I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rick Ross - God Forgives, I Don't

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-07-27 19:04

Rick Ross - God Forgives, I Don't

Fet skiva. Massor av bra låtar mycket tack vare att Ross kan välja feta beats. Trevligt att lyssna på. Släpps den 31:a juli, men finns redan "ute".

01. Pray For Us
02. Pirates
03. 3 Kings (feat. Dr. Dre & Jay-Z)
04. Ashamed
05. Maybach Music IV (feat. Ne-Yo)
06. Sixteen (feat. Andre 3000)
07. Amsterdam
08. Hold Me Back
09. 911
10. So Sophisticated (feat. Meek Mill)
11. Presidential (feat. Elijah Blake)
12. Ice Cold (feat. Omarion)
13. Touch’N You (feat. Usher)
14. Diced Pineapples (feat. Wale & Drake)
15. Ten Jesus Pieces (feat. Stalley)

Albumets kanske bästa låt.

http://www.hiphopdx.com/index/singles/id.21307/title.rick-ross-f-andre-3000-sixteen

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Producent

2012-07-28 00:45
Har bara hunnit ge skivan några lyssningar på väg till och från jobbet, men än så länge är jag lite besviken. För få omedelbara pärlor, kanske inte en enda i klass med de fetaste grejerna på hans tidigare skivor.
Låten med doktorn och Jay-Z hade jag faktiskt inga förväntningar på trots lineupen och det var ju tur, för den låten är verkligen ett skitkasst sömnpiller. och då är jag världens största fan till både dre och jay-z.

Känns som att ross satsar mer på ett mer sofistikerat och slickt sound än tidigare, all-in på maybach music-vibben typ, och det är inget fel i sig men hade velat ha några fler riktiga bangers.
Enda låten jag verkligen tycker är grym än så länge är nog Sixteen, trots att jag instinktivt är negativt inställd mot såna sjukt långa låtar. andre 3000 gör den överlägset bästa insatsen på hela skivan.

Slutsats: riktigt välproducerat album med få riktiga bottennapp, men som sagt saknar jag de solklara topparna... 3/5? Kan säkert växa med tiden, så är det ju ofta med de här grejerna som inte känns klockrena vid första lyssningen.
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Manager

2012-07-28 20:30
Känns som att ross satsar mer på ett mer sofistikerat och slickt sound än tidigare, all-in på maybach music-vibben typ, och det är inget fel i sig men hade velat ha några fler riktiga bangers.

Bra beskrivning. Har inte hört plattan än, men jag gillar inte heller det där "roc boys"-liknande soundet han satsat på den senaste tiden.

Jag vill ha fler Hustlin' typ av låtar!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2012-08-02 23:57
Jag sätter hellre på Rich Forever, även fast alla låtar låter likadant är det fortfarande bangin

2012-08-03 22:53
"Hold Me Back" och "Ashamed" är helt sanslöst bra. Också imponerad över hur Rick Ross mognat bakom micken.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2012-08-06 15:33
Sixteen, Pirates,Ashamed och Amsterdam är dom låtar som funkar för mig.Resten ..horrible. Men bra att han som jakkhammer sa satsar på ett mer sofistikerat sound. Och visst har han mognat bakom micken.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams