I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intressanta släpp 2011

Utländsk Hiphop - Allmänt

DJ

2011-01-16 21:26

Intressanta släpp 2011

Vad ser ni fram emot för album/EPs/whatever som kommer att/kanske kommer att släppas under 2011? Skivor ni är övertygade om blir grymma, men även såna ni är lite nyfikna på som kanske blir bra? Jag har ingen större koll, men börjar med några intressanta:

Dysfunkshunal Familee
Pete Rock & Smif N Wessun
Pharoahe Monch
Jay-Z (?)
Roc Marciano (nya "versionen")
Action Bronson
DJ Premier X 2
Meyhem Lauren
Saigon
Joell Ortiz
J-Live
Talib Kweli (well, maybe if he wakes up a bit...)
Jay-Z & Kanye (om det är sant att en del av superproducenternas spår som inte kom med på senaste Kanye dyker upp här kanske den kan vara värd att spana in ?)

What else? Fill me in...

2011-01-16 22:55
Immortal Technique - The Middle Passage
E-40 - Revenue Retrievin: Overtime Shift/Graveyard Shift (8 Feb)
Reks - R.E.K.S. (8 Mars)
Three 6 Mafia - Laws Of Power (8 Mars)
Wiz Khalifa - Title TBA (29 Mars)
Jay Electronica - Title TBA
Jadakiss - Top 5, Dead or Alive (31 Maj)
Royce Da 5’9 - Success Is Certain (26 Apr)
AZ - Doe or Die 2
Pusha T - Title TBA
Kool G. Rap - Riches, Royalty & Respect
Brother Ali - Title TBA
Tech N9ne - All 6s & 7s
Common - The Dreamer The Believer
Maino - The Day After Tomorrow
CunninLyguists – Oneirology (22 Mars)
Smif n Wessun & Pete Rock - Monumental (8 Mars)
Beastie Boys - Hot Sauce Committee
The Alumni (Lord Finesse, Large Pro, OC) - Title TBA
Killer Mike - Pl3dge
Raekwon - Shaolin Vs. Wu-Tang (8 Mars)
KRS One - Return Of The Boom Bip

Där finns en del att se framemot/hoppas på, vågar man även smyga in Detox?

http://www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se
DJ

2011-01-16 23:00
099

Nice, tack, ett par intressanta där iaf. REKS, Jadakiss, AZ, G Rap, Alumni. Vad är det här Boom Bip för projekt?

2011-01-16 23:13
Det ska vara en "uppföljare" till Boom Bap, ingen aning vad Boom Bip ska betyda?

"The album, reportedly coming on Premier's Year Round Records"

"Q-Tip, Grand Puba and Ice-T are already confirmed guests on the album"
DJ

2011-01-16 23:42

2011-01-17 02:31
Slaughterhouse på Shady känns rätt intressant.
your heart pump project kool-aid

2011-01-17 09:22
Smif n Wessun & Pete Rock - Monumental

Pharoahe Monch - W.A.R

Random Axe

Sean Price - Mic Tyson

Immortal Technique - the middle passage

Jay Electronica

Raekwon - Shaolin Vs. Wu-Tang, tror dock inte att den kommer att vara speciellt bra, det kanns som att Raekwon vill slappa ett nytt album sa snabbt som mojligt efter framgangen med OBFCL II

Redman's Muddy Waters 2 kan kanske bli bra, ar valdigt tveksam men det skall bli intressant att hora i vilket fall. Redman som varit en av mina favoriter anda sedan Whut the album har slappt ett gang riktigt kassa album de senaste aren, man far hoppas att han gar tillbaka till ett mer raare sound.

Rappare

2011-01-17 11:18
Kanske för mycket att hoppas på men nu när Yelawolf är med på Shady Records så hoppas jag det släpps en fullängdare av Alabamaindianen.

CATFISH!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-01-17 16:13
Hoppas verkligen Freddie Gibbs släpper sin "Baby-Faced Killa" skiva i år, tror den kommer bli jävligt fet om den kommer.

2011-01-17 17:22
Enligt Pete Rock skulle han släppa fem skivor i år. Vi får se hur det blir med det men det vore soft.

DJ

2011-01-17 17:33
Enligt Pete Rock har han alltid 5 skivor på g känns det. 6 om man frågar Planet Asia, hehe... När sa han första gången att Soul Survivor II skulle släppas? 1999?Men vad jag förstår är iaf Smif N Wessun härnäst på tur. Och beatet i den där lilla snippeten på youtube låter ju helt jävla galen, om det nu är for real.

2011-01-17 17:34
Det har jag inte hört, har du länk?

DJ

2011-01-17 17:39

2011-01-17 17:42
Hehe, inga problem :) Fy fan, den basgången och jag kommer ha många trevliga stunder tillsammans.

2011-01-17 18:27
Krs-one & Showbiz - Godsville

GZA/RZA – Liquid Swords 2:The Return Of The Shadowboxer
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2011-01-17 19:55
YA BOY - ? (Albumet har inte fått något officielt namn än :( )
Young gunna married to the streets no wedding ring
DJ

2011-01-17 20:23
Äh, fuckit, det korta lilla klippet med PR och S&W förtjänar eget ämne i Audio & Video :)

2011-01-17 20:43
Jävligt intresserad av att höra Saigons - Greatest story never told, Känns som det vart snack om den lika länge som detox (well not really, men länge som fan). Och när jag ändå va inne på de så Detox, har vell aldrig vart närmare än nu att se ljuset efter Hit Singel med video och allt, känns fortfarande långt ifårn. Annars e ju Slaughterhouse på Shady som nån skrev rätt intressant, även Yelawolf.

099Problems P27> Gillar en del på dem du drog upp, Soft med datumen du la till om de inte vore för att 80-90% av grejerna inte kommer släppas då du angav, tyvär

2011-01-17 20:45
Absolut! Hoppas verkligen 8:e mars stämmer, isf kommer det bli en bra månad med bland annat släpp från Reks, Kanye & Jigga, Pharoahe Monch och Raekwon(?). Källa: hiphopdx.com

DJ

2011-01-17 21:01
Saigons LP kan bara bli grym. Alla tre låtarna hittills har varit feta och videorna också. Inte minst titelspåret. Riktigt bra. (Se audio/video-forumet om ni missat)

2011-01-17 21:15
ser fram emot plattan av Kanye och Jay-Z .. ! =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DJ

2011-01-17 22:30
Snippets på Greatest Story Never Told
http://www.amazon.com/gp/product/B004J334KW/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_3?pf_rd_p=486539851

Å fy fan vad fett att Pete Rock reworkar Uptowns klassiker Dope On Plastic!!!!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2011-01-18 00:29
Soul_Survivor_II P32
Greatest story.. kan bli hur bra som helst, men tycker att titelspåret var sådär. Saigons senaste tape var riktigt jävla dåligt, men det mesta han släppt innan det har varit riktigt bra. Men jag tror tyvärr inte att greatsest story kommer att ens komma i närheten av hans tidigare "street albums". Om jag bara tog de bra låtarna från alla hans tapes/street albums till en platta skulle det defensivt vara mitt favoritalbum från 2000-talet.
Hoppas du hört alla hans tapes?
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
DJ

2011-01-18 10:36
sveningmar

Vet ärligt talat inte om jag hört exakt varenda låt på varenda tape, men mkt har jag hört. Precis som när det gäller Papoose skulle man kunna plocka 2-3 spår per tape och göra ett riktigt, riktigt fett album.

Jag tycker att det här var en riktigt bra Saigon-låt rapmässigt. Inte top 5 kanske, men definitivt kvalitet (som nästan alltid med Sai). Däremot beatmässigt tycker jag det var en av de bästa jag hört Saigon rappa över. Jag vill gärna ha många beats av den här typen på albumet. Bangers med lite annorlunda stuk signerade Just Blaze. Det passar honom så bra. Mmmm...

2011-01-18 19:06
DR DRE SLÄPPER DETOX!
DJ

2011-01-18 20:41
Personligen tycker jag att Saigons titelspår är riktigt bra.
Vad är det ni inte gillar sveningmar och Soul Survivor? Beatet är riktigt nice och Sais texter är on target.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2011-01-18 21:11
BanDiT_King P24> nä det har du rätt inte en jävel som kan hålla tidsplanen,

Får se om Dre kan hålla sin 20 april...

2011-01-18 23:39
The Game - red album
Jay Rock - Follow Me Home
Dr.Dre - detox
Snoop Doog - Doggumentary Music
Dj Quick - The Book of David
Mc Eiht - Which Way Is West
Nas - The Lost Tapes: Vol. 2
Old school Rap
Gangsta Rap

2011-01-19 00:30
Reks - R.E.K.S.
Jadakiss - Top 5, Dead or Alive
AZ - Doe or Die 2
Pusha T - Title TBA
Tech N9ne - All 6s & 7s
CunninLyguists – Oneirology
Raekwon - Shaolin Vs. Wu-Tang
Dr Dre - Detox
Sean Price - Mic tyson
Saigon - Greatest story never told
Jay Rock - Follow Me Home
Nas - The Lost Tapes: Vol. 2
Nipsey Hussle - south central state of mind
Madlib Medicine Show No. 11: Low Budget High Fi Music (släpptes idag)
Randox Axe med sean p, guilty o black milk
Dj Premier vs Pete Rock och resten av preemos släpp som kommer

vad jag kan komma på nu....kan bli ett bra år!!!

2011-01-19 00:33
glömde freddie gibbs platta som kommer också

2011-01-19 00:45
Tyler The Creator - Goblin (!)
Raekwon - Shaolin vs. Wu-Tang
Sean P - Mic Tyson
Dom grejerna som Outdoorsmen kommer släppa
Kanye & Jigga - Watch The Throne
Saigon - The Greatest Story Never Told
Pete Rock & Smif N Wessun - Monumental
Nytt från Dipset
Yelawolf's platta om han släpper någon
Nya Madvillain
Pusha T's solodebut
Jadakiss - Top 5, Dead or Alive
DJ

2011-01-19 10:13
grass Det finns ingenting jag inte gillar med den låten.

2011-01-20 13:36
Ill Bill och Vinnie paz - Heavy metal kings
Jedi Mind Tricks - Violence Begets Violence
Jus Allah - Meanest Man Alive

2011-01-21 13:03
Nas
Fashawn
Saigon
Pill
Sean Price
Big K.R.I.T.
Talib Kweli
DJ Premier
J-Live
AZ
Pusha T
Jadakiss
Kool G Rap
Killer Mike
GZA
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
DJ

2011-01-21 15:26
@BumpyKnuckles: KRSONE&BUMPYKNUCKLES RoyaltyCheck Album Coming ThisYear (5 minutes ago via web)

!

2011-01-30 22:56
Skumläste bara snabbt och kanske har missat, men hur fan kan ingen ha nämt Slaines "A world with no skies" ? förmodligen redan årets bästa släpp =)

2011-01-30 23:26
Om Killer Mike håller sig från att försöka göra för söderkommersiellt gångbart trams så kommer han göra årets skiva.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2011-01-31 11:16
dundermannen:

Den här är ju inte så dum:

Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2011-01-31 12:41
Dundermannen: Han har väl inte gjort så komersiella låtar tidigare? Mitt problem har snarare varit att hans skivor har låtit som mixtapes. Men förstår vad du menar, man kan aldrig lita på rappare:)

För övrigt ser jag fram emot Saigons platta. Såg att några inte gillar titelspåret; jag håller med lite, refrängen är inte den bästa i alla fall. Whow, whow, whow eller vad han säger. Sedan är det nya omslaget SKITFULT, men det är väl ingen nyhet för de flesta. Det gamla var däremot riktigt snyggt: http://img709.imageshack.us/img709/7449/tgsnt.jpg

2011-01-31 13:22
Jag vill mena att om Killer Mike hade struntat i att ha med sina lite trista polare på I Pledge Allegiance 1 så hade det varit årtiondets bästa skiva. Men han verkade dra ner på sin egen smarthet och sociala kritik för en mer typisk söderkommersiell stil på tvåan, och även om jag gillar den så är ju den där nya låten med T.I verkligen inget speciellt om man jämför med "That's Life"

QNS-D - jepp Killer Mike i form, den enda rappare som håller uppe arvet från hiphoppens tidiga gatupolitik
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2011-01-31 16:06
Game - Purp And Patron The hangover (kommer i morgon tror jag)
Old school Rap
Gangsta Rap

2011-01-31 17:57
En av årtiondets bästa skivor? Jag måste kolla in den igen alltså. Jag lyssnade mest på That's Life när den kom ut. Jag gillar hur Killer Mike verkligen kan få igenom sina känslor på sina låtar och låta riktigt förbannad, utan att låta gnällig.

2011-01-31 22:03
Spotify-listor med låtar släppta 2011. En del hip-hop men även en del annat.

Veckans lista: uppdateras med nytt en gång i veckan
http://open.spotify.com/user/chezz/playlist/3UtxkZZb562akISn1UK9cE

Bästa låtarna 2011
http://open.spotify.com/user/chezz/playlist/3arLDWj7GrfqMgvRc4uEyx

2011-02-01 13:43
LBC Crew - Haven't You Heard

Skivsamlare

2011-02-02 11:23
Georgia Anne Muldrow - Vweto (spotifylänk).

Så sjukt fresh instrumentalt hiphop/funkalbum!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-03-06 14:23
Pete Rock & Smif N Wessun - Monumental

Pharoahe Monch - W.A.R

Freddie Gibbs - Baby-Faced Killa

Blu - No York

Production for No York, includes Dibiase, Flying Lotus, Knxwledge, Sam I am, Exile, Madlib, Shafiq, Bilal, J*DaVeY and Sa-Ra. As far as MC collaborations on No York, Blu states that you can expect Edan, Donel Smokes, Double-O, Definite and Nola Darling.
Keep playing sega-games
Producent

2011-03-06 16:23
några som inte nämnt (tror jag) e väl Big shugs nya och NYG'z nya, båda proddade av premier, en man vars förmåga jag är väldigt intresserad av. Premiers beats har varit väldigt ointressanta de senaste åren så ska bli spännande att se om han lyckas få någon helhetskänsla på dessa album.

2011 ser lovande ut!
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2011-03-10 23:24
Chamillionaire - The Playlist Poison släpps den 15 april!!

2011-03-14 03:57
Ska Jay-Z komma med ny platta i år?
Bitches Ain't Shit

2011-03-14 11:40
Nån som vet när liquid swords 2 släpps? Finns det några youtube klipp där man får höra typ ett beat en kort stund?

2011-03-14 21:24
Apathy släpper ett album i år. kan bli intressant.

han har släppt en track som kommer på albumet

http://www.hiphopdx.com/index/news/id.13246/title.apathy-previews-next-album-honkey-kong-advises-lupe-fiasco

lite fakta. kan bli fett med Dj premier, Beatminerz, Dj Muggs och Statik Selektah som producers.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns