I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Jay-Z ft. Drake - Off That (prod. Timbaland)

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2009-08-23 22:46

[Audio] Jay-Z ft. Drake - Off That (prod. Timbaland)

http://www.zshare.net/audio/64549642a644c357/

Tredje singeln från Blueprint 3, en typisk klubblåt producerad av Timbo. Hoppas på mer D.O.A. och mindre sånt här på skivan.

your heart pump project kool-aid

2009-08-23 23:55
Kan inte vänta på 3an

2009-08-24 00:14
Riktigt dålig låt.

2009-08-24 00:43
Fyfan vad Jay-Z har blivit tråkig. DOA, run this town, och nu den här. SMH.

Poet

2009-08-24 01:10
Ok, dags for Jigga att call it a wrap. "DOA" sog (dock var texten grym som fan, men laten i helhet fick mig att somna). I "Run This Town" blev han uppaten av sjalvaste Kanye Wack. Och nu verkar han inte ens Drake fa spotta 16 rader.

Beatet var ju inget att hanga i granen heller. Whata fuck Jigga? Han borde ha lagt av efter "American Gangster". Men a andra sidan sa kommer hans fanbase stodkopa hans skiva no matter what any way, sa han har inget att oroa sig for.

Jag ar besviken.
At the gates of Eternity...

2009-08-24 10:03
tycker att låten är bra men inget mer , ingen låt som man kommer att lyssna mycket på men doa är bäst hittils. Hoppas att blueprint 3 kommer att vara bättre än american gangsta men tror inte det. American gangsta e skit bra

2009-08-24 15:34
^^ tror det är jävligt tveksamt att den kmr vara i klass med "American Gangster", men visserligen hade jag inga jättehöga tankar om den skivan heller förrän jag lyssnade på den. tycker låten var helt ok, Hova flöt skönt på detta beatet och refrängen från Drake satt fint över det här beatet - snyggt producerat av Timbaland. absolut ingen supergrym låt men det är ju en av de obligatoriska klubb-låtarna ála Neptunes/Timbaland som ska finnas på varje Jay-Z skiva.

fattar dock inte riktigt grejen med "Blueprint III", vad är tanken bakom projektet och vad finns det för likheter i konceptet med de två första skivorna (som iofs var väldigt olika varandra). förutom "Death of Autotune" har inte nått annat som läckt gjort mig särskillt hypad men ser ändå fram emot skivan.
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2009-08-24 16:56
Fyfan vad dåligt. Han dissar auto-tune och kickar sånt här skit, hade lika gärna kunnat vara auto-tune.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!
Sångare

2009-08-24 17:13
D.O.A var riktigt fet. Run This Town var keff fram till jag såg videon som gjorde att jag fick mer känsla för låten, videon var riktigt fet.

Hade hoppas på en vers från Drake på den här, men va fan...Hova droppar inte det bästa han har gjort precis men inte dåligt heller och refrängen sitter bra alltså. "Whatever you're about to discover, we're off that", soft ämne ändå. Man förväntar sig inte att han ska kicka gatusnack längre, det är ju inte så att han har levt det livet på några år...låten var soft.

Inget dåligt beat av Timbaland, men inte Dirt Off Your Shoulder heller. Har haft otroligt höga förväntingar på plattan, men inte längre...hoppas iaf att den håller klass med Kingdom Come.

American Gangster-plattan var ju inte hans officiella platta, tur det. Den var wack, typ 2 bra spår.
Choose a job you love and you will never have to work a day in your life.

2009-08-24 17:24
Kan någon fixa fram låten?(A) Länken funkar icke.

American Gangster var en grym platta... Bara bra spår.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-24 17:33
Szyslak han behöver ju inte autotune han låter så jävla nice ändå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-24 17:44
beatet förstörde låten.....besviken

2009-08-24 18:36
Age: vad snackar du om, "American Gangster" var Jay-Z's 10:e officiella album.. varför skulle den inte vara officiell, på vilket sätt?? ..mkt bra skiva för övrigt.

2009-08-24 21:25
American Gangster är en av 2000-talets bästa skivor om du frågar mig...den går fortfarande för fullt här hemma hos mig sedan den släpptes.

2009-08-24 21:52
Lixz hos mig med pumpar den nästan varje dag hehehe
Poet

2009-08-24 22:15
Haller med American Gangster var en riktigt fet skiva. Kingdome Come daremot...
Sångare

2009-08-24 23:22
American Gangster var ett soundtrack som jag förstod, eller så inbillar jag mig det för att jag inte vill att det ska vara det. Soundet på plattan i sin helhet var kefft. Hova ska inte göra konceptalbum tror jag...var är Just Blaze med soulsamplingarna från BP1?

Och en av 2000-talets bästa skivor?! Rankar du den högre än Första Blueprint & The Black Album? Före The Collage Dropout, före Graduation? Genesis, The Big Bang? The Ownerz? Speakerboxx/The Love Below? Listan är lång på sjukt myket fetare plattor under 2000-talet.

Kingdom Come höll högre klass än AG, helt klart. Då kändes det också fortfarande som att han var samma gamla Jay-Z.
Choose a job you love and you will never have to work a day in your life.

2009-08-24 23:25
Age P17 american gangsta är inte bättre än blueprint och black album men den är bättre än dom andra plattorna som du nämde

2009-08-25 01:15
Vilken jävla skitlåt... stängde av efter två verser.
Bitches Ain't Shit
Poet

2009-08-25 03:50
Age: Nope, American Gangster var inte ett soundtrack. Daremot blev han inspirerad av filmen, darav albumets titel.

2009-08-25 10:59
"American Gangster är en av 2000-talets bästa skivor om du frågar mig."

På ritikgt blir jag på dåligt humör när folk skriver sån jävla skit.

AG är inte bara Jay-Z's ABSOLUT sämsta skiva utan också en av historiens SÄMSTA skivor.
HELVETE vilken jävla pisskiva det är. Dör lite varje gång jag hör den skiten.
Men P. Diddy har ju en förmåga att förvandla allt han rör till latrin.
Poet

2009-08-25 12:50
Rapping: Sant dar! Se bara pa "Ready To Die" och "Life After Death". Puff forstorde dem albumen helt! ;)

2009-08-25 13:31
Rapping: förklara gärna lite mer ingående vad det är som, i ditt tycke, gör American Gangster till en av historiens sämsta skivor?? ..tyckte den hade jävligt sköna produktioner rätt igenom och även om Jay-Z inte längre är i sitt peak så är han fortfarande vass på micken på den skivan. ändå nackdelen var att ljudkvaliteten inte var det bästa, låter lite "sprängt" på något sätt.

2009-08-25 14:05
Rapping: Vilken rappare har under 2000-talet gjort bättre skivor? Förutom han själv då:=)

2009-08-25 17:08
American Gangster en av historiens sämsta skivor?

Missade du Pray, American Dreamin', Roc Boys, Say Hello, Fallin'... osv?
Bitches Ain't Shit

2009-08-25 17:12
Förstår inte hur man kan kalla American Gangster en av historiens sämsta skivor. Frågar ni mig så är det en av Jay-Zs bästa skivor. Istället för att rappa om sina Maybachs och skit som han hade snackat om innan så gick han tillbaks till att rappa om gatan. Den kanske inte är så väl producerad men långt ifrån så dålig som vissa här inne vill få det till.

American Dreamin, No Hook, Roc Boys, Ignorant Shit, Say Hello och Success är klassiker.

2009-08-25 17:16
tycker alla hans singlar hittils har varit riktigt dåliga. nah detta blir ingen skiva jag kommer köpa..

2009-08-25 18:52
Poet

2009-08-26 02:22
And Bill is it keeping real som vanligt, javla tragisk manniska den snubben ar...

2009-08-26 11:53
BC99 P26

Men du måste erkänna, hans kommentar på slutet var klockren hahaha
Shuu
Poet

2009-08-26 13:01
Jag tror det var Bills satt att saga "Otis Redding ar sa akta negermusik ska lata".

2009-08-27 13:08
Kan ni alla sluta gå jätte Offtopic?

Fan va alla hatar på låten då :(
Jag gillar det mysiga beatet (påminner om knight rider!)

Drakes reff är rutten dock.

Jay-Z's insats är väl ok
Poet

2009-08-27 14:47
Ryktet ar det att Drake och Jigga spelade in tre latar sammanlagt, och Drake tog tydligen Jigga pa tva av latarna, darav att den har laten blev vald.

Och beatet later som nagot Madonna hade spottat pa.

2009-08-27 15:01
Och beatet later som nagot Madonna hade spottat pa.

HAHA!