I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Promo-Kings.com: Shazaam Freestyle At KOTD's "World Domination 2" Even

Utländsk Hiphop - Battles

2011-10-12 11:15

[Övrigt] Promo-Kings.com: Shazaam Freestyle At KOTD's "World Domination 2" Even

2011-10-12 16:21
borde inte denna ligga i svensk battle ? ^^
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-10-12 17:09
Svar nej
100P.
Graffare

2011-10-12 23:56
Vet inte riktigt om ordet freestyle passar in på en vers som han har kickat innan?
-
Producent

2011-10-13 00:31
ordet freestyle betyder inte samma sak längre tack vare teh internetz.

2011-10-13 13:15
"tack vare teh internetz" ?

Originally, in Old school hip hop of the 1980s, the term ‘freestyle’ referred to a pre-written rap verse that was not on any particular subject matter, but rather was written for the purpose of demonstrating skill. The term is still occasionally used in this way, though since the 90s, the majority of today’s artists use it to mean improvised rapping.

Wiki är din vän.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-13 23:15
Thats true, Svanspelle, hopefully we all knew that without dear Wiki giving us a hint.
Diggar ordet "freestyle" när det handlar om just det Svanspelle citerade, man borde därför vara mer noga med att skriva ut att det är Improv. på plats.. om det är det alltså.

Tung vers för övrigt. Han är duktig på engelska också!
Rappat skitlänge.

2011-10-13 23:30
Det verkar vara många (speciellt på whoa) som tror att Freestyle per automatik betyder att det är "top of the head". Därför jag valde att saxa från Wiki, orkade inte förklara själv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-10-14 00:12
svanspelle
the majority of today’s artists use it to mean improvised rapping

det är väl inte så konstigt då att folk per automatik ser det som "improvisation"? som inte fick uppleva freestyle verser på 80talet?

2011-10-14 00:32
Vet inte riktigt om ordet freestyle passar in på en vers som han har kickat innan?

ordet freestyle betyder inte samma sak längre tack vare teh internetz.

the majority of today’s artists

Jag förklarade att en freestyle inte behöver vara improviserat, så sluta gnäll nu. Man lär sig nya saker varje dag!

2011-10-14 11:56
Freestyle betyder från början att man drar en vers som inte handlar om någonting speciellt. Temat är fritt.

2011-10-14 12:47
Fett att Gustav gick in och skrev exakt det svanspelle skrev så att ingen skulle missa det.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-10-14 12:51
Jag kommer vara en sån här bitter jävel som aldrig ser verser som freestyles men sen påverkar det ingen vad jag tycker
:)

2011-10-14 12:59
Jag fattar mig inte på alla som hela tiden måste ord märka! Ligger den fel, så flyttar väl admin den? Det kan väl inte vara svårare än så? Om ni ska kommentera inlägget så kannvi väl kommentera hans rap/freestyle/vers vad ni nu väljer att kalla det. För ni får ju tråden off topic.

För jag har fått mina trådar flyttade förut när jag lagt den fel, så jag tror nog allt att admin har koll på läget!

2011-10-14 15:36
Dålig freestyle fan! han e inte tung på engelska!