I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-07-09 16:40

Nas och Wyclef

Ibland får jag knäppa infall/idéer vad gäller hiphop-samarbeten. Vad jag minns det var min idé om ett samarbete mellan André 3000 och Prodigy inte så populär. Men nu har jag en ny idé: Wyclef Jean och Nas! Det kan väl inte slå fel?

Wyclef-proddade beats och fokus på icke-samplingar tänker jag mig då. En slags amerikansk Distant Relatives (ett av förra årets bästa hiphop-släpp enligt mig) mellan de inte alltför avlägsna hiphop-skallarna. Det kunde kanske vara något?

Någon som vet om de någonsin samarbetat eller haft planer på det? Och hur går det för Wyclef? Har väl varit ganska tyst där sen Haiti-konserterna och det.

DJ

2011-07-09 19:44
Nej, den här idén får tummen ner från mig. Särskilt den här delen "icke samplade beats". Jag vill ha Nas på fler hårda breakbeats, som i Made You Look. Förutom The Roots blir det oftast bara blaha-blaha med de här "hiphop"-beatsen utan breaks eller samplingar i.

2011-07-10 02:01
Nope, Nas skulle inte passa så bra med Wyclef Jean :P
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-07-10 21:10
Jag skulle inte funka som ANR alltså :) Jag vet inte jag, Nas gör sig bra både på break-beats och "naturliga". Men det är klart, flyter han över Preemo-grejer som på Nas Is Like, N.Y State Of Mind och Represent är det så New York det kan bli.
Poet

2011-07-10 21:25
A&R har inte som jobb att fixa ihop samarbeten mellan artister, så nej, du hade verkligen inte passat bra som A&R hehe :)

At the gates of Eternity...

2011-07-11 17:14
Wyclef Jean förstörde Canibus karriär, jag hade inte velat se honom förstöra Nas också..
Producent

2011-07-11 17:57
Jag förstår vad arre92 menar. Deras stilar skulle kunna passa ihop.
Men tänker man efter. Först så är inte Wyclef någon speciellt rolig rappare, inte speciellt bra röst.
Sen har hans produktioner inte de bästa eller hårdaste trummorna.
Hör hellre Nas över mer Stephen Marley produktioner.
Eller ännu ett samarbete med Lauryn Hill.
Tänk er Nasty Nas & L-Boogie?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.