Har bara hunnit ge skivan några lyssningar på väg till och från jobbet, men än så länge är jag lite besviken. För få omedelbara pärlor, kanske inte en enda i klass med de fetaste grejerna på hans tidigare skivor. Låten med doktorn och Jay-Z hade jag faktiskt inga förväntningar på trots lineupen och det var ju tur, för den låten är verkligen ett skitkasst sömnpiller. och då är jag världens största fan till både dre och jay-z. Känns som att ross satsar mer på ett mer sofistikerat och slickt sound än tidigare, all-in på maybach music-vibben typ, och det är inget fel i sig men hade velat ha några fler riktiga bangers. Enda låten jag verkligen tycker är grym än så länge är nog Sixteen, trots att jag instinktivt är negativt inställd mot såna sjukt långa låtar. andre 3000 gör den överlägset bästa insatsen på hela skivan. Slutsats: riktigt välproducerat album med få riktiga bottennapp, men som sagt saknar jag de solklara topparna... 3/5? Kan säkert växa med tiden, så är det ju ofta med de här grejerna som inte känns klockrena vid första lyssningen.
https://soundcloud.com/jakkthemixer