I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] - Grindtime - Grizzlemania - Concieted vs Illmaculate

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2009-08-18 03:26

[Video] - Grindtime - Grizzlemania - Concieted vs Illmaculate

2009-08-18 10:37
Bland de fetare jag sett! Conceited är övertung en av mina nya favoriter jämte QP

2009-08-18 13:51
Illmac vann imo, han tog hem rond 2 och 3. Con är rätt så fet, han har alldeles för många uttjatade och väldigt simpla metaforer/punchlines dock.

Humor, personliga dissar och galna rimscheman > 50 st namnskämt och pistolrader

Förövrigt har publiken varit jävligt keff i alla Grizzlemania-battles hittills. :/

2009-08-18 15:23
illmac tog det

som jeppehehe sa så körde con enbart massa uttjatade rader om "mac" hela tiden, hade kanske varit fett om han faktiskt va en dator? men eh annars förstår jag inte de raderna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-18 16:54
When the scope be on its like pokemon
ill peek at you and blast toys

Welcome to 2002
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-18 17:04
Fattar INTE hur man kan tycka det...jag tänker såhär iaf:

1: Con
2: Fett svårt typ tie men om nån ska ha den så Con
3: Con

Jag tyckte iofs att illmac var fett bra också men han tappar lite ibland, hans övergångar från freestyle till skrivet är inte så snygga, han snackar random bullshit i mitten av första versen vilket för mig är riktigt wack jag hatar när dom gör sånt+att han tappar bort sig lite ibland känns det som osv..aja båda är extremt duktiga men jag tycker fan att Con är bättre, fuck it om det är simpla metaforer osv, det är feta pucnhlines som funkar bra!

app: En av dom fetaste tyckte jag...å andra sidan kommer jag ihåg några varje gång jag eftersom battlen är så jävla lång hehe

svanspelle: hans namn ill-mac...du vet han anspelade på olika delar av hans namn, eller du missade kanske ill raderna också? aja...tror du fattade!

2009-08-18 19:21
Bara hardcore illmac fans som intalar sig at han vann. Missforsta mig tji illmac ar en av mina favoriter, tycker han ar bland dom battre rapparna i gt. han besitter teknik lyrik o delivery som heter duga. Men nar det kommer till o battla i gt lagger han for mycket energi pa att lata hard o allvarlig. O tappar lite foukus pa att istallet leverera kvalitativa punchlines for allt som oftast ar det dom som vinner battles. Han maste lata mer humor sippra in, for han kan om han vill. Step up your game son!!

Vinnare. Concieted ( Hade inte sett nan battle med han, valdigt intressant for framtida battles )

2009-08-18 20:24
Soul Khan eller Realdeal kommer BODYA midget Con.

2009-08-18 20:57
MRsalesman

du är inte så smart va? klart jag förstår att han anspelade på en del av hans namn, men det är ju helt irrelevant, ungefär som att börja komma med ord på "i" bara för att han namn börjar på i, det är långsökt och skitkasst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-18 20:58
känns ungefär lika hett som metaforer alá fjärde världens "min stil är fruktad! som en hawaiipizza"

2009-08-18 21:26
Vad var det som var så grymt med illmacs verser då? Killen har blivit skittråkig eller så håller han bara inte utan Saurus. Concieted mördade honom.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-08-18 21:26
Real Deal kan man bara inte hata. Langtar till hans nasta mot cortez. Han ar en angvalt!!

2009-08-18 21:59
Asså, visst många punchlines va samma...
Men vissa va grymt feta... Vad hade illmac lixom?

First time mac will runin in windows! PHETT! Något sånt vare!
Highfive anyone, anyone?

2009-08-18 22:07
Hela Illmacs tredje runda är body bag-material.. Con skäms ju som fan. Låtsas som han inte fattar något, haahahahahah.

2009-08-18 22:45
naero: Jag tror också att real deal kan bli svårslagen om än inte omöjligt, men att soul khan skulle "bodybaga" honom har jag svårt att tro, tror iofs ingen av dom kommer vara så självklar iom att alla tre är jävligt duktiga.

Real deal gick ju lätt upp på min topp ngt sen hans mord mot Ex-i

svanspelle: Gillar din hårda attityd dude, bra! mer hat mannen...men i vilket fall tycker jag att du har fel. Han kallas ju för fan ill-mac/illmac (som det egentligen ska vara) tycker inte alls att det är särskilt överdrivet att göra sådana anspelningar på hans namn då. Men man kan ju tycka olika! Sen att jämföra det med den gamla skit "punchlinen" är ju endast patetiskt....mmm dom är på samma nivå....ja det är dom.....verkligen!

Gillar också illmacs tredje vers på riktigt...problemet är att man inte vet om det är sant (eller hur mkt som stämmer osv...tungt oavsett)

naero: får man fråga varför du kallar honom för midget con? illmac är ju exakt lika liten hehe

2009-08-19 00:04
Illmac tog en helt annan approach. Tyckte den stilen funkade jävligt bra mot Dizaster, men eh, blev lite tråkigt i sjuminuters verser eller vad det var.

Skulle vilja säga att 90% av alla Conceiteds punchlines var sjukt långsöka, men underhållande. Publiken gasade verkligen på honom också, haha idioten som skäller som en hund i bakgrunden för att nämna någon.

Vettifan, Illmacs rader var mycket mer personliga och direkta, medans Conceited hade skrivit ordlekar i veckor, som hade mer respons på publiken, smakfråga. Personligen gillade jag Illmaculate mer i den här battlen.
PS. Your cunt is in the sink

2009-08-19 00:56
Det ser inte bra ut rent statistiskt for illmacs del aven om denna battle ar val den anda som inte varit promo eller?
Tycker han korde over Dizaster rakt av!
Sen blev han sjalv overkord av Madness, en oavgjord mot hollow, enligt mig, och nu en forlust mot con men med huvudet hogt for han blev inte valdtagen.

Conceiteds hynda va fett odraglig haha men anda roande det lat ju fett autentiskt. vilken javla hypeman. Lunchtime!! EAT HIM! EAT HIM!!

P.S tycker lush va lite av en kukryttare och overreagera en hel del pa cons rader.

2009-08-19 11:46
Conceited vann, därom råder inga tvivel. Hans tredje rond var mooord.

2009-08-19 22:25
väldigt svårt att säga vem som vann, Con hadde för många lika dana dissar vart jävligt uttjatat, dom flesta var bra men vissa var bah, ehrm sa du inte exakt det för 10 sec sen? skulle nog ändå säga att Con vann. Men Illmac came hard as fuck.
B

2009-08-20 00:36
con körde väl typ 4-5 mac punchlines eller ngt? annars var det väl olika saker vill jag minnas...

2009-08-20 01:59
orkar knappt titta, tyckte det var helt ok, men conceiteds jävla polare i bakgrunden som ska skälla och grejer, fan jag tycker det är pinsamt bara att titta. Vilken jobbig jävel.
 "KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"

2009-08-20 19:43
nån som är sugen på o göra detta i sverige?
hojta !

2009-08-20 20:00
nån som är sugen på o göra detta i sverige?
hojta !

Med pengar på spel då eller?

Hade varit överfett med liknande grejer i Sverige, lär vara lite svårare att hitta bra folk dock.

2009-08-20 21:18
skulle va grymt med en division i sthlm, malmö och göteborg eller nåt. och med "title shots" som i kotd med nå prispengar också

2009-08-20 21:38
Det skulle va sjuukt kul om nagon styrde upp det i sverige. Tror man kan hitta bra folk.. kan redan tanka mig nagra som som skulle vara lampade for detta. Sen ar det val ingen som forvantar sig samma kvalite som i staterna... men inom kort tror jag det kvaliten skulle oka. Fixa!!!

2009-08-20 21:56
haha med markoolio som host, haha skulle vara sjukt fett, gärna i stockholms området då, så är jag där dirr.
B

2009-08-20 22:30
skulle va grymt med en division i sthlm, malmö och göteborg eller nåt. och med "title shots" som i kotd med nå prispengar också

Tror nog att man ska börja med 1 "liga" eller "division". Sverige är ändå trots allt jävligt litet och sen vill man ju ha kvalitet, inte kvantitet.

Det skulle va sjuukt kul om nagon styrde upp det i sverige. Tror man kan hitta bra folk.. kan redan tanka mig nagra som som skulle vara lampade for detta. Sen ar det val ingen som forvantar sig samma kvalite som i staterna... men inom kort tror jag det kvaliten skulle oka. Fixa!!!

Word.

haha med markoolio som host, haha skulle vara sjukt fett, gärna i stockholms området då, så är jag där dirr.

Ja, Stockholm bör ju vara centrum för allt isåfall. Är ju inte alls jobbigt att ta sig dit oavsett var man bor i Sverige, bara att ta någon sista minuten-tåg eller dylikt.

2009-08-22 18:22
fronda vs. T.R

BT vs. Org12

main event, lätt. :>

2009-08-22 23:52
Haha aa hade vart kul...tror dock fronda kommit for langt fran hiphopen for att stalla upp. Han kanns inte sa spannande langre. Men agren o shazaam hade ju varit underhallnig i hog klass....komigen ingen med entreprenorsanda som pallar styra. Kanns som nan av oss maste ta tag i det...vi som ar insatta.

2009-08-24 17:17
det hade varit the bomb!

... tjing pax att inte vara illusion-z!
http://www.myspace.com/localexpressions

2009-08-24 22:08
haha pax för att vara 9dm!
B

2009-08-25 13:27
då vill jag vara dirtbag när han hade skägg!
http://www.myspace.com/localexpressions
Producent

2009-08-26 11:30
blev fett besviken på illmac, min favorit. han har gått ner sig verkar det som. inte lika hungrig i battles längre. synd.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2009-08-30 21:19
nån måste ju ta tag i detta i sverige, fråga typ MBFIMG eller ta tag i det själv.
B