I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Apathy - Honkey Kong (Tracklist)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-07-30 17:24

Apathy - Honkey Kong (Tracklist)

1. Honkey Kong f Vinnie Paz (prod. Vanderslice)
2. Holy Ghost f. Slaine (prod. Apathy)
3. The Villain f. Ill Bill (prod. Apathy)
4. Check to Check (prod. Evidence) | Video
5. Stop What Ya Doin f. Celph Titled (prod. DJ Premier)
6. The Recipe f. Xzibit (prod. Stu Bangas)
7. Fear Itself (prod. DJ Muggs)
8. Who Got Da Juice f. Blacastan (Skit)
9. It’s Only Hip-Hop f. Brevi (prod. Statik Selektah)
10. I Dedicate This To You f. Tosha Makia (prod. Smoke The World)
11. All I Think About f. Action Bronson (prod. Vanderslice)
12. Never Say Never f. General Steele & Mad Lion (prod. Teddy Roxpin)
13. Albino Gorillas f. Esoteric (prod. DJ Wayne Ski)
14. Peace Connecticut (prod. Da Beatminerz, cuts by Evil Dee)
15. Army Of The Godz f. Esoteric, Blacastan, Reef The Lost Cauze, Planetary, Crypt The Warchild, Motive, Celph Titled & Vinnie Paz (prod. Teddy Roxpin)
16. 1:52 AM (prod. Apathy)

Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-07-31 17:19
fan va fett. längtar som fan
ch

2011-07-31 17:24
När är releasen?

2011-07-31 17:30
23 aug =)
ch

2011-07-31 19:55
ser riktigt fett ut, ska absolut spanas in.
MEN tyckte de va liiiiite väl packat med gäster..? ^^
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-07-31 20:46
MEN tyckte de va liiiiite väl packat med gäster..? ^^

hela 2dopeboyz var packat med såna kommentarer hehe. Men håller med.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-08-01 12:48
ser hur lovande ut som helst. apathy är grym men för mig så är många gäster på en skiva från han bara ett plus, för att balansera ut det bättre. precis som med Celph Titled som gjorde sitt album med Buckwild en stor tjänst genom att ta med så pass mkt gäster.
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2011-08-08 08:26
Den mest efterlängtade skivan på bra länge. Tror den kommer vara riktigt bra.
"Check to check" är ju hur bra som helst och även premier låten.

Apathy har vuxit fram till en av de intressantare MCs på bra länge enligt mig!

2011-08-11 17:27
Premier proddade låten:

Rappare

2011-08-16 14:13
Snart så.
"Dimorf Metrik Aka Din mammas nya kille"

2011-08-23 22:39
Har läckt nu.

2011-08-28 14:36
Enligt min mening, Apathy's basta hittils. Tunga beats och rhymes, mojligtvis arets album. Produktionen ar klockren, for tankarna tillbaka till 90-talet

2011-08-28 16:20
Ojojojoj måste lyssna!

2011-08-29 13:37
Riktigt bra och trevlig skiva,en av årets skivor imo....
BOIA CHI MOLLA

2011-09-03 20:05
Murder beats, scare hoes, there’s an Ap for that
Rappare

2011-09-15 07:16
Årets platta.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-09-15 09:14
Årets platta.

Get real, inte ens i närheten. Gästverserna framför allt drar ner detta album totalt.

2011-09-16 14:19
Men alltså, vadå get real?! HAN tycker att det är årets platta, och som det ser ut på andra inlägg verkar några fler hålla med honom om det påståendet också. Ingen tvingar ju dig att hålla med, så DU borde ju ta och GET REAL istället.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-09-16 14:49
Men

Ja finns folk som tycker Vinnie Paz är en talangfull rappare också. Jag ifrågasätter hans påstående och på vilka grunder han tycker så, det är en överlag väldigt välproducerad skiva men den där fruktansvärt splittrad och saknar något övergripande tema, samt att som sagt gästverserna till stora delar verkligen är oinspirerade.

När Ev vill ha ett beat av premier så får han "You" när Ap ville ha ett beat av premier så fick han "Stop what ya doin"

Wooooooo how about those raiders.

2011-09-16 14:58
Det dar med "overgripande tema" kanns ganska ovasentligt huvudsaken ar att albumet har ett speciellt sound. Personligen gillade jag gast-rapparna och tycker att albumet ar bland de basta som slappts hittils i ar. Kan du ge exempel pa album som ar battre?

2011-09-16 15:00
Nu gav du ju iaf en acceptabel kritik =) Jag reagerade mest på att du skrev "get real" bara för han tyckte det var årets skiva, vilket du borde kunna förstå, eller åtminstone kunna acceptera om folk tycker?

Både You och Stop what ya doin är riktigt jävla feta, och väldigt olika. You är ju mer typisk Premier in his prime, ganska förståerligt om man fastnar lättare för den. Fast nu börjar vi ju gå lite off-topic. Och ja, Vinnie Paz är väl talangfull ? Allt är en smaksak, men att han saknar talang går ju inte in, hur tråkig, trist och dålig just du kanske tycker att han är.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2011-09-16 15:13
album

Cats and Dogs,Random Axe,Onierology,ELmatic,The Family Sign,W.A.R ska jag fortsätta? (kan lista 4-5 till utan att behöva tänka efter)

ovasentligt

Temat är det som ger musiken och ett album dess "helhet" därav att tex första Slaughterhouse albumet blev så fattigt pga att det var bara fyra jävligt talangfulla MCs som gick in i ett mickbås och spottade 16 bars verser i x låtar.

Personligen gillade jag gast-rapparna

Du gillar alltså sådana som Vinnie Paz och Esoteric som uppenbarligen är tondöva eftersom ingen av dom klarar av att hålla en takt eller rytm utan istället ligger hopplöst offbeat oavsett vad produktionen ifråga har för bpm.

Både You och Stop what ya doin är riktigt jävla feta, och väldigt olika. You är ju mer typisk Premier in his prime

Det ena är ett dussin beat (i samma anda som det han gav prop dylan) som låter fruktansvärt oinspirerat och platt, det andra är det bästa primo fått till sedan "classic"

Vinnie Paz är väl talangfull ?

Du får ursäkta men att ej kunna hålla en ton eller rytm kolliderar totalt i mitt huvud med ordet "talangfull"

Paz är som Immortal Technique en one-trick pony har man hört en av hans verser har man hört alla.

2011-09-16 15:40
Ok, du valde atminstone album jag tycker ar i samma klass som Honkey Kong (The Family Sign var dock ganska trakig).
Jag tycker att Vinnie Paz hook pa Honkey Kong var riktigt grym. Han borde kora mer hooks. Vinnie ar som du sager en ganska sa trakig och extremt enformig rappare. Tyckte aven att Esoterics vers var grym.
Haller fortfarande inte med om det har med tema, for mig ar det viktigare att beatsen hor ihop. Tycker det ar trakigt om varje lat handlar om samma sak...
Skivsamlare

2011-09-16 15:42
Cats and Dogs,Random Axe,Onierology,ELmatic,The Family Sign,W.A.R ska jag fortsätta? (kan lista 4-5 till utan att behöva tänka efter)

Bara ELmatic jag riktig gillar från din lista tbh.. Inte hört hela cats & dogs dock, kan säkert bli bra. Kan nämna 3 från 2011 som jag tycker är bättre än alla andra dom du nämnde dock:

Phill Most Chill - All Cuts Recorded Raw
Doppelgangaz - Lone Sharks
Brainwash 2000 - Lost Album Series Vol. 1

Men smaken är som..
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Skivsamlare

2011-09-16 15:50
Blev många 'dock' där såg jag, haha.

Och för att inte vara helt offtopic..

Klarar inte av varken (2011 års) Vinnie Paz, Esoteric (aldrig gillat) eller Celph Titled. Så det hjälper väl inte att dom är med på var och varannan låt direkt.. Sen tycker jag skivan är lite tråkig överlag. Några feta produktioner här och där, kul att han har med så många tungviktare!! En ok platta för mig, inte mer.

2011-09-16 16:08
Tycker det ar trakigt om varje lat handlar om samma sak...

Handlar inte riktigt om det, mer om att ljudbild och sådana saker inte fullkomligt kolliderar eller att ha "possecuts" och dyl utspritt över hela skivan. Apathy har samma OCD problem som Copywrite lider av bägge har extremt svårt att greppa "less is more" konceptet utan det blir istället att dom tar varenda färg i lådan att måla sina alster med.

cats & dogs

Det är en av dom mest kompletta skivorna jag hört på mycket länge, väldigt väl sammanhållen och genomgående extremt hög kvalité på både produktionerna och gästernas verser.

Ev har arbetat med plattan sedan mastringen av förra och det märks.

Tycker check to check är bästa beatet på hela Ap's platta med.

2011-09-16 16:10
Brb, att argumentera om saker med dig är som att argumentera mot en sten. Är du en sten? Allt är fortfarande en smaksak och åsikter. Bara för att du står för dina åsikter så blir det inte automatiskt ett sant faktum.. Smaken är som baken, eller hur, inte svårare än så.

2011-09-16 16:27
sant faktum

Nej men när andra saknar förmåga att underbygga sina egna så tappar jag all respekt.

2011-09-16 18:07
Du är ju för mycket, seriöst. Det spelar ingen roll alls hur man underbygger sina argument om man inte tycker som du tydligen. Acceptera folks åsikter du också. Lånar dina egna ord igen. GET REAL ! =)

2011-09-16 18:13
Du

Folk har hitills ej gjort det i denna tråden, om du inte menar att posta ett inlägg som visar att man ej har någon direkt förståelse för vad ordet "helhet" innebär är att "underbygga" en åsikt.

Och bespara mig "smileys" och dylikt vet att många av er tror att det är någon slags go to "win" button men tyvärr det fungerar inte riktigt så.

Skivsamlare

2011-09-16 18:23

2011-09-16 18:30
Hahaha go to win ? Det finns ingen win! Fatta det! Det är åsikter! Någon tyckte detta var årets platta och du säger att han har fel och ska "get real". Är du bitter för att han inte sa att Ev's var årets platta? Ska man behöva ge dig 473 st anledningar på VARFÖR man tycker något för att du ska kunna acceptera det? Årets troll på riktigt... Du kör det här "underbygga"-snacket i VARJE TRÅD du trollar i, när man inte tycker som du.. Det säger en hel del. =)

2011-09-16 18:38
anledningar

VARFÖR

Det är ett diskussionsforum, även om ni gärna verkar spotta på allting som är utanför eran "ryggdunk/kissa i kors" mall av yes saying. Det handlar alltså inte om att "acceptera" det handlar om att "varför/därför" är jävligt okonstruktivt och vid oliktänkande så för att man ska kunna relatera till folks åsikter så krävs KONTEXT

Och sluta använda uttryck som "troll" och dyl om du inte är kapabel att använda dom på ett korrekt vis, det är inte att "trolla" när man underbygger och stödjer sina argument konstant.

Begreppet "diskussionsforum" är helt förlorat på dig eller?

2011-09-16 18:51
Det blir ju inte mycket till diskussion om saker och ting när du hela tiden säger att man ska "underbygga sina argument" så fort man inte tycker som du :P För svaret folk ger duger aldrig för dig, om man inte håller med dig redan från början. Därav uttrycket "troll" på dig också.

Alla trådar man hittar dig i urartar på samma sätt. Ganska meningslöst att fortsätta slänga in fler ord åt dig faktiskt.

2011-09-16 19:00
Försöker du göra "antaganden" till nästa stora OS-gren eller?, du läser in saker i text som inte finns där, att jag sedan skulle "angripa" oliktänkade enbart och låta medhållande passera ser du själv är ett inkorrekt påstående från dig. Då INOK sågade samtliga plattorna jag nämde och sedan listade egna exempel.

Notera även att jag vidare inte ifrågasatt detta.

Så hur var det nu egentligen?, eller tror du att posta fria fantasier är samma sak som fakta?