I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Cage - Nothing left to say + I Never Knew You

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2009-02-11 10:26

[Audio] Cage - Nothing left to say + I Never Knew You

Cage isn’t rapping about scalping motherfuckers anymore, and he’s lost a certain devil-may-care shock-rap joyousness in his transition to freaked-out adulthood. But “Nothing Left to Say” still drips with catharsis, partly because of Cage’s own spittle-flecked intensity but mostly because of El-P’s beat, which starts out as an ominous synth-tone wobble and turns into a disorienting industrial clatter. If and when Shia LaBoeuf ever gets around to making that Cage biopic he’s been kicking around for a while, this one might soundtrack some sort of hitting-rock-bottom montage.

Den första som skulle komma ut var Cage - Nothing Left to Say (prod. El-P) men dom laddade upp fel så folk som var snabba fick I Never Knew You också.

Här får ni båda.

Cage - Nothing Left to Say (prod. El-P)

I Never Knew You

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-11 12:23
när ja hörde cage för första gången blev ja extremt glad. han var helt crazy, så kom den skivan, hells winter o ja tänkte att det går över, han är nog bara i en fas av nåt slag. nu när ja hörde dessa två ser jag bara ett alternativ, sluta lyssna på hans nya grejer helt och minnas tiden då han var helt tokig, för detta sög ju så hårt att öronen gråter,

2009-02-11 13:10
Jag tror inte att vi hade fått några låtar alls ifrån Cage om han hade fortsatt på samma destruktiva sätt som på Movies for the Blind och Weatherproof. Tycker det är konstigt av en lyssnare att inte kunna acceptera en artists i detta fallet tillfrisknande, mognad och personliga resa. Att Cage får fler beats från El-P som gjorde 2006 bästa skiva höjer mina förväntningar avsevärt.

En parantes är förövrigt att Cage gick lite in i väggen under inspelningen av "Depart from me" där han både blev hemlös och föll tillbaka in i sitt beroende. Galningen lever nog innuti honom trots allt.

2009-02-11 13:54
DejaVu, jag förstår vad du menar, o ja e glad att han mognat som person o inte har samma destruktiva sätt som han hade, han hade säkert vart död vid detta laget då. men det är en stor skillnad på att mogna som person från ett barns synvinkel till vuxen man & "mogna" i musiken, men jag förstår inte varför allt han gör nu för tiden måste reflektera över den personen han e idag. jag menar, allt han gör e ju lika spänande som all annan emo musik.

man måste inte vara tokig för att skriva tokiga saker helt enkelt.

2009-02-12 21:05
Håller med er.

Varför ska DejaVu komma in och säga det jag skulle säga? Arrghh.

"I never knew you"-EPn släpps väl snart, sen blir det "DFM" till våren, right?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-14 00:58
Tycker "nothing left to say" är grymt bra:)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-02-15 00:33
Vad hände med mannen bakom Agent Orange? Smalpoppare...

2009-07-17 16:51
han växte upp

2009-07-17 21:29
...och slutade göra bra musik