt.

2011-11-24 23:49
Du kan gärna utveckla ditt resonemang lite eftersom vi är uppenbarligen på 2 sidor i denna tråd om du inte märkt det.

Menar alla idioter som blir "imponerade" av Diaz och POrich, trots att dom har en barstruktur som är på lekis nivå, sjukt simpla setups och riktigt uselt skrivande.

Sonic/Tails "Sega is done" och den vansinnigt kassa biggie raden tex är utmärkta exempel på det.

Skivsamlare

2011-11-25 00:45
Usch, jag riktigt avskyr Diaz. Jobbigare jävel att lyssna på får man leta efter alltså.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-11-25 00:45
Å andra sidan tycker jag det är smaklöst att droppa rader om att hans pappa e död.
Det är ju ingen diss, utan ren idioti. Enda anledning jag ser med att lägga en sån
rad är för att få motståndaren instabil.

spola till 1:42

Karma huh?
Steve Rifkind must of been sniffing!

2011-11-25 00:52
spola till 1:42

Du jämför alltså en freestylad rebuttle som skapades på under en minut (och där Saurus själv sagt i efterhand att det var fruktansvärt smaklöst, bett om ursäkt till personen han sa det till, samt samtyckt till att hade han fått en vinge där så hade han förtjänat det, och att det är något han aldrig skulle tagit med i en skriven text, samt skäms över än idag) med SKRIVET material som man _ÖVAT_ in under flera månader?

Originally Posted by The Saurus
the fact that this is even a thread makes me lightweight sick. I could really care less what anyone's take is on how I did or "shouldve" reacted or wouldve hypothetically reacted if had he taken the line further. none of you have the slightest clue about the losses Ive dealt with, especially over the last 2 years, so none of you can provide ANY insight on the matter. I have 4 members of blood related family left in my life, so making light of me losing the closest person in my life is something I have a problem with. Im disappointed in myself for not hitting him s soon as he said the word father, because he actually took the time to write & rehearse that garbage for months. Since I said the original form of that line in 06 Ive not only apologized countless times for it & acknowledged its tastelessness, it has in turn been ackowledged that it was a freestyled flip on his rhyme scheme that, had I been given more than one minute to process in my head, I wouldve not even said.

Sångare

2011-11-25 01:53
Diaz är så obeskrivligt jävla usel att jag inte vet exakt hur jag ska lägga fram orden. Är det någon som hör vad cepebarnet säger för det första? Och sen lägger han sig till med en beef-attityd? Vilken jävla pajas, allvarligt talat. Det ska vara förlust by default varje gång han visar sitt ansikte i ringen.

Sen det här tramset om att man ska kunna dra rader om en farsa som _nyligen_ gått bort och om ens dotter för att "det är battle". Håller man med om det så är man underklass och utan värdighet eller självaktning. Hade någon liten hiphop-luffare som "Po-Rich" droppat den med ett påklistrat tough-guy-face så hade jag vidtagit lämpliga åtgärder, om jag var Thesaurus i det läget.

Det är en sak att nämna det i samband med en klyftig rad eller baka in det i ett sammanhang, men att bara lägga en luffig rad för effekt, varför? Vinner man battlen om man kan vara så plump som möjligt? Trodde det handlade om skill.

Slutligen så tror jag inte att Organik är så jävla nöjd med att denna battlen ägde rum. NAGL som töntarna på forumet säger.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län