I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Torae - For the record (Best kept secret??)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-12-16 09:53

Torae - For the record (Best kept secret??)

Hur kan det vara möjligt att så många har missat den här plattan?

Jag erkänner att jag inte hade en aning om vem killen var tidigare förutom att jag att hade hört honom på 9th Wonders Dream Merchant album ett tag sen.

Sen snubblade jag över en recension av hans nya album "For The Record" som innehöll produktion bidrag av bl a Dj Premier, 9th Wonder, Pete Rock, Khrysis, !llmind, Large Professor mfl och blev jävlig nyfiken.

Det händer ibland (ofta) att en helt vanlig snubbe lyckas komma nära nån het producent och därmed får ett par heta bidrag på sin usla mixtape/album men att så många veteraner väljer att jobba med just en och samma kille är ytterst ovanligt.

När jag kom till spår nr 5 av plattan fick jag mitt svar, Torae är (som det sägs i staterna) The Truth!!!!

Brooklyn killen lyckades göra det många så kallade hiphop heads med mera pengar, framgång och stöd lyckats med de senaste 5 år och det är att leverera ett bra album med inget annat än ren traditionell hiphop. Beats, Rhymes och framförallt budskap.

Torae - For the record är ungefär det jag (och troligen många andra) förväntade av Saigon`s The greatest story never told och Royce 5´9 - Success is certain men blev besvikna.

Torae levererade, Kolla in titelspåret med Premo här:

ich lebe fur hiphop