I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker råa ghetto-videos, gangsterglorifiering och betongromantik

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-10-05 22:27

Söker råa ghetto-videos, gangsterglorifiering och betongromantik

Nån nämnde i en tråd om Kartellen (tror jag) att det inte finns några svenska musikvideos av den här typen som känns äkta och genuina. Helt enkelt för att inga gangsterrappare i Sverige lever upp till sitt namn. I samma tråd nämndes
tyska och ryska videos som ett föredöme. Jag minns att jag sett någon tysk video en gång med ett stort jävla gäng som alla ser ut som huliganer, rakade skallar, mycket muskler och tatueringar. Arga hundar, pistoler, knark osv ... I alla fall, själv har jag ingen koll alls så jag tänkte att ni skulle få hjälpa mig.

Vill ha videos med folk som ser farliga ut, hård attityd, vapen, smutsiga förorter, misär och råhet. Det ska ju kännas äkta, inte som de spelar Allan bara. Om musiken är bra så är det ett plus. Spelar ingen roll från vilket land eller på vilket språk.

Hit me!

All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2011-10-05 23:00
Vet ej riktigt vad du anser vara Allan, men detta är rätt ruggigt.

Lil Boosie sitter också i finkan för innehav av droger och vapen. Så han är "fo real". Kolla in hans videos.

Vad ska du med videosen till?

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2011-10-05 23:01
Stop the violence!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-05 23:09
Några. Men finns få videos..

2011-10-05 23:14
Sinister var så real man kan bli. Och han var vettig t.om.

2011-10-05 23:18
Enda videon dom har ... dom var stenhårda. Cold World Hustlers och I.M.P., mer real blir det inte.

2011-10-05 23:22
Murda rap. Ingen video dock.
God natt!

2011-10-06 00:02
celo & abdi från tyskland, mycket attityd och thug life dock fet musik

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-06 07:12
Mass 187.. kidnappning och tortyr på nån brud, vidrigt.. men bra var dom. (sitter inne på livstid.)

2011-10-06 09:49
Här är en ganska magstark thug video, djävligt snygg o filmliknande också ....

La the Darkman lyckades göra en video där han tog med så många film o tv serie klipp med mord i som möjligt. Kudos..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-10-06 11:40
Inget ont om Mack 10.. men han är nog rätt studio gangsta.

2011-10-06 21:26
Fakethug eller inte, den "Everybody gotta go" videon är nog den kallaste & råaste hiphop video jag sett typ.. Den är så grafiskt ondskefull.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-10-06 22:08
Homicide är censurerad.. men grymt bra låt.

2011-10-07 18:20

2011-10-08 16:04
Varför lägger så många upp West Coast videor? De ser ju inte råa ut, smutsiga eller så. De är ju soliga, finaste gräsmattor klippta med laser, finaste asfaltplattor, palmer osv. OK det är ju Watts o Compton men ser ju int ghetto ut eller betong smutsiga whatever
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-10-08 16:05
Lägger upp dom som var real. :p

2011-10-16 19:23

MFS!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Rappare

2011-10-28 03:35
Bjuder på lite fransk hiphop

Mac Tyer - 93 Hardcore

Mafia k1'fry - Pour Ceux (Hela franska eliten typ)

Sinik - L'Assassin (Frankrikes 'Eminem')
Tutilooooo
Rappare

2011-10-28 04:07
Uncle Murda, Ra Diggs - Shots pon dem

EAAAST NUUUU' YAAAWK!
Tutilooooo
Rappare

2011-10-28 12:43
Glömde även denna, relativt ny

Booba - Bakel City Gang

Visst booba tillsammans med Rohff har lyckats rejält men va ere man brukar säga?

You can take the man outa da hood, but you can't take da hood outa da man!
Tutilooooo