I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lil Wayne - 500 Degreez

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-11-15 21:18

Lil Wayne - 500 Degreez

Alltid varit grymt anti allt jag hört med Lil Wayne, men bestämde mig att lyssna lite på hans äldre grejer - av någon anledning. Kom i alla fall in på en "skiva" som heter 500 Degreez och släpptes 2002 - och tycker faktiskt om hur det låter. Texterna är väl inte de bästa, men tillräckligt bra. Det är soundet och hans röst som gör det njutbart att lyssna igenom det. Lyssnar på låten "Bloodline" nu, fett soouuund. new orleans-sound.

Någon annan som har tips på lite annorlunda grejer han gjort?

Manager

2012-11-17 09:57
Tha block is hot är hans första fullängdare och jävligt NO.

Lights out är hans andra och lite mer experimentell, men på ett bra sätt. Jävligt välarbetad platta.

Sen har du Get it how u live och Guerilla Warfare med Hot Boys, en grupp han tillhörde tillsammans med B.G., Juvenile och Turk.

Wayne myntade även uttrycket Bling Bling på B.G.s posselåt Bling Bling.

Redline!

2012-11-30 01:07
B.G är så jävla bra.

Dr.Octagon har nämnt det mesta men jag gillar carter 1 & 2 sjukt mycket. Inte alls som 3an. Riktigt välgjorda plattor.

Sen om du gillar N.O Soundet så fråga Doktorn här ovanför. Han har så sjukt mycket tips och är otroligt duktig på sin söder hiphop.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2012-11-30 08:38
Tycker faktiskt Lil Wayne var sjukt bra på den här tiden. Sån jävla hunger.. Passa på att köpa Tha G-Code av Juvenile också; Lil Wayne är skitbra på den.

http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2012-11-30 14:39
han va så dope!

skapa en södern tråd för oss som älskar söder hiphop!
"life's a garden, dig it."

2012-11-30 14:41
Hellre en Bounce tråd. Så vi kan posta konstig gammal No Limit
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2012-11-30 15:01
jajo.. men lite bredd i tråden så blir det mer action :)
"life's a garden, dig it."
Skivsamlare

2012-12-02 02:45
Jag minns att jag läste murder dog på den tiden och det var bara den tidningen som var där från början och hypade hot boys. Jag gillade verkligen Guerilla Warfare och många av Juveniles tidigare låtar. Nu när jag plockar upp skivorna håller de inte riktigt men vissa goldkorn finns det.

Skivsamlare

2012-12-02 02:49

Manager

2012-12-03 00:52
ROfeman: B.G. är bäst! Synd bara att han fick 14 bast nu precis.
Redline!