I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] clouddead (expermentell/alternativ hiphop)

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2011-01-17 02:56

[Audio] clouddead (expermentell/alternativ hiphop)

hej, whoa.

för endast ett par dagar sedan fick jag för första gången höra en alternativ hiphop-grupp som mer eller mindre "swept me off my feet". gruppen upplöstes
2004 men introducerades till mitt liv nyligen. gruppen praktiserade någon slags
fuison mellan electronica, psykedelisk musik, traditionell hiphop och indie rock. vilket också resulterade i att många avfärdade "clouddead" som hiphop öht.

jag vet inte hur pass kommersiellt framgångsrikt clouddead var bland whoaiter, därav min lilla exposé. hurvida ni kategoriserar det som hiphop eller inte är det fortfarande värt att kolla dem två skivorna clouddead bajsade ut.

Clouddead (2001)
Ten (2004)

Tag i tid Tulo! Tag alltid Tulo!
Skivsamlare

2011-01-17 10:12
Andra låten låter lite smått som sångaren ur bandet "Why?", är banden besläktade på något sätt?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-01-17 13:31
det är samma sångare.
Tag i tid Tulo! Tag alltid Tulo!
Skivsamlare

2011-01-17 15:38
Ha! Coolt!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-01-19 21:40
Vet du vad, jag har nyss lyckats felköpa på mej 3st av 10" vinylerna ifrån den första LPn som jag kan sälja.. Den där första LPn på trippelvinyl med inlagan, plasten med klistermärket sitter på med.. Ifall någon är instresserad?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-19 21:41
Det blev lite rörigt skrivet, men LPn också, alltså..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-19 23:00
4 st var det visst.. Jaja..
Manager

2011-01-20 10:51
Det fanns en hel del Anticon-fans på whoa när det begav sig. Jag själv var aldrig ett insnöat fan, men jag har några clouddead- och WHY?-skivor i samlingen som jag pumpar då och då. Nu var det ett jävla tag sedan dock, kanske dags att damma av.
Redline!

2011-01-21 03:03
första plattan släpptes som 10 tummare om det nu var 7-8 stycken sen så gjordes en tolva och sedan plattan ten ... därav namnet ten ... det var tio släpp upp till den skivan. tror jag.

clouddead i grunden är väl why, dose one och odd nosdam ... men vid live set så är även jel inblandad ... de gjorde ju allt live ..

"mom, ive kept a razor under my tongue since i was a small toddler with a tight belt...ihavent been able to kiss a girl with an open mouth my friend ..cause im afraid that ill split her lip.. is that sick?" var det så den gick ? hahaha

lyssnar dagligen på första plattan ... uppmärksamma detta mer för fan ...

2011-01-21 03:06
tvungen att lägga upp denna med :

2011-01-21 03:20
dr octagon: vi finns kvar !!! och du borde damma av dem ja!

sen fanns det juh massa undergrupper med alla dessa karlar inblandade: object beings, themselves, reaching quiet, hymies basement med flera ... finns mycket bra med alla ..

blev inspirerad att lyssna igenom allt... tack som fan för inspirationen ! ... låten innan är en som många missat !!!