I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rashad & Confidence - 'The Element Of Surprise' ALBUM

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-12-11 23:00

Rashad & Confidence - 'The Element Of Surprise' ALBUM

Riktigt tung platta

After putting out Beneficence's critically acclaimed "Sidewalk Science" album earlier this year, Ill Adrenaline Records is back to hit the hip-hop world with another throwback-sounding and classic release.

The soulful hitting and sample-based boom bap beats courtesy of Confidence capture the pure essence of classic hip-hop production while Rashad's deep and conscious lyrics slice through each track with topics ranging from various life issues to relationships or just raw lyrical display.

Push the play button and get taken back to a time when hip-hop only produced classic albums.

http://www.youtube.com/watch?v=ssH_MCHWjmI

http://www.youtube.com/watch?v=hP5m5nyV3wY

2011-12-12 16:03
Mer öron måste höra detta.

Denna fastna på direkten.

En bra platta.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-12-13 12:34
Ja vad bra!
Drumaddic fix your habit like a crack-addict.
DJ

2011-12-13 13:02
Det här måste jag komma ihåg att lyssna på efter jobbet. Om man hyllar Lord Finesse redan på omslaget måste det finnas nåt där, vill jag tro!

2011-12-13 14:25
Den här skivan behövdes.
Drumaddic fix your habit like a crack-addict.

2011-12-13 14:58
Den är grym!!! bland det mest solida jag har hört på länge. blev riktigt glad när jag hittade detta.

Skivsamlare

2011-12-13 18:37
Yep, fet! Hörde den over @ DWG. Synd att dom inte släpper den på wax.

Iofs har dom skrivit så här ang. det

there's enough demand, we gonna press vinyl. So holla guys!

Så jag håller tummarna!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

DJ

2011-12-13 19:41
Låter bra, men inte så bra som jag hoppades när jag såg Finesse-omslaget. Produktionerna låter lite enahanda? Kanske växer den.

Jag fattar ärligt talat inte hur det kan vara mer efterfrågan på ett sånt här album på CD än på vinyl? Eller är det för att det är dyrare att pressa upp skivor, så att efterfrågan måste vara mycket större för att det skall vara värt det?
Skivsamlare

2011-12-13 20:30
Tror det är pga kostnaderna.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-12-13 22:35
jag tycker de kompletterar varandra väl, får lite blu & exile vibbar även om de är några nivåer ifrån.

DJ

2011-12-13 23:38
Alla de här trummorna var ju inte direkt crunchy? Eller är det att jag lyssnar i laptop-speakers? På två av låtarna lät trummorna nästan exakt likadana också.

2011-12-14 21:12
i riktiga högtalare låter det bra. ang samma trummor, har inte lagt märke till det men du kanske har ett bättre öra än jag har.