I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Debut VS Sophomore

Utländsk Hiphop - Allmänt

Poet

2013-08-03 13:28

Debut VS Sophomore

Blev inspirerad av "Hell on Earth" VS "The Infamous" tråden och jag tänkte att vi kunde diskutera vad folk tycker om uppföljarna till vissa rappare debutalbum?

It was written

Jag älskar "Ready to Die", men "Life after Death" var bara... obeskrivlig. Hade kunnat leva utan vissa "shiny suit"-stunder, men vissa låtar från den skivan är minst sagt odödliga.

The Infamous

We are the streets

The Low End Theory

Fill me up med era favorit sophomore album! :)

At the gates of Eternity...
Skivsamlare

2013-08-03 14:04
Denna:

2013-08-03 14:28
Revolutionary Vol.2

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-04 01:23
Gremlin nailade det...

Några andra som jag tycker om:

STEP IN THE ARENA
Death Certificate
Wrath of the Math
Done by the Forces of Nature
ATLiens
Stress: The Extinction Agenda
The Main Ingredient
DJ

2013-08-04 21:22
Step In The Arena är nog den skivan jag kommer att tänka på när en grupp gick direkt från att vara "bara en bra hiphopgrupp" till att bli en av the all time greats. Första skivan är inte ens top 3 i min bok, den andra är deras klart bästa. Magisk.

2013-08-04 21:42
Moneybags

Kände som du angående The Main Ingredient, de första tio lyssningarna, idag är jag väldigt kluven men båda skivorna är riktigt bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-04 21:49
Ifall det där tolkades som att jag tyckte att Main Ingredient var bättre än Mecca eller Wrath of the Math än Sun Rises etc. så tycker jag inte det, utan det var bara några favorit "sophomore skivor"...

2013-08-04 21:58
Moneybags

Ah, ok kan känna att Main Ingredient är en underskattad skiva hursom
Skivsamlare

2013-08-05 02:06
Debuten är också självklart ett mästerverk men jag menar att uppföljaren är t.om. bättre

Poet

2013-08-08 09:32
Hade HELT glömt denna, såg den nu i skivhyllan och blev påmind.

At the gates of Eternity...

2013-08-09 16:50

gjorde säkert kaos med bildlänkningsgrejen nu.
I alla fall, Stress: The Extinction Agenda är min favorit, tätt följd av good kid m.a.a.d. city (om man väljer att räkna Section. 80 som album vilket jag gör).

ait
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2013-08-09 16:56
En till: A.G. - Get dirty radio

är enligt mig ljusår bättre än hans solodebut: The dirty version.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2013-08-09 20:54
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?