I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker smutsig undergroundhiphop från 90-talet!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2011-03-31 00:42

Söker smutsig undergroundhiphop från 90-talet!

Just nu är en tid då hiphopen verkar gå mer och mer åt det elektroniska hållet, och nyskapande artister kommer fram varje dag. Givetvis väldigt roligt, och framför allt viktigt för genren. Men ibland känner jag för att återvända till den där 90-talsandan inom hiphopen, med Wu-tang, Biggie, Nas, Gangstarr osv. Den där perioden de allra flesta hiphop-entusiaster är mycket väl bekanta med.

Jag tänkte starta den här tråden i hopp om att få lite tips på 90-talshiphop som inte riktigt tillhör de mest kända namnen. Jag söker efter hiphop som fullkomligt stinker underground, med smutsiga beats och mycket bas. Istället för att försöka ge mig på att förklara den typ av hiphop jag är ute efter så tänkte jag posta lite låtar, för att visa vad jag söker efter.











Som sagt, riktigt smutsig underground-hiphop är det jag söker. Tips mottages tacksamt! Och skulle det redan finnas en sån här tråd, länka gärna och lås denna.