I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ghostface Killah: Apollo Kids (Album)

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
DJ

2010-12-21 23:39

Ghostface Killah: Apollo Kids (Album)

Antingen är jag usel på att söka eller så har den här skivan inte fått någon egen tråd ännu?! Så jag tyckte det var dags.

Först och främst bör jag nämna att jag hörde skivan för första gången ikväll och att min entusiasm just nu är på topp, så jag kanske måste dämpa det här något senare, MEN...just nu känns det som den bästa Wu-relaterade skivan sen Pretty Toney!

Betyg 1-5 spår för spår, efter tre lyssningar:

Purified Thoughts 5
Superstar 4
Black Tequila 5
Drama 4
2getha Baby 3
Starkology 2
In Tha Park 5
How You Like Me Baby 4
Handcuff 2
Street Bullies 5
Ghetto 5
Troublemakers 4

Så, ett par låtar som egentligen bara är godkända, men ändå en sån överväldigande mängd riktigt, riktigt feta låtar att jag blir yr! Jag får det där till en 4 i snittbetyg, vilket är få album förunnat these days. Med tanke på att Emerald City var rätt usel och att många av producenterna på det här albumet var rätt okända för mig är jag väldigt positivt överraskad. Hoppas verkligen den här kommer på vinyl. Återigen har Ghostface kommit tillbaka med ett förbluffande starkt album just när man räknat ut honom.

Gillar också den stora variationen i beats och de genomarbetade texterna och tematiken. Den som hört en låt som ens liknar In Tha Park förut, räck upp en hand. Och Ghetto känns på sätt och vis som den definitiva Ghostface-låten. Jag är grymt imponerad!