Bästa hiphopskivor första halvåret 2011
LP 1. J. Rawls: 'The Hip Hop Affect' 2. Kev Brown & Kaimbr: 'The Alexander Green Project' 3. Pete Rock & Smif-N-Wessun: 'Monumental' 4. Pharoahe Monch: 'W.A.R.' 5. Large Professor & Neek The Exotic: 'Still On The Hustle'7" 1. Telemachus: 'Scarecrows' 2. Ray West & A.G.: 'The Pianos Companion EP' 3. Amazing Maze: 'This Is My Hood' (Remix) 4. Ray West & A.G.: 'Pianos In The Projects' 5. Paul Nice & Phill Most Chill: 'Neva Stop Diggin''12" Vet inte. Släpps det ens tolvor längre?
Lösa MP3s: Telemachus - Scarecrows Papoose - Lean On Me Action Bronson - Shiraz Random Axe - Random Call Currens$y - Scottie Pippens 50 Cent - Outlaw 50 Cent - Old 2003 Ferrari David Dallas - Caught In a Daze Mexicans With Guns - Highway to Hell Blu - In Jaylib - Louder Nutso - Street Corner J-Love - Tricks of the StreetAlbum: Smoke DZA - The Hustlers Catalog Big K.R.I.T - Returm of 4eva Tyler, the Creator - Goblin Allt från Curren$y iår också.
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Pharoahe Monch - War Smif n Wessun - Monumental Elzhi - Elmatic ar de album jag lyssnat mest pa de senaste manaderna, Bad meets evil albumet Hell var aven helt ok Random Axe och Tyler the creators album levde inte upp till forvantningarna
Tech N9ne - All 6's And 7's för fan!
Producent
2011-07-31 18:58
Jag tror jag har missat ganska mycket i år men såhär ser min lista ut utan någon speciell ordning.Albums Pharoahe Monch - War Tech N9ne - All 6's And 7's Tyler The Creator - Goblin Wu Tang Clan - Lengendary WeaponsLåtar Game - Monsters in My Head ft. Colin Munroe (Prod by Boi-1-Da) <- inte säker Game - Lost (ingen aning om vem som proddat denna) Thoth - On The Way Up (Prod by !llmind) Bad Meets Evil - Fast Lane (Prod By Dwayne "Supa Dups" Chin-Quee & Eminem) Snoop Dogg - I Dont Need No Bitch ft. Devin The Dude (Prod by Dj Khalil) REKS - Mr Nobody (Prod by Statik Selektah) D12 - I Made It ft. Trick Trick (Prod By Trick Trick)
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Producent
2011-07-31 19:07
glömde ta med Lupe Fiasco - Words I Never Said ft Skylar Grey (Prod by Alex Da Kid)
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
01 - Tyler, The Creator - Goblin 02 - Tech N9ne - All 6's And 7's 03 - Ill Bill & Vinnie Paz - Heavy Metal Kings
Prodigys bumpy johnson EP dödar enligt mig ... currensy har släppt fett i år med
Bäst: Neek the Exotic "Still on the hustle" The Doppelgangaz "Lone Sharks" Currency "Weekend at Bernie's" Show and KRS "Godsville" Besvikelser: KRS och Bumpy "Royalty Check" (Mixtape?) EDO.G "A face in the crowd" Smif N Wesson/Pete Rock "Monumental" Ännu inte inlyssnad på: Torae "Heart Failure"
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Skivsamlare
2011-09-03 20:18
LP: The Doppelgangaz - Lone Sharks (Släpps f.ö. på wax 9/9). Phill Most Chill - All Cuts Recorded Raw Brainwash 2000 - Lost Album Series Vol. 1 7" : Paul Nice & Masta Ace - BK (We Don't Play) Soundsci / U-George - In A Flash / Class In Session Paul Nice / Jorun Bombay featuring Phill Most Chill - Neva Stop Diggin' / Smash! Damu The Fudgemunk Featuring Buff1 - When Winters Comes / Truly Get Yours 12" / EP : Prophets Of The Ghetto - Wreckless Writers '96-'99 Meyhem Lauren & Shaz Illyork & Action Bronson - Welcome To The Great Outdoors EP D-Stroy Feat. DJ Tony Touch - Touch And D-Stroy '94 Demo EP Lewis Parker - Dangerous Adventures Various - Earplay Entertainment '96 Brooklyn EP Fast nu fuskade jag väl kanske lite iom att vi är 3 månader efter 'första halvåret'...
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Allright, lägger till två plattor jag inte hade när jag gjorde ämnet:Roc Marciano: Prophecy EPOutdoorsmen: Welcome To The Great Outdoors EP Och så förstås:Superstar Quamallah & DeQawn: Talkin' All That Jazz 10" EP som jag får hem nästa vecka men redan älskar...
1. Big K.R.I.T. - Returnof4eva 2. G-Side - The One...Cohesive 3. Pill - The Diagnosis 4. Random Axe - Selftitled 5. Prodigy - The Bumpy Johnson EP 6. Elzhi - Elmatic 7. Fashawn - Higher Learning 2 8. Killer Mike - PL3DGE 9. Pusha T - Fear Of God 10. Trae - Street King
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Album: Kendrick - Lamar Section 80. Jay Rock - Follow me Home, Game - R.E.D Album Wu Tang Clan - Legendary Weapons DJ Khaled - We The Best Forever Single: Im On One - Drake, Rick Ross Oh My - DJ Drama, Rascoe Dash, etc. Game - Born In The Trap (Prod. DJ Premier) DJ Khaled Future - Ace Hood, Wado, Big Sean, Wale, etc. Tyler, The Creator - Yonkers Ni--as in Paris - Jay Z, Kanye West
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SS Blir chockad av att inte se Marcberg på din lista. Vinylen kom väl i år? Men du kanske frångått "it aint final til its vinyl"-principen? Isf undrar jag varför inte Dr Lecter ligger på din lista? Annars håller jag med om J-Rawls, grym platta och kommer def vara med På årslistan. Däremot undrar jag vad som var så bra med monumental? Snacka om besvikelse sånär som på några låtar.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
grass: Hm, det står 2010 på omslaget till Marcberg 2LPn...på discogs står det Feb 2011. Känns ju helt klart som om den kom -11, kanske är som med Step In The Arena då. Jättekrångligt hur man ska räkna just den eftersom den faktiskt fanns på vinyl 2010, men bara som förkortad EP. Men vissa album numera släpps ju enbart som EP på vinyl, som Sadats senaste. ÖHT svårt m plattor som spelats in ett år men släppts senare. Alltid haft problem m vilken årsbästalista Black Bastards och I'm Not Playing hör hemma på. Blir bara mer och mer invecklat att räkna årtal. Vare sig man räknar den till 2010 eller 2011 är den min överlägsna etta för det året dock! Jag blev ju aldrig jätteförtjust i Dr. Lecter. Gillar Outdoorsmen-EPn mycket, mycket mer. Shiraz är ju en 10/10 låt men den var ju redan släppt på Bon Appetite. Sen gillar jag Beautiful Music riktigt mkt. Monumental var inte så bra som den kunde ha varit och först tyckte jag den var lite tråkig, men den växte för mig. Gillar nästan alla beats, älskar några. Sen är det väl rappen som inte håller samma nivå rakt igenom minst sagt...
Och var är Rasheed Chappells platta?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
grass: Ryktas om 13e tydligen, men inte sett några preorders...
utan inbördes ordning jay rock - follow me home pete rock & smif n wessun - monumental neek & large pro - still on the hustle kendrick lamar - section 80 saigon - greatest story..... Pharoahe monch - w.a.r.
Menar så klart på din lista!
Den här LL-tiotummaren som kom nu går ju rakt in på listan också om man räknar låtar inspelade -94, men släppta 2011.
Skivsamlare
2011-09-11 18:31
1. Big K.R.I.T. - Returnof4eva 2. Curren$y - Covert Coup 3. REKS - Rhytmatic Eternal King Supreme 4. Prodigy - The Bumpy Johnson EP 5. Raekwon - Shaolin vs Wu-Tang Bubblare Fabolous - The S.O.U.L Tape Lil B - I'm Gay Smoke DZA - T.H.C. Jay-Z & Kanye West - Watch The Throne Det har varit gratisalbumens år i år känner jag. Övrigt Jag tror Drake har ett riktigt bra album på gång. Höjer ett "varningens" finger för att Take Care kan bli årets album. Såvida inte Big Boi släpper ett album iår.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Roethlisberger: Kul att fler lyfter KRIT!
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Utan rangordning Action Bronson - Dr Lecter Rasheed Chappell - Future Before Nostalgia J-Rawls - The HipHop Affect REKS-R.E.K.S Saigon - GSNT Största besvikelserna Monumental Riches,Loyalty,Respect Watch The Throne Bästa 12" Large Professor - Key To The City
Bästa skivorna:
Raekwon - Shaolin vs Wu-Tang
Wu-Tang - Legendary Weapons
Stephen Marley - Revelation Pt 1
Tyler, the Creator - Goblin
Looptroop - Professional Dreamers
Bubblare:
Shabazz Palaces - Black Up
DJ JS-1 - No One Cares
Kolla in andra halvan på denna lista:
http://open.spotify.com/user/chezz/playlist/4flTtc3eJEhw86nNkTxfmB (bästa låtarna från bästa skivorna så här långt 2011)
Låtar:
Raekwon - From the Hills
Wu-Tang - 225 Rounds
Bronze Nazareth - The Road
Jay-Z & K. West - Otis
Common - Ghetto Dreams
Talib Kweli - Uh Oh
Pusha T - Trouble on my mind
Telemachus - Scarecrows
DJ JS-1 - Science
Shabazz Palaces - Swerve...the reeping of all that is worthwhile
Blu - Amnesia
Looptroop - Professional Dreamers
Still Pee and Ru - Black Shadow
Adam Tensta - For last
Kolla in undre delen av denna lista:
http://open.spotify.com/user/chezz/playlist/3arLDWj7GrfqMgvRc4uEyx (bästa låtarna 2011 så här långt)
Danny Brown, BIG Krit, Curren$y och Jay Rock droppa tungt!
Utan inbördes ordning: Beneficence "Sidewalk Science" Has-Lo "In Case I Don't Make It" J Rawls "Hip Hop Affect" Reks "Rhythmatic Eternal King Supreme" Saigon "The Greatest Story Never Told"
...
Kendrick Lamar - Section 80 Main Attrakionz - 808s & Dark Grapes II The Doppelgangaz - Lone Sharks Elzhi - Elmatic Curren$y - Verde Terrace ... Får man ha med Frank Ocean också? Och det där tapet med Loso! I alla fall de "skivor" med mest speltid än så länge i år.
all 'bout the bluntrap
Section.80 Cats and Dogs Elmatic The Greatest Story Never Told Charity Starts At Home Och dom fem lär stå sig till årets slut utan problem.