Favoritalbum med Wu-tang clan ?
Yep, gillar Soul Survivors tråd, har fått mig att lyssna på Jigga hela förmiddan och jag tänkte se vad resultaten blir om man gör en likadan tråd om Wu-Tang. Vi håller oss till dom fem album som dom 9 generalerna (ODB RIP) gjort som grupp, annars går det inte, lol .. För mig ser rankningslista ut såhär efter en del begrundande: 1.The W 2. 36 Chambers 3. Wu-Tang Forever 4. Iron Flag 5. 8 Diagrams
Hade lite problem med om jag skulle sätta Iron Flag eller 8 diagrams på fjärde plats. På 8 diagrams har Rza rätt mycket känsla,hjärta och ambition med sina beats och alla rappar som dom ska genom hela albumet, den faller dock hårt på att den itne har några "head-nod beats" eller något man verkligen vill dansa sig svettig till, vilket är ett måste på ett Wu-album. Den anses ju också av vissa i gruppen som det sämsta dom gjort tillsammans och jämför man tidigare släpp så håller man med.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
|