Redaktionschef
2010-12-08 23:33
[Video] Jaa9 och OnklP - Partysvenske (driver med svenskar!)
Kolla på videon här Rätt fet va? :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Kan du översätta verserna så jag fattar något så visst :P
mhm
Måste säga att den är sjukt fet! Både låt och video! OnklP är top 3 i Skandinavien.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
JAAAAAAAAAAAA!!! ÄNTLIGEN HAR NÅGON GJORT DENNA LÅTEN! :D :D Fucking hatar de flesta svenskar i Norge asså, hahaha..
Iaf "partysvenskene", om ni undrar vilka de är så läs min tråd om Oslo i blandat så får ni en bra beskrivning om vad en partysvensk är.
Eller det var "Hur mycket får du i lön"-tråden i blandat:
Opak P22 GAIA vad är de grejjen med alla "party svensker" ge mig en kort beskrivnig på hur Du ser dom:D Sure!
Partysvensk: * Mellan 18 och 25 år. * Bor i ett kollektiv med lika tråkiga människor som de själva, haha.. * Slänger sig med storstadsdialekt som t.ex. göteborgska eller stockholmska utan att de ens är i närheten av att komma från de städerna. * "Ska bara vara här ett halvår och sen resa jorden runt". * Sitter och röker weed hela dagarna och tycker dessutom att det är "coolt" för de måste berätta om det för alla. * Handlar sin skit på IKEA och gör en grej av det. * Umgås helst bara med andra svenskar och super som ja en del svenskar gör ibland. Här handlar det dock om varje helg. * Jobbar på cafe, restaurang, NSB, flygplatsen, lager eller står och skriker på Karl Johan om att fiskleverolja är bra för kroppen. * Ska ofta vara de som hörs och syns mest ute, skriker i parkerna och snackar sladdrigt. Typ brudar som snackar om hur mkt de suger kuk osv, haha.. * Ska klaga på norrmän och Norge ständigt och göra sig lustiga över deras språk osv osv. Haha, var glada att ni ens får komma från U-landet Sverige och jobba fritt utan några krusiduller med samma rättigheter och skyldigheter som en norsk medborgare. * Vet inget om något och lever i en egen värld. Blir alltid lika förvånade när de får frågor om norskt personnummer, skattekort, selvangivelse och mkt annat, trots att de bott där en period. * Listan fortsätter hur länge du vill.. ^^ Min minsta bror var nära att starta en facebookgrupp som skulle heta "Svensk i Norge som hatar svenskar i Norge". Men alla är dock inte partysvenskar, bara jävligt många, :)
Rätt dålig låt egentligen men Jaa9 & Onkl-P är grymma, särskilt Onkl-P. Rätt mycket roliga rader och så.. men overall rätt töntig.
skön låtGAIA haha har hört talas om dom jag med, träffade några norskor i turkiet och dom hade en del att berätta haha
Tycker låten var rolig som fan GAIA, du verkar bara dryg som anser dig själv vara så mycket bättre än resterande svenskar i Norge. Om du nu inte är Norsk
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Hehe.. Som sagt, säkert 30% av alla svenska i Norge är partysvensker, tål dom inte, spyr bara av att se dem, ;) Det betyder inte att ALLA är det dock.. Vi snackar personer som du antagligen själv skulle störa livet ur dig på om du träffade dem i Sverige.
Okej, men då är det väl snarare samma idioter som finns här bara att dom befinner sig i Norge? ;)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Exakt, men högre andel, typ som att Oslo drar till sig just den typen människor. Hela begreppet och att videon ens gjordes pekar ju på att det ÄR något där som luktar begraven hund, ikke sant? :)
Hahaha vilken fulsnygg låt!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Hahaha vilken fulsnygg låt!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hur mycket snack hade det blivit om dom hade gjort låten riktad mot andra invandrare i Norge? Jo, svenskar är arbetsinvandrare.....
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
diggar den själva hyckliga sidan i detta... om en partysvensk är en som driver med "norrmän" osv.. vad är inte denna låt som driver med svennar? haha.. hycklare... usch
om partysvensk går ut på att driva med norrmän, varför skulle dom då kallas partysvenske? hmm.... aja, orkar inte bry mig :P Låten e fett rolig, speciellt för att deras syn på en partysvenske blev en brat-transa hahaha
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Ehh, ni har missuppfattat allt.. Det är inga norrmän som hatar svenskar. Bara partysvenskar. Och partysvenskar driver inte med norrmän. De är bara allmänt skrikiga, störiga, korkade och jobbiga. Det är därför de hatar partysvenskene.
Grym låt. Nu hatar jag också partysvenskene
Haha, underbart :D Onkl P är grym!
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Redaktionen
2010-12-16 14:00
Sjukt rolig låt och video, gjorde min dag betydligt bättre! Nu får man dock kamma ner backet, ta av sig den rosa skjortan och sätta på sig baggy jeans nästa gång man dundrar ut i Oslo så man slipper bli utskrattad..
niggaz want me to rhyme? $3,99!
hihi ho ho jul nä men den va okaj
ne dom e bara sura för norska luder vill ha partysvenskar..
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Producent
2010-12-20 11:15
ja klart dom är det. eller hur? shit nu ägde du dom prinse. fet låt, rolig och jäligt skönt beat