I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Recension] Joe Budden - No Love Lost

Utländsk Hiphop - Allmänt

Skribent

2013-02-20 00:07

[Recension] Joe Budden - No Love Lost

En av fyra medlemmar av supergruppen "Slaughterhouse", en legend för många och en otrolig rappare som har varit med ett tag. Släppt massor av mixtapes och album. I slutet av förra året var det hektiskt för Jersey rapparen Joe, Slaughterhouse album och mixtape, även ett enligt mig riktigt högklass mixtape.

Så förväntningarna jag hade på "No Love Lost" var extrema. Men vart jag riktigt nöjd, hmm jag tror verkligen inte det. Joe har inte Joes stil här, det är mycket trendigt och sånt. När jag vill höra lite real Budden vill jag höra lyrik och flow, men tyvärr håller inte riktigt så många låtar på plattan en Budden nivå, jag hade hellre sett att mixtapet "A Loose Quarter" som släpptes sent förra året skulle ta rollen som album, och "No Love Lost" skulle varit ett mixtape.

Den drar mig inte med på en känslomässig resa, det finns några spår som jag verkligen känner är "mad real" men för det mesta är det en rätt tråkig lyssning, tyvärr. Men låtarna "Skeletons" & "All In My Head" får mig att inte ogilla plattan för mycket.

Självklart finns det några extremt bra verser från hans grabbar från "Slaughterhouse", men därefter är gästerna nått som inte borde ligga på en Budden platta, med gäster som till exempel Kirko Bangz, Lil Wayne, French Montana osv, gör att jag känner att Joe försöker stämpla in på den nya scenen och checka ut från den gamla. Jag har ingenting emot den nya skolan, jag kan själv trycka på lite French eller Kirko men ta inte Joe ifrån oss "Hiphopheads"

Inte mycket att säga om denna platta, jag får hoppas att nästa blir en Joe platta och inget annat.

3/10

Bästa låt: Skeletons ft. Joell Ortiz & Crooked I

Hitta skivan här nedan!

MVH
Rasmus Mörtberg

(Inlägget ändrat av MCRAPPZ 2013-02-20 00:07:49)

Whoas utrikeskorrespondent! MAC!

2013-02-20 22:16
En av fyra medlemmar av supergruppen "Slaughterhouse", en legend för många och en otrolig rappare som har varit med ett tag

Herregud! Slaughterhouse är ingen supergrupp utan ett gäng medelmåttiga rappare, att kalla gruppens sämsta medlem för legend är bland det värsta jag har hört!

Vad är det med dagens ungar egentligen? Har ni missat all bra hiphop från 80-90talet med riktiga legender som G-rap, Big L etc? Att ni kallar soulja boy, gucci maine, joe budden och andra pajaser för legender är ju bara tragiskt. Suck..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2013-02-21 12:35
sveningmar skrev:
En av fyra medlemmar av supergruppen "Slaughterhouse", en legend för många och en otrolig rappare som har varit med ett tag

Herregud! Slaughterhouse är ingen supergrupp utan ett gäng medelmåttiga rappare, att kalla gruppens sämsta medlem för legend är bland det värsta jag har hört!

Vad är det med dagens ungar egentligen? Har ni missat all bra hiphop från 80-90talet med riktiga legender som G-rap, Big L etc? Att ni kallar soulja boy, gucci maine, joe budden och andra pajaser för legender är ju bara tragiskt. Suck..

first off, att du ens nämner budden i samma mening som soulja boy & gucci maine är ju tragiskt om något? hur du ens kan sitta och predika "riktig" hiphop från ditt kära 80-90tal och sen säga en sån efterbliven sak förbluffar mig.
sen vill jag även påpeka att jag personligen tycker att alla från slaughterhouse har gjort mkt feta saker på eget håll såväl som tillsammans, men senaste plattan och mixtapet va verkligen inget speciellt som man hoppades på, så där kan jag hålla med dig till viss del.
denna skivan No love lost va enligt mkt inte för mycket att hänga i granen, precis som alla dessa snubbars album, men man kan ändå inte neka dom talangen då dom Har gjort många feta låtar och där är även ett par på denna skivan.
vill egentligen skriva ännu mer men känner ändå att du är säkert en sån totalt inbiten 90tals hiphop fantast så det kommer aldrig gå att resonera med dig så jag skiter i det.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Skribent

2013-02-21 13:12

Jag är en stor 90s fantast, älskar L, pun osv osv. Men samtidigt kan man inte utesluta vissa från legendstatus, tråkigt att du är så enkelspårig.
Whoas utrikeskorrespondent! MAC!

2013-02-21 14:20
MCRAPPZ skrev:

Jag är en stor 90s fantast, älskar L, pun osv osv. Men samtidigt kan man inte utesluta vissa från legendstatus, tråkigt att du är så enkelspårig.

håller med dig fullt ut, verkar nästan som alla inbitna 90s fantaster är helt inkapabla att gilla nyare artister. och jag kan verkligen hålla med om att budden ibland gör riktigt värdelösa låtar eller saker som e sjukt kommersiella men att sätta honom i samma kategori som dom 2 är mer eller mindre helt förbluffande.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2013-02-21 17:57

Nej det handlar inte om att jag är enspårig, men någon jävla gräns får det finnas! 2pac, BIG, G Rap, L, Rakim, Lord finesse är exempel på legender. Den kategorin är joe budden ljusår ifrån! Han är bara en halvtaskig rappare. Är han homosexuell btw med tanke på omslaget?

Joe Budden är lika lite legend inom hiphop som Justin Biber.

first off, att du ens nämner budden i samma mening som soulja boy & gucci maine är ju tragiskt om något? hur du ens kan sitta och predika "riktig" hiphop från ditt kära 80-90tal och sen säga en sån efterbliven sak förbluffar mig.

Ja inte värre än att nämna han som legend iaf.

håller med dig fullt ut, verkar nästan som alla inbitna 90s fantaster är helt inkapabla att gilla nyare artister. och jag kan verkligen hålla med om att budden ibland gör riktigt värdelösa låtar eller saker som e sjukt kommersiella men att sätta honom i samma kategori som dom 2 är mer eller mindre helt förbluffande.

Jag gillar mycket ny hiphop men det finns fortfarande en jävla gräns vad man kan kalla legend inom hiphop och joe budden är lååång därifrån!
Rappare

2013-02-21 18:38
Ganska halvtaskig recension tycker jag. Håller förövrigt inte med om att det automatiskt blir något negativt att han har med ett par gästartister och ett par kommersiella låtar. Mood Muzik-serien och hans mixtapes är till för de riktiga fansen, medan album som detta är till för att locka andra lyssnare, vilket inte är något konstigt alls egentligen.

Men Runaway? Ghetto Burbs? No Love Lost? Svinbra låtar ju.

sveningmar, Budden skriver bättre texter och förmedlar mer känslor i sina låtar än alla rappare du nämnde.

Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
Producent

2013-02-21 18:39
Supergrupp innebär väl att alla medlemmar har egna karriärer sedan innan?
Inte att det är en superbra grupp eller något annat. Så jag skulle nog räkna Slaughter House till supergrupp.
Skulle inte heller säga att han är sämsta medlemmen, självklart är det smaksak. Jag tycker han är mycket bättre än Joel Ortiz t.ex, vet inte vem jag föredrar mellan Joey & Royce och Crooked I har jag inte hört så mycket av.
Joey Budden är en bra rappare och jag tycker inte att han har något med soulja boy eller gucci maine. Tycka vad man vill men Joe Budden kan rappa och Soulja Boy och Gucci är inga lyricists.
Sedan kan jag hålla med om att Joe Budden inte är någon legend, men jag blir inte förvånad. Folk droppar ordet legend och klassiker hela tiden.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-02-21 22:40
sveningmar, Budden skriver bättre texter och förmedlar mer känslor i sina låtar än alla rappare du nämnde.

Haha.. Orkar inte...
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2013-02-21 22:47
Joey Budden är en bra rappare och jag tycker inte att han har något med soulja boy eller gucci maine. Tycka vad man vill men Joe Budden kan rappa och Soulja Boy och Gucci är inga lyricists.

Nej kanske inte, men han har lika lite att göra med legender som Big, Rakim etc.

Passa gärna över ett bloss av det du röker! Det verkar vara bra drag i det =)
Skivsamlare

2013-02-22 00:48

Jag brukar inte bry mig om att kommentera ren idioti men här gör jag ett undantag. Budden bättre texter än Rakim? Mer känsla än 2pac? Gå och lägg dig unge.

2013-02-22 21:16

Nja medelmåttiga nu får du gärna motivera. Och ja, de har redan legend status. Hur gärna ni än inte skulle vilja det, så är det så.

Och vadå dagens ungar? Vi har inte missat ett skit, vi lyssnar förmodligen på samma saker som du, men i en bredare utsträckning. Jag älskar i pricnip allt som 80 & 90-talet hade o bjuda på, är det inte ok att hylla dagens få begåvade lyricister som finns kvar och som faktiskt har nåt bra o säga?
Att du ens nämner Joe i samma mening som Gucci Mane och Soulja Boy visar ju hur jävla oinsatt och obevandrad du är inom ämnet, då dem två är helt olika typer av rappare och inte alls av samma kaliber.

Om du nu verkligen är intresserad på riktigt och inte bara en "hatare" så prova att ge buddens senare låtar (09~ och framåt) några lyssningar (när du är nykter) så får du se att det inte alls är samma nisch som dagens rappare som t.ex. Soulja, Waka Flaka, Tyga etc.

Och det gäller er andra jävla old school entusiaster också, vi förstår att BOOM-BAP, gangster och ninjarap från 80/90-talet för er nostalgiker är en sinnesstämning, det är det för oss också. Men snälla det är 2013, det görs musik idag där den artistiska kvalitén (och rappen för den delen) är minst lika bra som det som gjordes för +10 år sedan.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2013-02-22 21:18
Lite hjälp på traven:

I chill for the sake of your age
You great live but let me know when that stage get appraised
All in raising the stakes
Swear you and your label should prayeth
Thank God I was placed in this decade by mistake
I don't belong here dad fucked mom in the wrong year
Wrong peers amongst niggas with wrong ears
Wrong advancing funny sounds every songs weird
Wrong fashion its like everybody's gone queer
Be clear I ain't here to be fronting
You can dislike me I ain't here to pretend
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2013-02-23 15:02
Supergrupp? Jovisst!

Fyra bums som åstadkommit...vad? Förutom förra årets sämsta platta. Legendstatus? Störtlöjligt.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Producent

2013-02-23 15:33
Supergrupp kan jag gå med på.
Men jag tycker att Joe Budden känns som motsatsen till legend, han känns som en "average joe", keps, t-shirt och jeans, ingen flamboyant idol, ingen seriefigur, känns nästan som om man skulle hitta Budden hängande ute om man skulle åka till New Jersey.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-02-24 11:33
Dopeness skrev:
känns nästan som om man skulle hitta Budden hängande ute om man skulle åka till New Jersey.

haha....sant