Vilket är det mest kompletta albumet från 90 tills idag inom hiphopen?
Tjena som rubriken lyder vilket är det bästa albumet från 90 tills idag, Kan nämna några jag tycker Illmatic & It Was Written - Nas Ready to Die - Notorious B.I.G. The Chronic - Dr. Dre Doggystyle - Snoop Dogg Me Against the World - 2Pac (Inlägget ändrat av Dahvid 2012-12-27 20:28:30)
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
Skivsamlare
2012-12-27 20:53
Bra fråga, Common Sense - Resurrection är nog min nominering, inte en dålig låt
Producent
2012-12-28 06:38
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Pst/q - natt kl 12 på dagen. Har inte en dålig sekund det albumet. Om man får ha med svenska släpp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja såklart ta vilket släpp du vill inom hiphop
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
Ni får gärna motivera också... sry dubbelpost
Pete Rock & C.L. Smooth: Mecca And The Soul Brother Svårt att motivera utan att skriva en hel bok. Det handlar till 85% om beatsen för mig. Utan tvekan det mest välproducerade hiphopalbumet nånsin. Så otroligt komplext med så många lager av samplingar och så fascinerande hur Pete lyckades styra upp allt så det låter som om alla de där ljuden är som gjorda för varandra. Totalt genialt producerad. Samtidigt har den det där till synes "enkla" omedelbara svänget som gör att man älskar plattan direkt även om man hör den för första gången idag om man älskar hiphop, den är 100% hiphop. Varenda litet trumljud är bara så fett. Man nickar nacken ur led. Osv osv. Jazzigt, smart men ändå stenhårt och direkt på samma gång. De tär precis så jag vill ha min hiphop serverad.
company flow - funcrusher plus futuristsk platta som funkar än idag. Den har allt från sjuka samplingar till fet scratch till verser som sätter sig i benmärgen. en uppfinningsrikedom som heter duga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ATCQ - Midnight Marauders Tidlös platta, fungerar lika bra nu som för 20 år sedan. Grymma beats, och oavsett vad texterna handlar om blir man på bra humör på grund av sättet det rappar på.
Skivsamlare
2012-12-29 01:07
svår fråga men okej, skulle nog säga att ed o.g & da bulldogs - life of a kid in the ghetto är en av mina favoriter. precis så jag vill att det ska låta. skyssta beats, bra flow och texter! annars är enta da stage av black moon även en favorit. tunga beats och arga rhymes rakt igenom, grymt bra! sen är det ju dessa "vanliga" klassiker från wu tang klicken såklart, ironman och liquid swords. dom växer inte på träd men finns en eller två handfulla album som är tunga rakt igenom.
Skivsamlare
2012-12-29 02:19
Ska jag vara riktigt petig är det bara de vanliga wu-tang skivorna som inte saknar dåliga låtar i mitt tycke. Om vi bortser från de skivorna har vi ett par "nästan perfekta" skivor:Outkast - Atliens Mitt första möte med gruppen och fortfarande det bästa de gjort. Main Source - Breaking Atoms "Äkta" hiphop även om uttrycket är skittöntigt. MF Doom - Operation Doomsday Det är lätt att glömma hur cool den här skivan var när den kom. Innan Doom fick fnatt och började släppa 5 skivor per år.Jeru the Damaja - The Sun Rises in the East Jag vet att min vinyl rullar på utan att jag vill byta spår..Camp Lo - Uptown Saturday Night ' Sjukt underskattad utanför invigda hiphop kretsar.
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
E_NO_LA Själv tycker jag att Southernplayalisticadillacmuzik är grymt mycket bättre än ATLiens på vilket jag endast gillar ett par spår.
Producent
2012-12-30 14:15
Mobb Deep - The Infamous Så många jättebra låtar och så skön stämning över hela skivan, från intro till utro. inte bara mörker utan även souligt och fint också. Havocs och prodigy 's texter och röster kompletterar varandra så bra, bra gästartister också. Trummorna är överfeta.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Gangstarr - Moment of truth Wu- 36 chambers NAS.- Gods son
Detta är min forumsignatur
Wu-Tang Clan-36 Chambers Dr. Dre-2001 Nas-Illmatic.
How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?
Skribent
2013-01-07 01:05
håller med Dopeness och passar även på att nominera Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous
Liquid Swords
http://duckdown82.tumblr.com/
Skulle gärna vilja låna tråden och försöka få fram skivor av denna kaliber även från 2000-talet fram tills idag. Det blir både svårare och roligare! Folk borde vara uttråkade av att droppa uppenbara classics från 90-talet. Jag ska påbörja detta med ett eget försök! Non Phixion - 2002 The Future Is Now: Enligt mig åtminstone, inte ett enda dåligt spår. Feta, varierande beats och tunga lyrics. Riktigt många starka låtar dessutom, som väger upp skivan enormt. En stark skiva helt enkelt! Reks - 2008 Grey Hairs: I början plockade jag endast ut de fetaste låtarna direkt och gjorde misstaget att glömma resten. Har man gett detta album ett par lyssningar så förstår man det underbara med denna skiva. Ljudbilden är helt fantastisk och Reks är vass som fan! Now I leave it to y'all.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Dalvid Menar du inte 90-talets mest kommersiella hip-hop skivor?
Producent
2013-01-13 10:01
Vad spelar det för roll om han tycker dom är bra?
Outkast - Stankonia ATCQ - Midnight Marauders Reflection Eternal - Train of Thought Mos Def - Black On Both Sides Gang Starr - Moment Of Truth
Paris - Guerilla Funk: Tunga beats, tung lyrik om life in the ghetto. Bring it on ya med The Conscious Daughters är en av topp 10 låtar någonsin. Spice 1 - 187 he wrote: rå gangsta rap Dead Prez - Get free or die trying: Genomgående bra skiva med politiska budskap. They Schools till exempel Prozak and Project Deadman - Self Inflicted: Tung horrorcore, men med ett mer realistiskt innehåll och även till viss del politiskt. Ice Cube - Lethal Injection: West Coast's finest
Dennis: Get Free Or Die Trying är väl nåt av deras "tapes"? They Schools ligger ju på Let's Get Free-LPn.
Get free or die trying är undertiteln till turn of the radio vol 2 om jag inte missminner mig.
de jag kom på som inte är skriva är mestadels 00 tal Cunninlynguists - SouthernUnderground Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2 Big K.R.I.T - wuz here Marco Polo - Port Authority The xecutioners - Built from Scratch Arsonists - As The World Burns Jurassic 5 - Quality Control -- Cypress hill - Black Sunday Fiyah Pst/q - natt kl 12 på dagen, helt klart :)
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Jag tycker nog Ironman från Ghostface. Till skillnad från Raekwons Only built 4 cuban links så slipper man spola massa skits med menlöst pladder.
Redline!
Producent
2013-01-14 09:49
Ghostface "Ironman" är kanske wu-tang clans sista riktigt bra album, men det är väl inte så mycket skit på OB4CL? Det är en del långa skits på Ironman också.
Dopeness: Har du missat "Apollo Kids"? Det är den senaste bra plattan från wu, innan det "OB4CL2".
@ Soul Survivor och Fiyah Ni har rätt, det är Let's get free jag menade. Dom har ju gjort många bra skivor men deras första är den jag fastnat på mest.
Producent
2013-01-14 10:35
Ja, jag har missat Apollo Kids. Lets Get Free är bra.
Dopeness: Jag misstänkte det eftersom du sa att Ironman var det senaste bra wu albumet. Kolla in Apollo Kids, det var 2010's överlägset bästa platta.
Dead prez - lets get free Det enda albumet som jag någonsin hört där inte en enda låt är dålig. Både produktionsmässigt, textmässigt och hur dom levererar fram det dom säger.
Dopeness: Skillnaden mellan skitsen på OB4CL och Ironman är att i den förstnämnda så är skitsen i början av spåren så man måste spola i låten. Ironman har några skits i början av låtarna också, men de är bara ett par sekunder långa. Sen tycker jag iofs. att Ghost är en av de bättre rapparna i Wu medan Rae ligger där nere på listan med U-God nånstans.
Redline!
Dr Dre - 2001 Cypress Hill - Black Sunday och IV Eminem - Marshall Mathers LP Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2 Jedi Mind Tricks - Legacy of Blood Skulle säga Criminal Minded med KRS-One men den var visst från -87 Ingen speciell ordning men detta är plattor som hållt från start till idag för mig. Ganska kända skivor men det finns väl en anledning till det.
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
Egentligen är det ju jättemärkligt att starta just 1990 med tanke på hur många av hiphopens "officiella klassiker" som släpptes sent 80-tal. Inte minst 1988 som är ett så klassiskt årtal just för album, men även 87 och 89.
Producent
2013-01-16 16:10
Några riktigt gjutna plattor från 90 till idag är ju också t.ex 4, 5, 6, The College Dropout och Endtroducing.
mobb deep - infamous mobb deep - hell on earth snoop - doggystyle dre - chronic dre - 2001 dogg pound - dogg food biggie - ready to die nas - illmatic WU - 36chambers raekwon - Only built 4 cuban links några av mina favoriter från härliga 90-talet
Showbiz & A.G - Runaway Slave Organized Konfusion - Stress: The extinction Agenda Är nog mina mest sönderspelade album från perioden (som fortfarande håller).
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Skribent
2013-01-19 16:38
Nas - Illmatic Biggie - Ready To Die Ghostface Killah - Ironman Big Pun - Capital Punishment
Whoas utrikeskorrespondent! MAC!
Kan inte fatta att det inte finns nån mer som tycker att Liquid Swords är ett komplett album
http://duckdown82.tumblr.com/
Skribent
2013-01-21 11:01
AZ - Doe Or Die!
Whoas utrikeskorrespondent! MAC!
The Diplomats - Diplomatic Immunity vol 1 är ett av dem tycker jag...
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit