I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] 50 cent är tillbaka med nytt material!

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2013-02-14 16:30

[Audio] 50 cent är tillbaka med nytt material!

http://open.spotify.com/track/5Rnej8UPb0RuEEgK3CMp84

2013-02-14 18:51
Låter otroligt ointressant.

2013-02-14 19:19
Ingen aning om hur 50 kan tjäna pengar på sin musik.
Manager

2013-02-14 19:55
money makes money
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2013-02-15 17:31
hahahahaha ni snackar som om han är helt värdelös.. 50.. LEGEND STATUS era värdelösa SUCKA MC's. Vad har ni åstadkommit i era liv? Gör ni freebeats/släpper era tracks på whoa som ni gjort på fritiden i eran stora hemma studio där ni gör era hitzzzzz HAHAHAHA STFU och uppskatta legenderna era efterblivna whoa fuckaz.

2013-02-15 17:32
hahahahaa o k-bag jag har ingen aning om vem du ens är så varför säger du något om en legend som fifty .. K-BAG HAHAHA

2013-02-15 18:42
Mainstar - Att 50 är en "legend" är väll åh ta i ? Feel free att förklara varför han är en legend... Musik mässigt så är han rätt kass, och du behöver inte vara speciellt duktig för att bli en framgångs rik "musiker" i usa, souljah boy är väll ett annat exempel ?

Manager

2013-02-15 19:21
Så klart 50 cent är en legend.

Inte nog med att hans debutalbum sålde grovt mycket och att han hjälp hur många artister som helst att komma fram genom g-unit records och allt det där.

blablabla

Det var även han som drog igång den här mixtape grejen vi ser att i stort sett alla rappare kör idag. Bygga upp en hype genom gratismixtapes. Det var inte lil wayne som drog igång det...

Och att han är "rätt kass" vet jag inte ens hur jag ska kommentera. Det är väl från person till person. Själv tycker jag att get rich or die trying är en klassiker.. Och då spelar det egentligen inte roll vad han har släppt efter det, jag lyssnar knappt på det ändå.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2013-02-15 19:47
@atom .. Men cmon.. Hur är det ens möjligt att säga emot det här? Han kom från the bottom, varit med om det mesta och gör otroligt bra musik. Och vadå musik mässigt? Han är en one of a kind, ingen låter, gör det eller är som 50 cent. wow.. whoa slutar aldrig imponera en med okunniga personer haha. och påtal om soulja, yes han är väldigt dålig men när han fick sitt skivkontrakt och slog då gjorde han faktiskt bra låtar, MUSIK MÄSSIGT (inte text mässigt etc etc) . Det var han som gjorde hela swag grejen så inne så varför vara en hater?

han är legend punkt slut. Har du ett problem med att han är det , läs på vettja så förstår du sen . Allt han gjort, så mycket han sålt, det finns inga ord. Och so m överstående säger HAN UPPFANN MIXTAPES

hit me up när du har 8x platinum på en skiva :)

2013-02-15 19:57
@ Mainstar

antar att du antigen är 12 eller smått efterbliven med dina särskrivningar och din grammatik samt din otroligt dåliga sätt att argumentera på

vad menar du med detta

hit me up när du har 8x platinum på en skiva :)

du menar alltså att om någon är mer framgångsrik än en själv så kan man inte kritisera den personen? om 50 Cent släpper en låt där han är helt tyst, eller säger nigga 188 gånger i rad, och jag säger "fan vad dålig låt" säger du då "yo han har 8x platinum på en skiva, hit me up när du fixar de!"

efterblivna dickriders lol, fortsätt posta dock, tror vi är många som finner dig underhållande

har du något fint att säga om Lil Wayne? Du pumpar säkert Prom Queen ofta

2013-02-15 21:54
Nej jag är 18 år gammal. Helt normal. jag postar aldrig här utan var bara tvungen att göra det när jag såg K-BAG 's(HAHA) idiotiska kommentar.

Särskrivningar osv kan nog bero på att jag bara inte bryr mig om det står lite fel här o var eller orkar lägga ner så mycket tid på en grej på whoa. Nu är det så att 50 cent skulle aldrig göra en låt där han säger N 188 gånger, vem av oss är det som verkar efterbliven som tror en världsartist skulle göra något sånt hahah. Nej men skämt o sido. Man ska ha respekt för de som vart med i gamet LÄÄÄNGE och gjort saker för hiphop, utan 50 cent hade allt varit helt annorlunda. Jag förstår inte varför du ska försöka vara sådär rolig haha.. för du är inte rolig någonstans. Det jag säger är att har man sålt över 8 miljoner skivor på ETT ENDA ALBUM så borde man nog göra något rätt? Och varför jag var tvungen att kommentera denna tråd var för att låten som K BAAAAG hata på är en väldigt bra låt och förstår mig inte på er som inte tycker det. Men sure gå runt med era jävla kasett spelare och lek old school hahaha. Och ja jag tycker om Lil Wayne med, Men han har en jävligt låg sämsta nivå och kan droppa låtar som är OTROLIGT dåliga MEN eftersom jag är en sån person som (till skillnad från er) inte dömer en person och hatar honom förevigt för att han droppar några dåliga låtar så har jag fortsatt lyssna på honom efter dåliga släpp och sen kommer alltid något som faller en i smaken. Wayne är ett musical genious och självklart är det lätt för er whoa vänner att säga nej men kolla igenom lite dokumentärer och läs på lite så ändrar ni er nog någon gång. Back in the days var han ju ett monster. Väldigt duktig på metaforer och punches. Och han har varit på sin grind sen 14 års ålder(rätta mig om jag har fel). Jag förstår verkligen inte hur ni ens orkar vara såhär på dehär forumet haha, snacka om att inga är musikaliska för fem öre eftersom ni ALDRIG kan uppskatta en låt med en artist ni inte tycker om. DET KALLAR JAG SUCKAAAAZZ. Peace :)

2013-02-15 21:58
Och påtal om prom queen så hade jag inte hört låten förns nu och den var inget att hänga i granen min vän. Men vad ger dig rätt att kritisera på det viset där du t.ex säger "den här låten sög. " / "50 cent suger" när du själv inte är i närheten av hans nivå?

2013-02-15 22:00
FÖr att säga att någon som är OTROLIGT mycket bättre och mer successful än dig själv SUGER är bara avundsjuka.

Och vill du märka mer ord så stavade jag precis fel på GENIUS !! :)

2013-02-15 23:17
Han är totalt obegåvad när det kommer till att skriva texter. Det kan inte argumenteras emot.

Vissa gillar snygga texter, vissa gillar bitches, cash och ploj. Smaksak, du är ju trots allt bara 18 också.

2013-02-15 23:21
" Men vad ger dig rätt att kritisera på det viset där du t.ex säger "den här låten sög. " / "50 cent suger" när du själv inte är i närheten av hans nivå?"

Återigen samma dumma, usla idiotargument. Så du menar att man som åskådare inte kan kritisera en fotbolls-spelare heller som gör en dålig match, om man själv inte är proffs?

Clown.

"utan 50 cent hade allt varit helt annorlunda."

Ja, han är en av de som hjälpt till att bygga upp mainstream-scenen som bygger på pengar, feta rövar och bling-bling. Jävlar vad positivt.

2013-02-16 08:37
Riktiga 50 cent var en Legend... Han var ett litet fanboy bara och sprang med namnet.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2013-02-16 14:26
Yun DI

Jag ser inte en musiker som legend på grund utav hur många albums den har sålt, eller vilka trender den har skapat, jag ser en MUSIK legend efter MUSIKEN, alla vet att det inte krävs så stor talang att sälja skit så länge du har en bra marknadsföring och en dum publik. Visst har han några låtar som går att lyssna på, men för mig är han ingen legend, killen vet ju inte ens vad ett flerstavigt rim är.. och det är 2013. Åh visst handlar det inte bara om tekniska saker som flerstaviga rim, men lets keep it real. Det finns rappare därute som är OTROLIGT mycket mer begåvade än 50 cent, dom har bara inte samma marknadsföring + att massan inte kan skaka sina arslen på klubben till det.

Mainstar

Som dom flesta redan har sagt så argumenterar du som en snorvalp. Enligt dig så kan man alltså inte kritisera något om man inte har gjort det man kritiserar bättre själv ? Hur är du funtad egentligen ? En film kritiker kan alltså inte ge en film kritik, eftersom han inte har gjort en bättre film ? Det låter inte stört i ditt huvud ?

2013-02-16 16:01
Men vad ger dig rätt att kritisera på det viset där du t.ex säger "den här låten sög. " / "50 cent suger" när du själv inte är i närheten av hans nivå?

vilket inlägg :)

skönt att se att en sak som är en smaksak och helt och hållet personlig ska diskuteras så aggresivt.

till citatet kanske...min smak är min. jag äger den. jag kan yttra den. sen behöver man inte dra en sak längre.

så dumt att klaga på någons smak då den är helt personlig.
så dumt att tro att man behöver stå upp för en artist som ständigt har ett gäng (entourage) runt omkring sig.

en artist som säljer 8 miljoner skivor över hela världen behöver inte vara bra. det finns något som kallas "hype".
jag säger inte att 50 blev överhypad när han släppte sin första skiva. men det är inte skrivet i sten att en mängd skivor speglar ett musikaliskt geni.

och hur högt man än håller en idol eller liknande så får man ändå acceptera att någon annan kanske genuint hatar musiken utan att för den delen vara orättvis eller kränkande. alla har rätt till en egen smak och ännu viktigare, alla måste få yttra sig utan att bli kallad olika rätt dumma saker.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-02-19 14:35
Svenska hip hopers är legender me att hata. Kan tänka mig att dom flesta i USA pumpar 50. Här i sverige vill alla ha tråkiga dj premier beats.
50 startade nått tungt men flippa lite genom åren men nu känns det ändå som att han börjar hitta tillbaks. Man behöver inte vara flerstavrimmare för att va en tung MC.

2013-02-19 14:41
Inte för att jag säger att 50 är tung tung MC men att säga att han suger är lite o ta i.

Producent

2013-02-19 14:43
Du har en poäng. I Sverige får 50 Cent och The Game ställa in concerter på grund av för få sålda biljetter, medans KRS ONE och Nas säljer fulla hus t.ex.

Apropå 50 & Primo så är det här beatet ett plagiat på Premiers stil.

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-02-19 19:49
Tycker tyvärr fortfarande att han är värdelös och i mina ögon så bekräftade snarare klippen det...

2013-02-20 12:34
Han är kass nuförtiden men ibland så släpper han nått bra som denna som är några veckor gammal

2013-02-20 23:53
Och påtal om prom queen så hade jag inte hört låten förns nu och den var inget att hänga i granen min vän. Men vad ger dig rätt att kritisera på det viset där du t.ex säger "den här låten sög. " / "50 cent suger" när du själv inte är i närheten av hans nivå?

tragiska människa

som nån annan redan sagt, men värt o påpekas igen

om jag tittar på en fotbollsmatch mellan Barcelona och Real Madrid och C.Ronaldo gör 100 självmål, är jag inte tillåten att säga "Ronaldo sög" bara för att han i grunden är en mycket bättre fotbollspelare?

idiot

2013-02-21 07:35
Uppenbarligen så är han inte värdelös. Men det är min åsikt.
Jag kan inte förstå att folk lägger pengar på hans musik.
JAG tycker han är helt värdelös.
Har heller aldrig sagt att folk på whoa osv som gör musik är bättre.
Tycker Mainstar borde ha lite bättre argument än;
whoa han är fucking legen yo! tungaste kille evööör! YOOO