I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lupe Fiasco - Lasers

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-02-28 18:51

Lupe Fiasco - Lasers

Ska lyssna nu, vad tycker ni som hört det?

2011-03-01 01:15
Enorm besvikelse. Märks att Lupe fick kompromissa mycket med Atlantic för att få detta album släppt. Mycket på plattan låter lika vidrigt som B.O.B. och dagens Emonem, fast med bättre texter. Han borde släppa sin musik independently. Han har en massiv fanbase.

En artikel där Lupe berättar att han (på sätt och vis) inte tycker om albumet.

http://www.hiphopdx.com/index/news/id.14228/title.lupe-fiasco-explains-how-compromise-affected-lasers
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2011-03-01 11:26
Ska kolla in albumet ikväll, hade tänkt köpa det garanterat, men efter att ha läst alla reaktioner så blir jag mer tveksam. ^Eminems senaste album var väl inte så poppigt? Inte som B.o.B:s i alla fall (som jag iof. gillar). Förutom Rhianna och Pink-låtarna så är det väl rätt råa beats ändå? Just Blaze, Boi-1 Da etc.

Riktigt bra intervju du listade där, Lupe är nog den mest frispråkiga mainstreamrapparen. Det här citatet stod verkligen ut för mig: "As opposed something like The Cool, which is more of my own blood, sweat, and tears, and my own control. With this record, I’m little bit more neutral as to the love for the record."

Så han är inte helt nöjd med skivan och han får inte bestämma så mycket själv? Känns som det är dags för honom att byta skivbolag

2011-03-01 15:06
Sitter och lyssnar as we speak, och det är rätt mycket poppiga refränger osv men jag tycker ändå inte det känns dåligt.

Alldeles för tidigt att uttrycka sig dock.

2011-03-01 20:22
Har det släppts officellt?

2011-03-02 16:51
Nix har bara läckt.
Konsertbesökare

2011-03-02 23:53
Han kommer aldrig släppa ett lika bra album som Food & Liquor, känns som han tappat en del, inte lika hungrig som i debuten. I want that old lupe back.