I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker en Hip-Hop låt - Superbra snälla hjälp [ ._.]

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-09-15 20:19

Söker en Hip-Hop låt - Superbra snälla hjälp [ ._.]

http://www.aftermathmusic.com/blog/2011/09/15/dr-dre-rodium-swampmeet-mixtape-1988/

Låten/beatet kommer vid 02:28 i mixen. Det är inte Whodini - Friends som jag menar utan gitarr låten som börjar precis då man hör FRIENDS!

Detta är en av de sista låtarna i min lista på låtar jag letar efter så jag blir jätte tacksam för snabbt svar.

DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
DJ

2011-09-15 20:27
Om du menar OG-breaket är det Spinners:

Eller menar du en hiphoplåt? Har samplats ett flertal gånger. Första som poppar upp i min skalle är denna Monie Love classic:

Hoppas det var nån av dem du sökte...
DJ

2011-09-15 20:29

2011-09-16 19:47
Soul_Survivor_II:

Tack så jääävla mycket Soul Survivor, du har man ju märkt koll på nästan allt, sjukt mycket om musik kan du :D det var den... Detroit Spinners låten. Så jävla bra den är den du posta. sjuuukt, älskar den låten. Måste utforska deras musik mer

Holla
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.