I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är hiphop väldigt "Pråligt" idag ?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2011-06-22 23:18

Är hiphop väldigt "Pråligt" idag ?

Jag satt o tänkte bara, kanske en ointressant topic, men är det inte så att om man jämför med rappare under dom senaste tio åren jämfört med 90-talet så är det numera status att bete sig lite "upper-middle class" inom hiphop kulturen .. väl strukta kläder, clean cuts,pullovers .. fraser som "Word up" har bytts ut till "Yes sir !" jag haringa problem med det och jag fattar ju som alla att tiderna förändras o hiphop ändras med samhället etc .. men ibland tycker jag bara, hmmm ..OK ? wtf liksom ? kan man får cred om man är en smutsig ghetto basterd idag som R.A the rugged man t ex, känns ju som att dom andra som är stora gärna håller sig lite ifrån det här med ghetto smuts haha ..jaja spåna vidare.. bra eller dåligt, roligt eller tråkigt ?

Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams