I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Artisternas nyårslöften 2011

Utländsk Hiphop - Allmänt

DJ

2010-12-30 15:56

Artisternas nyårslöften 2011

Här är det fritt fram att fabulera om vad ni tycker utländska hiphopartister borde lova inför 2011. Add on, add on...

* KRS-ONE: "Jag lovar att inte säga ett ord till om “äkta” “backinnaday” och “dooinit4thacultcha” innan jag har got my act together och börjat släppa min skit på vinyl igen".

* Nas: "Jag lovar att leta igenom alla lådor och högar med räkningar och papper tills jag hittat Pete Rocks # igen. Sen: ut ur Marley-dimman och ner i källar'n!"

* Buckwild: "Jag lovar att om jag ska släppa fram mer av mina gamla 90-talsskatter till allmänheten ska de antingen släppas instrumentalt eller med en MC man inte somnar av"

* Eminem: "Jag lovar att försöka minnas mina rötter, byta rawkenrollen mot funk och hockeyrefrängerna mot Premier scratches"

* Lord Finesse: "Jag lovar att BÖRJA RAPPA IGEN"

* Lauryn Hill: "Kul, Finesse! I was about to say that!"

* DJ Run & Flavor Flav: "Vi lovar att betala skadestånd för alla vars ögon och öron började blöda när de såg våra tvåloperor

* DJ Premier: "Jag lovar att betala min skuld i rena $ till Nick Javas så han inte längre har en hållhake på mig och jag tvingas betala genom att ta med hans wack ass på varannan låt jag gör"

* Drake: "Jag lovar att avslöja att 'det var på skoj, alltihop!'"

* Kanyeezy Weezy: "Jag lovar att låta Pete Rock ta hand om skiten från A till O nästa gång. Jag lovar att sluta leka uppstudsig tonårsson och paja hans beats eller stryka dem från albumet bara för att jävlas. Därefter lovar jag att hålla käften stängd och börja prodda Jay-Z bangers igen istället".

* Papoose: “Jag lovar att signa med en label som är stor nog att släppa vax, men inte nödvändigtvis betalar en fantasiljon i förskott. En label som ger fan i att tvinga på mig trender och gäster. En hel platta proddad av Large Pro blir det. Strictly Law Library and Sean Bell type lyrics. Kommer bli bästa debut-LPn sen Black Star. Papoose, Pa-poose!”

2010-12-30 16:10
DMX: "Jag lovar att lägga ner allt jävla crack, släppa en riktigt banger-platta och rensa upp lite i gemet, sätta alla jävla bubblegum-rappare på plats".
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"

2010-12-30 16:44
hahah fett roliga faktiskt ! (Y)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-12-30 17:01
Haha det om DMX tänkte jag också :D

* Lil Wayne: Jag lovar att sluta rappa och meddela världen att allt jag gjorde var det Drake gjorde, typ som dolda kameran, fast lite längre :)

* Dr. Dre: Detox kommer................. kanske.

* Jin: Snart kommer en ny platta.

* Ludacris: Jag lovar att jag ska låta håret växa tillbaka, eftersom min talang tydligen satt där.

* Eminem: Jag lovar, på heder och samvete, att jag ska sluta sjunga med min extremt falska och horribla röst när jag lägger en refräng. Jag lovar även att jag ska börja köra riktiga hooks och refränger, och, som tidigare sagt, inte sjunga på dom. På heders ord!

* Alla: Vi lovar att sluta exploatera Två Paket och släppa massa skivor.

* Nicki Minaj: Jag lovar att aldrig, någonsin, ever, lägga en vers på ett beat som är så värdelöst som Romans Revenge, det gäller Eminem också!

* Klanen: Vi lovar att inte köra en skitspelning som vi gjorde på Way Out West.
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-12-30 17:02
*DOOM/Madlib: "Vi lovar att bli klara med Madvillain 2 och faktiskt få ut den i butik"

*Cage: "Jag lovar att lägga ner min musikaliska karriär, klippa mig och be om ursäkt till alla fans"

*Andre 3000: "Jag lovar att jag ska börja rappa igen och göra en platta med Big Boi"

Zavala: "Jag lovar att producera Grayskuls nästa platta"

2010-12-30 17:15
*Eminem: "Ok guys, jag lovar att sluta rappa på ett sätt som bara mina trognaste fans skulle analysera sönder som "tekniskt" fastän jag egentligen låter som robot som försöker alldeles för hårt att låta aggressiv. Jag lovar också att inte rappa eller sjunga horribla hooks över urvattnade beats. Jag lovar också att inte avfärda rättfärdigad kritik med att påstå jag har mognat när jag för ett år sedan rappade om exakt samma saker som jag gjorde för 10 år sen fast sämre.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-12-30 17:24
Roethlisberger: You said it :D
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-12-30 17:44
Waka Flocka Flame: " Jag lovar att.. eeehm... eehmm.. Fuck it, BRICK SQUAD!!!!
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"

2010-12-30 17:48
*Redman, GZA och Nas: "Vi lovar att våra uppföljare (Muddy Waters 2, Liquid Swords 2 och The Lost Tapes 2) faktiskt är noggrant genomarbetade album som faktiskt lever upp till deras namn och att det inte bara är ett billigt trick att sälja fler album."

*Jay Electronica: "Jag lovar att inte bara turnera 2011. Jag tänker låsa in mig i en studio med Just Blaze och Madlib i tre månader och släppa en skiva som kommer ändra hiphopscenen för alltid."

* Dr Dre: ”Ja, jag lovar att jag inte längre bara promotar Detox för att sälja mina icke-prisvärda hörlurar. Jag lovar också att när jag släpper Detox kommer jag att göra upp för alla dessa år av ”false-starts” genom att släppa Detox som en trippelskiva med en två timmar lång dokumentär om skapandet av albumet. Jag kommer även bjussa på en 400 sidor lång bok om albumet som är fylld med bilder och anteckningar. Allt detta för 179 kr."
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
DJ

2010-12-30 19:13
Hehe, den där Eminem alltså. Fan vad nyårslöften han lägger. Synd att det bara är spriten och svamparna som pratar...

(Även Nas är rätt pårökt på nyår, han har ju lovat hitta Petes digits varje år sen 90-talet nu, men hans lägenhet är så jävla stökig).

2010-12-30 19:56
krs släpper på vinyl jue
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
DJ

2010-12-30 21:03
Tigern

Njaa...jag kan ha missat nåt, men känns som han släppt typ ett av sina fem senaste album på vinyl? Life, Hiphop Lives, Maximum Strength, Meta Historical...kom nån av dem på vinyl? Just Hiphop Lives var det liksom extra ironiskt med, så mkt historielektioner och predikande som det var på den :(

2010-12-30 21:35
Robot 12", Survival Skills 2LP, Meta-historical 2LP , Hiphop lives 12" (det är de senaste jag kommer på).Det är inte direkt artisternas fel att skit inte hamnar på vinyl. Det finns numera bara 3 bolag som spottar vax med kraft (Fat Beats ,Duck Down och Stones Throw).
Kan hålla med om att hiphop lives albumet inte på vax känns väldigt intetsägande men det är sååååå mkt bull kring musiken som man är omedveten om så det är ingen idee att spekulera.

Jag gillar fö hans predikande och historielektioner.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
DJ

2010-12-30 21:52
Jag gillar också hans predikande och historielektioner, men jag vill ha dem på vax, hehe...

Såklart det inte enbart är KRS som är ansvarig för att albumet aldrig kom på vinyl. Inget i det här ämnet var sådär väldigt seriöst menat heller ;)
Manager

2010-12-31 15:32
K-Rino: Jag lovar att vara lika arg som vanligt på industrin och kassa rappare utan innehåll samtidigt som jag gång på gång visar att jag är en av de fetaste lyricisterna i världen, något som bara finnarna verkar fatta.

Project Pat: Jag lovar att släppa en platta som är en värdig uppföljare till Laying the smack down.

Tommy Wright III: Jag lovar att få arslet ur vagnen och släppa skivan jag tjatat om i ett par år nu.

B.G., Lil Wayne & Juve: Vi lovar att släppa en ny Hot Boys-platta eftersom vi gav er försmak på B.Gs senaste.

Necro: Jag lovar att sluta flumma runt med mina texter och åter igen börja skriva med ordentliga teman så mina skivor inte låter som att jag bara skrivit en massa läskiga ord som rimmar.

Redline!

2011-01-10 23:01
HAHAHAHAHAH!!!! Årets tråd både 2010 och 2011 hahahaha!!! Mer sånthär på whoa! :)
DJ

2011-01-11 10:37
Kool G Rap: Min kommande platta Riches, Loyalty & Respect kommer vara helt befriad från maffiareferenser och är istället en återgång till den gamle elaka G Rap, jag har för övrigt lovat att gå tillbaka till det flow som jag senast hade på 4,5,6.

Pharaoe Monch: Fansen vill det så jag och Prince Po återförenar Organized Konfusion för ett album.

EPMD: Vi gör en avskedsturne där vi plockar med hela gamla Hit Squad så att Das Efx och K-Solo kan betala sina räkningar.

Jay-Z & Puffy: Vi startar pensionsfond för alla gamla pionjärer, Kool Herc här kommer din "royalty check"

Termanology: Jag har insett att rap inte är mitt forum, jag kommer framöver att lägga min röst på avslappningsband för folk som har svårt att sova.

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2011-01-11 11:14
Nicki Minaj: Jag lovar att släppa minst ett sex-tape 2011.

Saigon: Folk har väntat i flera år på min debutplatta. Därför tänker jag inte acceptera att omslaget ser ut att vara till ett mixtape och ändra på de.

DJ

2011-01-11 13:00
Jay-Z & Puffy: Vi startar pensionsfond för alla gamla pionjärer, Kool Herc här kommer din "royalty check"

Oooh, Puff & Jigga killed it!
Rappare

2011-01-11 15:41

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"