Vad kan man kalla detta West coast soundet? mörkt, inte LA solsken
Denna The Game tycker jag påminner om NWA-låtarna. Hela beatet, sounden är inte som annan West cast Hip-Hop. Annan West coast är ofta G-funk med sommarkänsla, sol, palmer, California style ni vet Cali sunshine, bitches, lowriders, palmtrees. Här är exempel på sommar, sol, west coast rap hoppas ni förstår vad jag menar: Vad kallas eller skulle ni kalla denna mörka typen av West coast Hip-Hop? Jag tycker det påminner om natt, alltså inte dagen. Kan ni posta fler låtar som liknar 911 Iz A Joke (Cop Killa)!!!!!
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Sure, några kända exempel,
Finns massor av låtar som är tunga utan det "glada west coast soundet".
bra fråga, jag själv har alltid kallat de för "drive by music" och folk verkar fatta vad man pratar om när man säger det.
----------------------------------------------------------------------------
drive by music =) klockrent
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Det här är nog min favoritlåt från västkusten nånsin och eh, ja, solig och glad kan man väl knappast kalla den?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
SuckaFree G-funk för mig är snarare det han inte pratar om här. Med andra ord det mer "trade mark" soundet för västkusten. P-funk fast med Gansta rap över tracket
----------------------------------------------------------------------------
Jag kallar mörka ''natt'' låtar som 911 is a joke för Gangsta Rap!!!
Old school Rap Gangsta Rap
Dessa låtar lär nog passa in:
Ja, dessa borde väl duga.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Jag konstaterade bara :p F.ö. så tål jag inte the game, så sjukt lam.
@SuckaFree varför tål du inte Game? Om det är för ''name dropping'' läs då denna tråd från thisizgame: http://thisizgame.ning.com/forum/topics/name-drops-doctor-s-advocate
Tack så mycket alla mina Whoa:iter! :D Det är skitbra exempel ni kommit med och med många olika artister. Jad uppskattar responsen! Jag är glad att ni förstod vad jag menade :) Det är enligt mig ett jävligt unikt sound på låtarna som är postade i tråden. rektum P28: Det var ett skitbra namn på musiken, "drive by music ". Det passar perfekt, kul att folk verkligen fattar vad du menar när du säger det. Det passar perfekt! ahahjag kommer oxå kalla det för "drive by music " nu.
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Producent
2011-07-23 13:35
Den här är ganska mörk. Men kanske inte lika lugn som många andra låtar.
Om "The Game" är lunch och "Deep Cover" är efter midnatt så är den här låten skymning.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness P30 : Jag lyssnade på just den låten innan, har lyssnat lite på west coast nu i dagarna :D jävligt ball med papegoja och helikopter ljuden i början. Inte så konstigt att låten spelas i början av Menace II Society när dem visar Jordan downs Projects hahah så ghetto, det passar perfekt! Den är mörk det hållet jag med om, dangerous sounds. Förstår vad du menar hahah The Game är lunch, Deep Cover är midnatt och denna skymning. Jag trodde inte att så många tänkte på samma sätt som jag!
Jag trodde inte att så många tänkte på samma sätt som jag! what?
what? Att låtar kan leverera en viss känsla, som påminner om dagarnas olika delar:
Solig dag
Regnig dag
Natt
Winter
solnedgång
morgon
skymning
osv get right dirtyz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oliwer För att han är kass, har extremt tråkiga beats. Gillade han för sisådär 8 år sen.. nu tål jag han inte längre.
SuckaFree Okej alla sin egen smak och det respekterar jag!
Varje gång jag ser den här rubriken drar Treacherous Three igång i huvudet.
Kanske inte så mörkt som du letar efter men endå rätt feta låtar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Detta vill jag bidra med!