I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[FILM] MC Yogi: Obama '08 - Vote for Hope

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2008-10-29 20:13

[FILM] MC Yogi: Obama '08 - Vote for Hope

Skön rap!

Tips på låtar eller artister med samma sound är guld värt!

(Inlägget ändrat av friktion 2008-11-01 17:48:53)

2008-10-29 21:01
sweet
?

2008-10-29 21:39
Tips på låtar eller artister med samma sound är guld värt!

Snubben som rappar vid ~1:30 låter typ som den du länka..
Steve Rifkind must of been sniffing!

2008-10-29 21:40
Eller vänta.. snubben jag länke hade nog bättre flow o delivery trots allt..
Steve Rifkind must of been sniffing!

2008-10-30 00:10
El_Presidente word

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-30 11:18
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-30 12:30
El_Presidente P23
Han hade typ bättre flow.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-10-30 17:49
basta Obama videon och laten som jag hort eller sett vad galler hiphop, texten, leveransen etc!

5/5 sager jag!
I be around, just out of sight
Poet

2008-10-30 17:55
haha ni måste ju skämta
"life's a garden, dig it."

2008-10-30 18:41
Balhoo

Hitta en mer vettig Obama lat da for helvete!
Poet

2008-10-30 19:06
Länk till http://www.whoa.nu/forum/utlandsk-hiphop/audio-och-video/633763/1.aspx

där finns en del bra (dock alla bättre än den här trådens huvudattraktion... sen tex. young jeezy ft nas - my president är tung.
Poet

2008-10-30 19:15

ok den diggar jag väl mest

2008-10-30 23:16
Balhoo

Nar jag skrev att denna var den grymmaste for mig, sa tankte jag pa nas och jeezy laten, den var ett seriost forsok som kraschlandade i mina oron, ett skamt att Nas ens bestamde sig for gora ett sadant slapp och med jeezy framfor allt som dissat honom sen tidigare i en radio intervju. sjukt lam och fejk collab, detta var var dock nat som toppa din alskade Nas, trots att jag inte alls dissar Nas skills.

2008-10-30 23:25
Balhoo

Joell Ortiz laten, hur fan ar den ens relevant? Tycker historien i latarna och texten mordar, men konceptet i att det ska vara ett brev till Presidenten, men inget hopp om att han kanske inte gor ett shit battre for Joell och dem som har det svart, 30 minuters reklamen kanske hade den Joell laten som inspiration? (sarkasm)!

Kan liknas vid att ett brev med Timbuktu var mycket battre i sitt koncept, presidenten ska gora varldsliga saker som paverkar den globala marknaden och infrastrukturen och den overlag stora racism som forsigar i dess olika nivaer. Timbuktu skrev inte en lat i hopp om att Goran ska fixa hooden, han skrev for systemet var skruvat under hans regerande tid och saker som forsegick inom den period pa global niva saval. Gjorde laten relevant och bra, for konceptet och tanke, har lagger Joell mera av en charmig och gullig pa ett klassiskt satt hiphop lat, men konceptet och leveransen ar dryg och mest lam, sorgsen, ingen vrede pa systemet eller att man begar en forandring trots sin gladje och hopp infor den nye president som ska trada fram!

Han den forste gor detta dock for han hoppas och lagger fram ett argument for valja obama, koncept och tanke gor att texten kanns relevant till vad laten ar egentligen om.

Sorry for utdraget, har satter jag punkt for argumentet!

2008-10-30 23:41
Tyckte första videon hade en fin video.. Den med joell ortis var grym.. Bsb cant hate!
Jag har ingen personlighet
Poet

2008-10-31 01:11
BigIssue P23 - ja den är relevant på det viset att han som du själv förstod skrev till obama, även om det känns mer som att han fokuserade på en bra låt istället för konceptet.. ville mest visa litegrann hur bra delivery låter då du tyckte att han Yogi snubben hade det...

men men klagar inte på MC Yogi's (?) text heller, men snubben har ingen känsla eller delivery. låter krystat och tråkigt. för att inte tala om det lama flytet som kan jämföras med.. ja t.ex han backstreet boys snubben eller liknande boyband rappare. och dryg röst också :D min älskade Nas må ha gjort en del skit, men fan inget så här ruttet..

ang. Jeezy och Nas låten kan ja bara säga att du borde ge den nåra fler lyssningar, jag gillade den inte heller först, men den är fan tung.

2008-11-01 12:40
Detta är vell lite likt?
Julmust

2008-11-01 16:57
e det han shepaird fairey (stavning) / Obey som gjort obama bilden som e med i början ? den syns flitigt !