I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Osläppta/Demo/Sällsynta Hip-Hop och R&B album - tipsa mig

Utländsk Hiphop - Audio & Video

   

2011-07-23 16:26

[Audio] Osläppta/Demo/Sällsynta Hip-Hop och R&B album - tipsa mig

Det finns ett stort antal osläppta/okända/sällsynta album inom musiken som vi på Whoa.com gillar som många inte känner till. De brukar enligt mig inte alls vara lika bra som första "riktiga" albumet men håller ändå kvalité och kan för riktiga fans vara kul att höra. Posta även okända låtar som inte släppts på något album.

Här är några exempel och vissa har jag inte hört:

Ludacris - Incognegro (Back For The First Time är nästan samma album som denna) (2000)
Clipse - Exclusive Audio Footage (hela albumet producerat av The Neptunes enligt wikipedia) (1997)
DMX - osläppt album (1997)
T.I. - Im Serious - (2000/2001)
Juvenile - Being Myself (1995)
Gucci Mane - La Flare (2001)
Nas (Nasty Nas) - Demo (1991?)
Mobb Deep - Juvenile Hell (1993)


Cam'ron hade två album (Confessions Of Fire och S.D.E.) innan Come Home With Me på Roc-A-Fella Records. För mig hade Cam'ron sin debut 2002, men för vissa var det så tidigt som 90-talet. För vissa är detta kanske inget nytt?


DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.