Lil B - IM GAY
Lil B släppte sitt album IM GAY idag. Har inte hört igenom halva skivan och just nu gillar jag vad jag hör. Helt nytt hittills. Har inte hört mycket från lil b i denna klass. Inga klubb dängor eller "i look like a t-rex" låtar. I like it.
Ja
Har han några fler låtar i detta stuket på nya skivan?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Faktiskt inte en ända.
Det är mer poesi i den. Hela skivan skulle man kunna säga är om hans sinnes utveckling.
Mycket boombap och samplings drivna beats.
Han säger varken swag eller ropar woo på någon låt alls.
Ja
thank you based god!
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Blev smått chockad när jag lyssnade på den här skivan. Antingen har han utvecklats helt bisarrt mycket på några månader eller så drev han innan. Jag undrar om alla efterblivna "människor" som gillade hans singlar gillar den här skivan för låtarna på skivan är verkligen ljusår ifrån singlarna. Om jag skulle åka tillbaka en vecka i tiden och säga till mig själv att jag lyssnar på Lil B skulle nog mitt dåtida jag strypa mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag förstår inte den här tråden alls.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Diellot: Vad är det du inte förstår? Lil B har släppt ett grymt album som vi kan diskutera i denna tråd.
Ja
Läste en intervju med honom där han sa att han döpte skivan till "I'm gay" som en jabb mot alla homofober. Han är inte bög, men han ville uppmärksamma att det är dags att lägga ner homofobin som är så utbredd inom hip hop, tyvärr.
At the gates of Eternity...
skitdålig platta, fattar inte va ni dillar om
+ jag tror att han döpte plattan till det för att någon skulle få en anledning till att plocka upp skiten
även om det är ett statement att döpa plattan till im gay som en nagel i ögat är det nog många hiphop homofober som inte vill bli ertappade med albumet liggandes i bilen eller hemmet. då kanske ngn tror att de är homos.
helt rätt fille
Det är väll skit detsamma vad homofober tycker. Dom kan ju ge fan i att lyssna på den. Är man såpass ytlig så förtjänar man inte bra musik iaf.
Ja
bögar överlag rätt onaturliga så jag förstår ju det tanken
rip stephen perry
A.S.N.O.M
han kanske vill ha fler fans och tänkte om jag döper min skiva till im gay så kommer jag få många bög fans. Hehe
...och jag berättar att whoa kommer lyckas trycka ut ännu ett till homofobskämt inom den närmsta framtiden...
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Det lilla jag har hört av skivan låter väldigt intressant. Fast jag måste erkänna att Lil B har blivit lite av ett guilty pleasure för mig. "Bitches suck my dick cuz I laugh when they shoppin'"
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Känns som att mina öron har blivit våldtagna efter att ha lyssnat på den första låten. Så... låten är inte gay iaf! Brrmmpshhh!
Ripoff : Haha ja jag sitter i samma båt alltså. Jag VET ju att det inte är bra men han är ju så sjukt jävla underhållande. :P
Ja
Den rapparen jag ogillar mest just nu...
Young gunna married to the streets no wedding ring
onaturliga Jimmie Åsnesson ringde...
Allt homofobiskt snack kommer tas bort, håll er till reglerna och ämnet av tråden i fortsättningen. Angående plattan så har jag inte hört den, men har inte diggat Lil B väldigt mycket tidigare så jag tror inte den kommer va min grej. Däremot ska han ha tummen upp för att verkligen stå upp för något som är väldigt tabubelagt inom hiphopen, speciellt i USA!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Saken är den att han alltid har kunnat rappa, lyssna på hans riktigt gamla grejer. Ni kommer ihåg The Pack, va? Han har ju liksom en grej som heter Based där han bara zonar ut och säger saker. Men a, fett album iaf. Bitches suck my dick cuz i look like Jesus.
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?
Budskapet är tungt men låtarna tilltalar mig inte alls, tycker de låter lite halvt B-iga, som om han inte riktigt orkat lägga ner tid på att göra det bra. Synd med tanke på hur bra ide han haft kring albumet
Who made me like this? Was it me and god in co-production?
Jag gillar albumet som fan. Vilket förvirrar mig..
Jag gav det en chans och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som är bra. Snubben i videon beskriver på ett detaljerat sätt om vad som är grejen med Lil Beezy.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Håller med Va-Ra. Innan skrattade jag åt honom, men han har lagt ner tid och känsla på en tanke bakom hela albumet, tyvärr hade han behövt göra det i låtarna också för han skulle bli någon jag hade kunnat lyssna på. Men, jag har i alla fall respekt för honom sen jag läste intervjun i XXL där han snackar om titelvalet och så vidare. Alltid något.
Musiken vet jag inte riktigt vad jag tycker om, men mannen är ju fantastisk. Också väldigt skönt att se nån stå emot den trista homofobin som på något äckligt sätt ärvts ner genom hiphopgenerationerna.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Skivsamlare
2011-07-22 20:48
texterna är banalt trams (tungt budskap, lol?). Han är kass på att rappa och värdelös produktion. Töntar som lil B vill bara ha en massa uppmärksamhet och när talangen saknas för man ta till annat. nej, inget för mig. Next...
Det enda bra med Lil B är att han har använt sig av Marvin Gayes - I Want You album cover. Annars är han en skam, Soulja Boy framstår som en tvättäkta emcee i jämförelse med honom.