I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styles P - Master of Ceremonies (Ny skiva)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-10-03 21:54

Styles P - Master of Ceremonies (Ny skiva)

Yes,

01- How I Fly Ft Avery Storm
02- We Dont Play Ft Lloyd Banks
03- Im A Gee Ft Rell
04- Ryde on Da Regular
05- Keep the Faith Ft Aja
06- Children Ft Pharoahe Monch
07- Street shit Ft Sheek Louch
08- Feelings Gone
09- Harsh Ft Rick Ross and Busta Rhymes
10- Its Ok Ft Jadakiss
11- Dont Turn Away Ft Pharrell
12- Uh Ohh Ft Sheek Louch

Bra skiva, samtidigt som jag tycker att många av hans mixtape låtar(green ghost project tex, plus typ den ickepromotade supergangster e.g kanske håller lite högre klass än låtarna på denna skivan så känner jag ändå att i det klimatet hiphop är i nu, så slår detta det mesta.

favoriterna är : How i fly, Im a gee, Keep the faith och Children..

DJ

2011-10-03 22:18
Styles är en grym MC som gör en del bra låtar men oftast inte så bra album imho. Men jag ska självklart ge den här en chans. Inte minst för att Pete Rock och Pharoahe medverkar!

2011-10-03 22:33
Var ett stort Styles fan tidigare men jag tycker han tappat det med tiden. Han kan lägga sjukt feta verser som features men hela album har varit en besvikelser senaste åren. har inte hört hela albumet men det lilla jag hört var sådär.

2011-10-03 22:57
Soul_survivvor & Philip, håller med er, men man får ta det för vad det är.. att han lägger en tung vers på B.M.F, Joe budden - Dessert for thought plus massa gamla låtar får en att hoppas "nu fan gör han en tung platta" tyvärr blir det inte så, men han är ändå stabil och man tröttnar inte på hans röst i första taget.
DJ

2011-10-03 23:04
Poet

2011-10-03 23:32
Styles är en grym MC som gör en del bra låtar men oftast inte så bra album imho.

Tycker det där gäller alla killarna i LOX. Tillsammans gör de guld och underverk. Jag fucking älskar The LOX! Spelat sönder "We are the streets". Men solo är de medelmåttiga album av någon anledning.

Men så fort Sheek, Jada eller Styles gör ett gästframträdande så dödar de oftast hela låten. Vilket gör att de har alltid har en plats på min topp 10 lista.

Någon som vet om det blir någon "New L.O.X Order" skiva?
At the gates of Eternity...
DJ

2011-10-04 00:35
Jag tycker också det gäller alla i LOX, gästverser = bra, ofta fantastiska, eget material = sådär. Men jag skiljer mig från din åsikt rätt kraftigt på en punkt. Tycker även LOX som grupp har exakt samma problem. Tyckte We Are The Streets var rätt värdelös, utöver Premo-låten. Men det har iofs att göra med att jag ogillar den sortens beats (Swizz, Neptunes, Timbaland...) som skivan hade. Det gjorde att jag inte lyssnade så mkt efter om deras verser var bra. Spelade igenom albumet fyra-fem ggr, sålde det och köpte Recognize-tolvan, hehe...

2011-10-04 09:32
Spelade igenom albumet fyra-fem ggr, sålde det och köpte Recognize-tolvan, hehe...

då blev det valuta för pengarna

2011-10-04 10:36
Fett med nytt album. Style är riktigt grym MC, men hans solomaterial brukar inte alls vara bra. Ska lyssna på plattan och kolla vad jag tycker.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2011-10-07 13:35
skämmig album!

2011-10-09 13:11
Finns ju några feta spår, synd att "Rick Ross" är med på låten "Harsh" för den är rätt fet annars.