I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Rihanna feat. Eminem - Love the Way You Lie Pt2

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2010-11-03 09:14

[Audio] Rihanna feat. Eminem - Love the Way You Lie Pt2

http://www.2dopeboyz.com/2010/11/02/rihanna-love-the-way-you-like-pt-2-f-eminem/#comments

Lika usel som den första. Fan vad Eminems nya "passionerade" rapstil är hemsk.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-11-03 09:34
Men alltså... Vafan!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-11-03 09:47
"Ever since Em ‘came back’ he has been yelling instead of rapping and it is very annoying. I don’t exactly understand why he does it but he does it on basically every single song. If you listen to Recovery for more than 15 mins it starts to piss you the fuck off. Thing is the Em stans will never admit anything is wrong with their ‘white hero’ but he is borderline wack now. He should have hung it up for good about 5 years ago and just enjoyed his money."

Hittad bland kommentarerna. Och det är nästan exakt så jag känner.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-11-03 10:29
Det är ju då förfan rihanna som förstör låten om någon. Och det var det i pt1 också.

Blev lite bättre i öronen på hans vers,

Visst nu har han hackat upp sig på arg istället för dialekt shit. Snart bryter han det när folk klagar vad blir härnäst tror ni?

2010-11-03 10:36
Men dom som bara lyssnar på musik som en grej, inte lyssnar för vad som är bra och dåligt. Tycker att eminem har den sjukaste inlevelsen på recovery som dom hört inom denna genre då han kör denna röst, Och jag lovar dom killarna som sa det är inga stans.

Så det är nog omöjligt hur mycket folk hatar inne på internet, fortfarande kommer han förbli störst. men jag gillar inte heller arga rösten för lång tid, Går inte lyssna på den rösten om man inte har en känsla för låten typ.

Sen kommer ni skriva att jag är dumihuvudet spara det på skrivbordet i papperskorgen.

Helt ärligt musik handlar inte jämnt om att vara bäst , Men jämnt inne på whoa...

2010-11-03 11:49
hur fan man inte kan gilla eminem på denna fattar jag inte. kalla mig stan, kalla mig vafan ni vill. men ni är så djupt i förnekelse av något slag. tragiskt.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-11-03 12:01

On the first page of our story
the future seemed so bright
then this thing turned out so evil
I don’t know why I’m still surprised
even angels have their wicked schemes
and you take that to new extremes
but you’ll always be my hero
even though you’ve lost your mind

Just gonna stand there and watch me burn
but that’s all right because I like the way it hurts
just gonna stand there and hear me cry
but that’s all right because I love the way you lie
I love the way you lie
Ohhh, I love the way you lie

Now there’s gravel in our voices
glass is shattered from the fight
in this tug of war, you’ll always win
even when I’m right
‘cause you feed me fables from your hand
with violent words and empty threats
and it’s sick that all these battles
are what keeps me satisfied

So maybe I’m a masochist
I try to run but I don’t wanna ever leave
til the walls are goin’ up
in smoke with all our memories

This morning, you wake, a sunray hits your face
smeared makeup as we lay in the wake of destruction
hush baby, speak softly, tell me I’ll be sorry
that you pushed me into the coffee table last night
so I can push you off me
try and touch me so I can scream at you not to touch me
run out the room and I’ll follow you like a lost puppy
baby, without you, I’m nothing, I’m so lost, hug me
then tell me how ugly I am, but that you’ll always love me
then after that, shove me, in the aftermath of the
destructive path that we’re on, two psychopaths but we
know that no matter how many knives we put in each other’s backs
that we’ll have each other’s backs, ’cause we’re that lucky
together, we move mountains, let’s not make mountains out of molehills,
you hit me twice, yeah, but who’s countin’?
I may have hit you three times, I’m startin’ to lose count
but together, we’ll live forever, we found the youth fountain
our love is crazy, we’re nuts, but I refused counsellin’
this house is too huge, if you move out I’ll burn all two thousand
square feet of it to the ground, ain’t shit you can do about it
with you I’m in my f-ckin’ mind, without you, I’m out it

2010-11-03 12:10
Personligen tycker jag att Eminems "rap stil" han har på recovery är bra. Jag tycker att den passar in på beatsen han använder och tycker det låter bra. Dock kan jag hålla med om att på denna var det lite för mycket. Men överlag tycker jag inte det är jobbigt att lyssna på som någon sa. Jag tycker det är bra.
Facit crew!

2010-11-03 12:50
Inte för att den första var så himla bra, så varför göra en ännu sämre version på låten?

2010-11-03 13:28
Tyckte detta var riktigt, riktigt bra

2010-11-03 13:33
mhhk, om du fick chansen att fortsätta pippa rihanna hade du tagit den? Nä inte vet jag, men jag tycker den var skön.. Lätt att lyssna på och inte mycket mer, förövrigt passar em's aggressiva stil in på denna låt, är väll lite så den är också.

Em var förövrigt riktigt bra
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-11-03 13:42
Fyfan.. Eminem måste sluta skrika och Rihanna borde gjort den här solo som Alicia keys gjorde med Empire state of mind pt 2.
Groupie

2010-11-03 16:09
Synd att Eminem kommer bli ihågkommen för dessa låtar.

2010-11-03 16:25
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-03 18:39
Hahahahahahaha asså vad håller emniem på med? :S
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2010-11-03 19:00
Eminem is tapping that ass, det är vad han högst troligtvis gör!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-03 19:16
Rihannas intervju om Eminem & Love The Way You Lie del 1 & 2!

2010-11-03 20:08
Hahahahahahaha asså vad håller emniem på med? :S

Han gör urvattnad mainstream pop över dåliga beats. Han skriker fram sina rhymes på ett forcerat vis som får en att tänka på en amerikansk sergeant. Han har slutat göra bra musik helt enkelt.

2010-11-03 20:12
Han gör urvattnad mainstream pop över dåliga beats. Han skriker fram sina rhymes på ett forcerat vis som får en att tänka på en amerikansk sergeant. Han har slutat göra bra musik helt enkelt.

+1

2010-11-03 20:44
Det var inte helt oväntat att hela whoa's stan-liga skulle komma in den ena efter den andra och eminem-yella efter Roethlisberger P22's citerade kommentar direkt =) Ett svar på diverse kommentarer behövs inte, så jag re-uppar bara den citerade kommentaren igen.

"Ever since Em ‘came back’ he has been yelling instead of rapping and it is very annoying. I don’t exactly understand why he does it but he does it on basically every single song. If you listen to Recovery for more than 15 mins it starts to piss you the fuck off. Thing is the Em stans will never admit anything is wrong with their ‘white hero’ but he is borderline wack now. He should have hung it up for good about 5 years ago and just enjoyed his money."

Jag är verkligen ingen Eminem-hater heller om någon nu skulle tro det.. Men sanningen som stör mig är att Eminem är en av väldigt som kommer undan med att vara mainstream här, andra mainstream-artister hatas det för fulla muggar på.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-03 20:45
En av väldigt få*, sorry för dubbel.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-03 20:54

Smaken är som baken - delad.

Jag själv tycker Eminem har gjort en sjuk comeback.. Från att ha tappat mitt intresse som lyssnare under perioden med "Curtain Call" och hans liknande alster så har han återkommit med en intensitet och "jävlar-anama" typ av swag som får mig att inte kunna göra mer än att buga och bocka för att man får ta del av det.

Don't get me wrong, jag trodde verkligen Eminem var uträknad innan senaste albumet. Allt han gjorde var weird shit med skumma dialekter och musiken genomsyrades, överlag, med en attityd av "I just don't give a fuck, y'all don't even listen to lyrics so why should I bother?". Det kändes lite som att han visste att han skulle sälja vad han än gjorde - så varför anstränga sig?

När Recovery droppa tog han tillbaka det han saknat.

Em har _ALLTID_ rappat med aggression. Antingen i rösten eller i texterna. Ta låtar som "If I had" eller ... ja.. "Stan" till och med. Även om han inte gallskriker och har sig så kan man plocka upp på aggressionen och frustrationen genom texterna. Skillnaden mellan nu och då är väl att man enklare kan plocka upp det genom röstläge och delivery.

Den markanta skillnaden mellan nu och då är väl att Eminem har mognat, vuxit och axlat sitt ansvar som ett talesrör för miljontals människor och som en fadersfigur för två småtjejer.
Låtar som "Not Afraid" skulle aldrig någonsin i helvetes kalla dagar skapats av en 28-årig Marshall Mathers... Men det är inte det vi får ta del av nu, det är en 'pushing-40' Marshall Mathers som vi får lyssna på och vi får va beredda på att låtarna inte längre kommer handla om att fucka retards och poppa pills.

Alla artister utvecklas. Vissa mognar in i sin roll och vissa lägger av. Eminem har, i mina ögon, mognat och utvecklat sin stil - från Slim Shady tiden - till en mer mogen och vuxnare version.
Sen att han skriker och låter förbannad på varenda spår... i mina ögon så är det Eminem. Punkt.
Indianen
Producent

2010-11-03 21:29
jag tycker att relapse är mycket bättre än recovery.. mycket p.g.a. det sjukt påfrestande deliveryt eminem envisas med att använda sig av (oavsett vad han säger och oavsett vad det är för stämning i låten i övrigt. makes no jävla sense). löjliga gitarrpop-beats och snyftiga teman.. då tar jag hellre mörka och stenhårda Dre-beats tillsammans cp-texter och lite härlig indisk accent
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-11-03 21:35
Total Bevikelse på Hela låten, samt eminems instas, frågan är vilken låt han va sämst på den här eller låten med bruden(som jag inte minns namnet på) som Mtv ranka som 7a på hotest MC (WTF)

2010-11-03 21:54
jag tycker att relapse är mycket bättre än recovery.. mycket p.g.a. det sjukt påfrestande deliveryt eminem envisas med att använda sig av (oavsett vad han säger och oavsett vad det är för stämning i låten i övrigt. makes no jävla sense). löjliga gitarrpop-beats och snyftiga teman.. då tar jag hellre mörka och stenhårda Dre-beats tillsammans cp-texter och lite härlig indisk accent

Kan inte mer än att hålla med dig! Eminem har alltid varit tekniskt duktig och grym på att skriva texter, ovasett tema, men Recovery kändes bara som en urvattnad, trendföljande och totalt urspårad "tyck synd om mig"-platta.

Förstår dock att folk gillar det, det är inte det jag stör mig på.

2010-11-03 21:55
BanDiT_King P23 - Kan du syfta på Roman's Revenge med Nicki Minaj ?

2010-11-03 21:55
The jakhammer
det sjukt påfrestande deliveryt eminem envisas med att använda sig av (oavsett vad han säger och oavsett vad det är för stämning i låten i övrigt. makes no jävla sense).

Jag fixar verkligen inte det deliveryt heller. Finns ju många som verkar tycka om det och de är en gåta för mig. Det är så "osmooth" det kan bli och de suger ut all energi från beatsen och det enda man kan fokusera på är den jobbiga rösten. Tycker han förstörde "Drop the world" och Forever". Har varit orolig över att han skulle lägga en gästvers på Kanye's kommande men det verkar man slippa.

Taytay
Em har _ALLTID_ rappat med aggression. Antingen i rösten eller i texterna. Ta låtar som "If I had" eller ... ja.. "Stan" till och med. Även om han inte gallskriker och har sig så kan man plocka upp på aggressionen och frustrationen genom texterna. Skillnaden mellan nu och då är väl att man enklare kan plocka upp det genom röstläge och delivery.

Men förr kände man av en riktig aggression i rösten. De man hör nu är bara löjligt och det spelar ingen roll vad han rappar om, det låter likadant.

Den markanta skillnaden mellan nu och då är väl att Eminem har mognat, vuxit och axlat sitt ansvar som ett talesrör för miljontals människor och som en fadersfigur för två småtjejer.

Han hann mogna så mycket mellan Relapse och Recovery? Det har inte med innehållet i texterna att göra. Vad som gör att Eminem inte gör bra musik längre är att han tappat den gnista och kreativitet som gjorde honom genial förr. Det finns så många som försöker komma med ursäkter för att hans musik faktiskt numera är dålig. Han har snarare anpassat sig till den breda massan. För i tiden sket han fullständigt i de (bortsett från enstaka hitsinglar).

2010-11-03 22:09
fbws P21 > Oja presis den, va fan är de med dem här dem här två låtarna? Hade stora Förväntningar på den här låten, brukar sällan bli jätte besviken när Em kickar på en låt men dem här två va kass som fan. Nu hoopas jag bara att låten med banks är Tung, är den inte de så har Em avslutat dett år kasst trots att han börja året skukt bra enligt mig. Nån som vet om de blöi nån låt med Eminem , jay Z och kayne? eller va de bara nått rykte jag läste?

2010-11-03 23:04
tay sa det enligt mig. gillar ni inte det längre så sluta lyssna då? svårare än så är det faktiskt inte..? jag går inte ens in i trådar vars artist jag inte tycker om? liksom varför göra det?

många av er här sitter o säger att ni inte tyckt om eminem nu på flera år, så varför forsätta älta och klaga? ni gillar inte honom, jävligt många andra gillar honom. deal with it.

För övrigt så håller jag med om låten med Nicki, det beatet va hemskt.

2010-11-03 23:09
Dizzy, du är en av de största stansen här inne, klart du tycker att tay sa det.
Många diggar ju Em, klart man vill lyssna? Många har även blivit besviken på det han har presterat på sistone, det är det det handlar om, inte något jävla eminem-hat. Men självklart existerar hatarna också, likaså en jättemängd dickriders som alltid kommer tycka att även det sämsta eminem har släppt är det bästa ever.

2010-11-03 23:25
Han kommer nog troligtvis börja rappa mer åt det hållet som han gjorde i eminem show inom en snar framtid skulle jag tippa. Någon måste bara pusha han lite, han verkar gå på någon slags säkerhet numera, sedan han kom tillbaka. Relapse sög anus med vissa undantag sedan hittade han något som folk tyckte var bra. Nu börjar folk ledsna lite, så snart kommer han byta om och testa på något "nytt" in sober mode.

Det är vad jag tror på, men jag gillar den här stilen så för mig får han gärna blanda "lugnt och aggressivt", vore dunder.

Återstår att se, tråkigt vore det om han la av nu helt plötsligt iaf. Känns inte som att han kommer göra det heller, han verkar tycka det är kul.

2010-11-04 08:24
Det är skillnad på att ha delivery med aggression, och "delivery" där man skriker ut sina rhymes så högt man kan och saknar känsla.. det är vad han gör n ... Säg vad ni vill stan's .. men Eminem is goooooone!

Sådär ska det låta ..
you wish you was me but woke up n' you was you again
Producent

2010-11-04 12:44
TayTay sa det som behövdes, fast just denna låt hamnar inte på min hårddisk :)

2010-11-04 15:54
Dizzy, du är en av de största stansen här inne, klart du tycker att tay sa det.
Många diggar ju Em, klart man vill lyssna? Många har även blivit besviken på det han har presterat på sistone, det är det det handlar om, inte något jävla eminem-hat. Men självklart existerar hatarna också, likaså en jättemängd dickriders som alltid kommer tycka att även det sämsta eminem har släppt är det bästa ever.

precis som du verkar behöva förstå att alla som gillar ngt eminem gör inte är ngn jävla stan? jag är ett stort Fan av eminem. thats that. och jag har inte totalt rådiggat allt han gjort? DÅ hade du kunnat få kalla mig stan.

jag kan väl hålla med oxå om att han aggression låter jävligt annorlunda nu från då i låtarna. men tider förändras. vilket många inte tycks förstå.

sen om han nu tillslut släpper ngt som är mkt mer i stil med MMLP så kommer det säkerligen komma folk och klaga på just det. bli nöjda förfan eller sluta lyssna.

2010-11-06 00:56
Dmat sa det

2010-11-06 02:19
Relapse sög anus med vissa undantag sedan hittade han något som folk tyckte var bra

De tog sin lilla tid innan det var ok att säga att Relapse sög. Det är bara på tiden att folk pratar klarspråk om Recovery och vilket skitskiva det är. Folk som fortfarande tycker att "Not Affraid" är bra lever i grav förnekelse.

Det har inget med hat att göra. Bara att inse att Eminem gått ner sig ordentligt och att han inte längre gör bra musik. Skönt att jag inte känner mig ensam om hur dålig han har blivit. Eminems stans är nog de jobbigaste som finns. Finns ju mer än ett par här på whoa.

2010-11-06 12:09
"Tycker han förstörde "Drop the world" och Forever". - Haha snubben som påstår detta måste vara en riktig jubel idiot rent utsagt! haha han totalt mördar alla på dom låtarna, speciellt på Forever

2010-11-06 13:24
Roethlisberger, må hända men det tog också typ 5 år efter släpp för världen att inse att Eminem Show var/är klass med sslp och mmlp.. När den kom sa folk att han gått ned sig, så det går som åt både hållen det där.