I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boka artister till Sverige?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-09-29 19:37

Boka artister till Sverige?

Jag är väl inte så high på detta och har ingen direkt kontakt för det heller men, jag hade fan gjort nästan vad som helst för att få hit ett par riktiga G's.

Alla vet ju att Sverige inte är det mest ''populära'' stället för rappare att besöka, utan Köpenhamn tex drar dit fler, och mer ofta.

Jag bor i GBG och har detta året sett Ice Cube & WC samt Xzibit & Young De, fett!

Men hur som helst hade jag som sagt nästan gjort VAD som helst för att få namn som;

Mobb Deep

Snoop Dogg

Dr.Dre

Eminem

för att bara nämna några till Sverige.

Har Mobb Deep ens kört någon tour i Europa? varför kommer inte dom till Sverige.. dom släpper ju ny EP 25 nov och sedan ett album feb 2012, bring em here!

2011-09-29 20:19
Riktiga g's.. fniss.

2011-09-29 22:42
Inte för att jag är jätteförtjust i artisterna du nämner, med undantaget Mobb Deep kanske men jag vill också ha fler hiphop spelningar här i Göteborg. Problemet är ju dock att hiphop verkar ha fått mindre dragningskraft här, förr tog ju Club Scratch hit en känd eller klassisk rappare varje månad nu får dom göra det mer sällan eftersom det knappt går runt. men fan, är du seriös med detta så snacka med folk som arrangerar här i stan och säg att du vill bli deras lärling eller hjälpa dom ..du kan nog få kontakt med dom genom att fråga om deras kontakt info på trädgårn,musikens hus eller pustervik etc..går det inte dom tre första gångerna så lär det ju gå den femte eller sjätte, ligg i o visa dig angelägen. Att komma i kontakt med en artists maneger är nog det lilla problemet, att fixa att större arrrangemang är nog ett par veckers heltidsjobb som kräver ett litet team. Men fan, start somewhere dude.. & hör gärna av dig med hur det går :)
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-09-29 22:50
En gammal rumskamrat till mig arrangerade klubbar o konstutställningar o han satt alltid vid datorn o sa till mig "Om du vill ha brist på tid så ska du börja arrangera" LOL men han gillade det
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2011-09-29 23:15
Snoop Dogg, Daz & Kurupt har väl varit detta landet många gånger på sistonde. Dr. Dre kommer inte ha konsert någonstans, han har inte haft konsert på många många år om jag har rätt. Han är bara på Award shows i USA, kanske kört ett litet performance men inget mer. Prodigy är frigiven från fängelse nyss klart han vill chilla med turnéerna
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-10-02 10:49
Mobb Deep hade jag helst velat ha hit eller The Game, Prodigy är ju ganska nyligen frisläppt som Quicksilver sa men dom har redan kört ''The Infamous 2011'' tour i USA nu under hela September, men att dom varit här i Sverige tror jag inte? Såg att dom varit i Polen och Tjeckien dock, så i Europa har dom varit iallafall! De släpper också nytt EP fredagen 25 November ''Black Cocaine'' 7 eller 8 låtar kommer ingå, sedan kommer deras nionde riktiga album i Feb 2012, Jag är ganska seriös med detta ja, hade gjort nästan vad som helst för att få hit dessa grabbar, efter att ha sett Ice Cube och Xzibit så kan jag inte få nog av konserter!! :)

/H

2011-10-02 11:17
Jo Mobb Deep har varit i Sverige, kom inte ihåg vart men det var någon mindre stad.

Hade Mobb Deep kommit till Sverige eller Danmark hade jag gått utan tvekan.

2011-10-02 12:44
vad hände med att eminem,mobb deep och m.o.p skulle komma hit? efter dom ställde in konserten i götet...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-10-07 13:33
Mobb Deep, Infamous Mobb, CNN,

2011-10-07 13:34
The Game!

2011-10-09 13:07
IMMOB skrev:
The Game!

Men han har ju varit här massa gånger och kommer väl snart igen.

Skulle gärna vilja se Cormega & Mobb Deep.

Har sett CNN live i Köpenhamn men det var ingen bra konsert, dom var ju typ förband till Jedi Mind Tricks så dom körde bara en halvtimma....jävla besvikelse.

2011-10-10 10:06
Att arrangera handlar ju mest om att ha tid och pengar. Kontakter är såklart ett plus.

2011-10-12 08:21
Har nu checkat in Prodigy från M.O.B på Twitter, han followar mig nu :D

Fanns en e-mail där om booking så jag drog iväg ett mail och fick svar ganska fort, hans agent vet jag inte om det är men så här svarade han:

''
Hi ,

Thanks for your interest in Mobb Deep.

What artists have you recently produced shows with in Sweden?

We are looking at some dates in 2012.

Best,
Ice

Jag svarade för Götet, vilka som varit här de senaste. Nu funderar jag på att kontakta Trädgårn eller något liknande ställe som håller i spelningar, kanske kan vi få M.O.B till Sverige under nästa år!?

Maila: [email protected]

2011-10-14 09:51
Kämpa på du, men det är ju ingen större ide' att maila om man inte har pengarna och stället.

Men jag måste ta mej till en Cormega spelning innan det är för sent, han var ju i Finland med AZ förra året men det är ju inget som lockar direkt och lite långt om man bor i södra swe, men vad jag vet så har han inte varit i Danmark heller.

Men det låter ju mycket troligare att t.ex Mobb Deep skulle komma till Köpenhamn än Gbg.

Ett ställe i Köpenhamn som jag inte har varit på är ju Rust (.dk) som har hip hop konserter emellanåt som har haft feta bokningar som M.O.P, Dj Premier & Blaq Poet, Saigon, Terminology & Reks, Black Milk mm, där skulle jag inte bli förvånad om Mobb Deep skulle spela där.

Man får hoppas i alla fall.

DJ

2011-10-14 09:53
Manager

2011-10-14 10:08
"What artists have you recently produced shows with in Sweden? "

"Jag svarade för Götet, vilka som varit här de senaste."

Eh, han undrar vilka DU har gjort shower med, inte vilka som varit i Götet överlag.

Redline!

2011-10-14 10:12
Infamous93, du råkade inte få deras manager att tro att du hade bokat dom senaste showerna i GBG va ? Det var nog det han ville veta.

2011-10-14 10:13
Oh shit, a double ! :)