Skribent
2013-01-18 10:39
Bortglömda guldklimpar!
Det finns för många fina guldklimpar som glömdes bort på vägen hit, ligger du på nån riktigt skön bortglömd klassiker dela med dig till folket! Jag börjar med en riktigt fet bortglömd låt! Guru Rest In Peace
Whoas utrikeskorrespondent! MAC!
Producent
2013-01-18 10:44
Jag har hört att Australien är ett hett tips!
//Paz
Skribent
2013-01-18 11:50
Riktigt bra!
Kommer nån ihåg denna?
Producent
2013-01-18 12:07
Producent
2013-01-18 12:25
Skribent
2013-01-18 12:31
Twinz (Deep cover 98) är nog en av dom fetaste tracksen!
Producent
2013-01-18 12:33
Yeah!
Fan, nu har du fått igång mig! Cant' stop! :D
Denna var en av de fetaste när man festade på den tiden! Idag är den helt bortglömd.
//Paz
Toddy Tee - Gangster boogie
Skribent
2013-01-18 13:14
Fugees är helt bortglömda idag, vilket är jävligt tråkigt. Vi har ju denna klassikern av Fugees också!
Måste med skammen hängandes över mig erkänna att jag glömt bort hur bra Fugees faktiskt var. the score gick varm hemma. Får köpa mig ett ex av den snarast.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent
2013-01-18 17:23
Vet i fan om denna är bortglömd för er. Men jag har inte lyssnat på denna på ett bra tag.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Skribent
2013-01-19 11:39
Tung!! Saknar gamla Meth!
Den här är en riktigt feeet, helt bortglömd från Ghosts Ironman platta, en av hans bästa skivor!
Jag fattar ingenting. Fugees bortglömda? Den absolut mest spelade Ghostfacelåten nånsin hela tiden överallt bortglömd? WHUT?
Hajar ingenting här. Twinz är inte heller direkt "bortglömd" Ni får nog gräva lite djupare. Fugee-la spelas ju fortfarande på Sr metropol emellanåt och All That I Got Is You är ju Ghostface största låt.
Här har ni en bortglömd låt med råge:
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Producent
2013-01-19 19:40
Eller hur, den här hade jag nästan glömt bort.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Skribent
2013-01-19 21:29
Jag har bara delat musik som jag inte ser spelas längre, i min mening är det näst intill bortglömt
Producent
2013-01-20 11:54
Förutom de wacka personerna i tråden som leker allvetare och tror sig till höra nån slags jävla whoa elit på tyckande och åsikter vad gäller hiphop med sina alltid lite smådryga och mästrande inlägg, så är tråden riktigt skön, här kommer en annan låt:
//Paz
Fast kan ghostface och Fugees latarna verkligen raknas som "bortglomda"? Ar alla "gamla" latar som inte spelas ofta "bortglomda" enligt er.
Skribent
2013-01-20 20:11
Det här är iallafall en bortglömd riktigt bra track!
MCRAPPZ skrev: Det här är iallafall en bortglömd riktigt bra track!Definitivt.. När vi är inne på Ahmad är denna en favorit
Nu till tråden.
Skådespelaren Omar Epps -
Nu börjar det likna något. Stray Bullet och Defenition Of A Man är def bortglömda klassiker.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Producent
2013-01-21 07:50
soundbwoy skrev: Fast kan ghostface och Fugees latarna verkligen raknas som "bortglomda"? Ar alla "gamla" latar som inte spelas ofta "bortglomda" enligt er. Fugees spelades 24/7 när skivan kom. ALLA lyssnade på låtarna ÖVERALLT.
Idag så går det flera år mellan gångerna man hör något från den plattan. Har seriöst inte hört dem på typ 4 år i några som helst sammanhang. Inga serier eller filmer, inte på klubben, inte på radio osv.
Det är iaf MIN erfarenhet av det. Vad andra har kan jag inte prata om, de får tala för sig själva.
Skribent
2013-01-21 12:03
Fugees spelades 24/7 när skivan kom. ALLA lyssnade på låtarna ÖVERALLT. Idag så går det flera år mellan gångerna man hör något från den plattan. Har seriöst inte hört dem på typ 4 år i några som helst sammanhang. Inga serier eller filmer, inte på klubben, inte på radio osv. Det är iaf MIN erfarenhet av det. Vad andra har kan jag inte prata om, de får tala för sig själva. Preach brotha!
Inte meningen att vara otrevlig. Men en ärlig fråga då: om All That I Got Is You och Fu-Gee-La är bortglömda låtar från -96, då skulle jag gärna vilja höra nån droppa ett par titlar på låtar från 96 som inte är bortglömda? Rätt självklart att ingen låt från 96 är i stadig rotation 2013, men då är ju liksom alla låtar som är äldre än fem år "bortglömda". Försöker bara haja innebörden av vad ni menar med begreppet. Allt beror ju på vilka sammanhang man rör sig i också. Jag ser folk länka All That I Got Is You på facebook rätt ofta, nämna den bland sina favoritlåtar nånsin ibland o.s.v. Spelade en låt från The Score ute senast 2011 eller 2012, visserligen inte Fu-Gee-La, men det kanske ännu mer "bortglömda" titelspåret. Mkt hype kring Fugees nu i samband med att Lauryn var här senast o.s.v....
Producent
2013-01-21 15:29
Bortglömd = En låt, skiva, artist etc som var THE SHIT back in the days. Typ bland de största. Fugees är fan stendöda idag medan skivor som kom samtidigt fortfarande hyllas och spelas väldigt mycket. T.ex. Illmatic, Ready To Die, Only Built For Cuban Linx, Infamous och en miljon andra exempel. Att ta en skiva, låt eller artist som på sitt allra bästa max var välkänt inom en liten krets av hiphopheads tycker jag rimmar illa med ordet "bortglömd" när de aldrig ens var något att snacka om för den breda massan till att börja med. Rakim t.ex. tycker jag inte kan påstås vara bortglömd för han var aldrig känd i några breda lager till att börja med. Det är säkert lika mycket folk som lyssnar på Rakim idag som då. ATLiens är lite halvt bortglömd som exempel. Väldigt, väldigt lite snack och fuzz runt den skivan med tanke på hur banbrytande och otroligt bra den var när den kom. Sure, en del av användarna på whoa lyssnar säkert på ATLiens men i övrigt är den ganska död i större sammanhang. Just Fugees spelades non stop när The Score kom. Typ mer eller mindre hela tiden. Överallt. På alla discon, fester, ja fan överallt helt enkelt. Idag så går det år emellan att man hör en låt från den skivan. Vilket är lite orättvist tycker jag.
LL Cool J tidiga låtar tycker jag ofta glöms bort (nu är iofs inte denna så gammal)
Producent
2013-01-21 15:36
jaojao_P23 Helt rätt fan, LL's gamla feta låtar snackar ingen om idag eller för den saks skull, spelar. //Paz
Jag tror fortfarande inte jag ens förstår, jag är väl för gammal. Det är klart Rakim aldrig var som Fugees. Det fanns ingen crossover hiphop/popscen 1986, 1987, 1988 när Rakim var en Gud. Han var enormt stor bland folk som lyssnade på hiphop under den perioden. Ungefär så stor som du kunde bli. Top 5 hur du än mäter. Men det blir märkligt att jämföra med t.ex. Fugees som slog igenom tio år senare och dessutom slog igenom på ett mycket, mycket bredare plan. The Score var på intet sätt och vis endast eller ens främst en angelägenhet för "hiphoppare". Som du säger, de spelades överallt jämt. OK, det fanns ett par brittiska Eric B & Rakim-remixar du kunde höra på disco i Sverige, men de dominerade ju inte radiovågarna på det sättet som Fugees gjorde tio år senare. Sen återigen, det som gör att vi pratar förbi varandra är att vi antagligen går på olika klubbar, lyssnar på olika radioprogram, besöker olika bloggar, hänger i olika forum osv osv. Jag har personligen ALDRIG sett LL tappa i klassikerstatus. När en DJ som Red Alert är här, när Finesse är här och spinner plattor, när Pete Rock kör - förr eller senare kommer ju en I Can't Live Without My Radio, en I'm Bad, en Rock The Bells eller en Mama Said. De är liksom alltid i rotation. Däremot har han ju bortglömda låtar och perioder visst. Bortglömda för mig (men nu är detta inte min tråd) är mer såna som en gång var jättestora (bland en hiphoppublik) men numera är glömda/inte återupptäcks av nya generationer/inte lyckats hamna på de där korta listorna över "officiella klassiker". En Chill Rob G, en K-Solo, en Positive K, en Chubb Rock, en Chi-Ali...Fu-Schnickens...o.s.v. Rakim är precis som du säger på nåt sätt lika stor nu som då och inte alls bortglömd, "alla" som vet något ö.h.t. om hiphop ser honom som en legend, då kan han inte riktigt bli "bortglömd". Men OK, vi har väl kanske olika definitioner. Inget att hetsa om kanske.
Svår tråd då det är individuellt vad vissa hör mer eller mindre av. Men fortsätt gärna att posta tips, alltid kul med nåt man inte hört t.ex
your heart pump project kool-aid
Producent
2013-02-09 18:50
A Jag kan hålla med att tråden e lite skev när den börjar med Gangstarr's Royalty. Om det är en bortglömd låt? Vilken Gangstarr låt är inte bortglömd då? Det måste vara den största hitten de har haft.
Det påminner mig om tråden om underskattade album och folk nämnde mest Eminem, Jay-Z och Joe Budden.
Anyway,
Kommer ni ihåg den här låten?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Skivsamlare
2013-02-12 12:41
Svårt att välja ut vad som är bortglömt men här är några låtar som spelades flitigt men som jag inte hört på flera år.